Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 18:18
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Beror nog mer på om Lidl ligger i ett invandrartätt område eller inte.

Jag upplever att de flesta smiter in på Lidl, där finns ett antal prisvärda produkter och speciellt då några av basvarorna är prisvärda. Jag har tillgång till närmare 10 olika matbutiker inom gångavstånd så kan inte undgå att göra jämförelser.

Lidl brukar väl ligga i handelsområden - inte bostadsområden. Svenskarna går till Maxi och blattarna till Lidl. Det är min uppfattning.
Citera
2025-04-24, 18:20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?

Jag har köpt ett par pyjamasbyxor på lidl.

Men om man ska generalisera så är det personer med storlek M och större då de mesta av deras kläder inte finns i S och XS. Så skulle säga att som grupp är det WT/överviktiga som handlar kläder på Lidl, dvs folk som inte bryr sig så mycket.
Citera
2025-04-24, 18:20
Medlem
Va fan visste inte ens dom hade det. Känns väldigt w.t. att köpa ett paket makaroner o en byxa. Men det är jag det. Brukar aldrig handla på Lidl då jag var där 1 gång o det var bara massa idioter där o 1 kassa öppen så gick därifrån.
Citera
2025-04-24, 18:28
Medlem
grungewhores avatar
Skulle gärna köpa Lidl-kläder ironiskt
Citera
2025-04-24, 18:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.

Så är det. Men handlat där. Skor brukar vara ett par hundra billigare än Maxi. T-shirts osv brukar också vara ett fynd.

Grejen är dock att man alltid måste vara tidigt när den är kampanj. För skor har de i regel bara några i storlek 46. Kommer man dit sent är det bara mindre storlekar kvar. Gäller samma för andra plagg.

Vet inte vad detta beror på exakt. Att de tar in så få ex av större storlekar. Kanske är tyskarna helt enkelt mindre till växten.
Citera
2025-04-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Lidl brukar väl ligga i handelsområden - inte bostadsområden. Svenskarna går till Maxi och blattarna till Lidl. Det är min uppfattning.
Mitt Lidl ligger på Folkungagatan Södermalm i Stockholm
Citera
2025-04-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Du köper kläder där. Så där har du svaret. Vilken grupp tillhör du?
Bor i villa i en mindre ort. Har god ekonomi.
Citera
2025-04-24, 18:33
Medlem
zombie-nations avatar
Vem som köper beror vem som går till ett områdes Lidl. Här är det mest invandrare och de köper skitmycket barnkläder. I vita områden är det säkert annorlunda.

Ja, jag köper vissa kläder på Lidl, de är ofta av bra kvalitet. T ex linnen eller träningsbyxa. Det är ju inte så att man köper finkläder. Tycker du ska testa och se.
Citera
2025-04-24, 18:35
Medlem
Min fru älskar gå igenom alla kläder på Lidl, då är det mest åt vår son hon hittar kläder till. Någon gång har hon hittat något till sig själv även.
Själv köper jag nästan aldrig kläder då jag redan har, när de väl blivit har jag köpt i fruns hemland samt på h&m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?

Aldrig handlar kläder åt mig själv på Lidl eller liknande.

Men skulle aldrig bry mig om någon gjort det då stilen och helheten med en person är det viktigaste, inte enskilda prylar.

Däremot barnkläder och liknande har hänt på Ica Maxi.
Citera
Medlem
Aldrig. Skulle aldrig handla kläder från den där luffarbutiken. En annan har stil, köper mina jeans på ICA Maxi.
Citera
2025-04-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Mitt Lidl ligger på Folkungagatan Södermalm i Stockholm
Mitt Lidl ligger i en mindre stad som består av mest villor och en del låghus. Mest pensionärer där och en och annan invandrare från låghusen. Men även barnfamiljer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in