Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.
Beror nog mer på om Lidl ligger i ett invandrartätt område eller inte.
Jag upplever att de flesta smiter in på Lidl, där finns ett antal prisvärda produkter och speciellt då några av basvarorna är prisvärda. Jag har tillgång till närmare 10 olika matbutiker inom gångavstånd så kan inte undgå att göra jämförelser.
Nackdelen med Lidl är att det är ett ganska begränsat utbud, men å andra sidan har de flesta matbutikerna någonting som inte finns i de andra butikerna. Jag brukar själv gå runt 4 st för att få ihop min matlista både vad gäller att hitta produkten överhuvudtaget och att få den till ett bra pris.
När det gäller kläder så finns där en del plagg hos Lidl, själv har jag en gång köpt en t-shirt där. Den var helt okej. Men jag gillar inte riktigt den typ av kläder som säljs av Lidl. Därför blir det inte mer.
Men överlag så har jag inget emot att köpa kläder billigt. Några av de bästa jackorna hittar jag hos Jula, vilket förvånade mig. Men där kan man hitta en del snygga arbetskläder och även jackor som är riktigt prisvärda för sin kvalitet.
Så min inställning är att hittar man en bra produkt, så spelar det absolut ingen roll var man köpt den.