Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 17:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Lidl är bättre än Dressman.

Frågar de i kassan på Lidl om man ska ha ett fempack strumpor också när man bara köper mat?

Gör de inte det tycker inte jag de är bättre än Dressman faktiskt.
Citera
2025-04-24, 17:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Lidl är bättre än Dressman.

Ja, så är det ju faktiskt.

Har köpt kläder på Lidl några gånger. 10-pack med bra småstumpor har det blivit plus ett gäng fritidsshorts. Gällande det senare så köpte jag först ett par, vilket var så bra när jag provat det hemma på eftermiddagagen/kvällen att jag åkte tillbaka dagen efter och gjorde tabberas på tre par till. De håller än idag.

Skulle aldrig få för mig att handla skräpet som finns på Dressman.
Citera
2025-04-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.
Finns gott om välmående svenskar där också.
Citera
2025-04-24, 18:06
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?
Haha - naturligtvis inte. Lidl är en affär för samhällets bottenskrap, och de som köper sina kläder där måste verkligen vara loosers!
Citera
2025-04-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.

Beror nog mer på om Lidl ligger i ett invandrartätt område eller inte.

Jag upplever att de flesta smiter in på Lidl, där finns ett antal prisvärda produkter och speciellt då några av basvarorna är prisvärda. Jag har tillgång till närmare 10 olika matbutiker inom gångavstånd så kan inte undgå att göra jämförelser.

Nackdelen med Lidl är att det är ett ganska begränsat utbud, men å andra sidan har de flesta matbutikerna någonting som inte finns i de andra butikerna. Jag brukar själv gå runt 4 st för att få ihop min matlista både vad gäller att hitta produkten överhuvudtaget och att få den till ett bra pris.

När det gäller kläder så finns där en del plagg hos Lidl, själv har jag en gång köpt en t-shirt där. Den var helt okej. Men jag gillar inte riktigt den typ av kläder som säljs av Lidl. Därför blir det inte mer.

Men överlag så har jag inget emot att köpa kläder billigt. Några av de bästa jackorna hittar jag hos Jula, vilket förvånade mig. Men där kan man hitta en del snygga arbetskläder och även jackor som är riktigt prisvärda för sin kvalitet.

Så min inställning är att hittar man en bra produkt, så spelar det absolut ingen roll var man köpt den.
Citera
2025-04-24, 18:12
Medlem
Aldrig handlat kläder där men tvivlar inte på att kvaliten är väldigt bra för priset. Däremot har det blivit en hel del små verktyg och annat "bygg"-material (ej maskiner) och dom grejerna har varit kanon.

Ibland är prissättning lite märklig för du kan ha en sats konborr (typ 400kr i en vanlig butik) för 40 kronor och sen brevid ett par sketna montagehandskar för 49 kr PARET!?

Känner mig också alltid som en tattare när jag handlar annat än mat där men det priset man får betala.
Citera
2025-04-24, 18:15
Medlem
Har handlat massor av tröjor, mysbyxor, pyjamas och annat där. Livergy är ett bra märke som kan torktumlas till skillnad från det som Dressman har. Dessutom så är priserna bättre på Lidl än på dressman och kläderna brukar inte se så "Gubbiga" ut heller.
Citera
2025-04-24, 18:17
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Haha - naturligtvis inte. Lidl är en affär för samhällets bottenskrap, och de som köper sina kläder där måste verkligen vara loosers!
Dom som betalar flera gånger så mycket för samma (eller sämre) kvalitet, är dom som verkligen är loosers.

Relaterat till priset har Lidl bra kvalitet på mycket, jämfört med dom flesta andra butiker som säljer blandat sortiment.
Citera
Medlem
Kalsonger par ggr.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där
Olé olé socialgrupp tre!
Citera
2025-04-24, 18:18
Medlem
Köpte ett raffset till frugan och hon va nöjd och blev lite mer fart i sänghalmen efter det.

Så rekommenderas
Citera
2025-04-24, 18:18
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?

Du köper kläder där. Så där har du svaret. Vilken grupp tillhör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in