2025-06-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grothes

Hon sjunger iaf fint på de filmer man hittar från Skanör-Falsterbos församling

Lär de inte ut Tio Guds Bud längre där. Eller är det förlegat nuförtiden? Tror att nedan hör till dem.

Tu skalt icke giöra hoor.

Tu skalt icke bära falskt witnesbyrd emot tin nästa.
Citera
2025-06-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Allt du efterfrågar finns i tråden.

Är lite väl många inlägg för att gå igenom.

Men tack för upplysningen 👍
Citera
2025-06-17, 00:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu har du avslöjat dina bias och din svaga intelligens. I Chalmeristen-fallet anser både tingsrätt och hovrätt att BOs berättelse är trovärdig, men att bevisen inte räcker till. I detta fall är det uppenbart att kvinnan ljuger av olika anledningar. Som sagt, är du nöjd med att vara en clown på FB som försvarar våldtäktsmän i förbannelse? Du måste vara rejält vänsterbliven och ha en kvinnosyn som hör hemma i valfritt MENA-land

I det aktuella fallet i Malmö finns det ingen våldtäktsman eftersom den påhittade våldtäkten avslöjades väldigt snabbt, inte heller i fallet med "chalmeristen" fanns det någon våldtäktsman eftersom han friades i hovrätten.

Det du ska göra är att ta dig en djup funderare på varför du och ett några haverister till på FB har så svårt att erkänna att det finns kvinnor som inte talar sanning om sånt här.

En fråga nu, vad anser du att kvinnan i Malmö ska ha för straff för att ha anmält en påhittad våldtäkt?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-06-17 kl. 00:18. Anledning: Tillägg
Citera
2025-06-17, 00:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Känner inte empati för någon part i den här historien.
•Tjejen är en idiot
•Misshandlaren är en idiot

•Gifta mannen som inte kan hålla pillesnoppen i styr är en idiot
•Tjejens kompis som hejar på otroheten är en idiot
•Killens kompis som inte svarar för att han knarkar är en idiot
•Tjejens morsa är en idiot som inte tycker att dottern gjort nå fel

Den enda vinnaren i den här historien är välhängda Er*c som fick en avsugning tidigare samma dag och slapp misshandel.

Kan bara hålla med dig, sällan har man sett så många "tappade" personer i ett och samma fall.

Förhoppningsvis kommer 21-åringen att dömas till fängelse, nåt annat känns helt otänkbart som straffpåföljd.
Citera
2025-06-17, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
På vilket vis menar du att man är ett helgon för att man av oro att ens sambo ska hamna i fängelse för misshandel, själv begår ett allvarligt brott? Jag anser då inte att man är ett helgon!

Du har aldrig känt någon som står dig nära, som riskerar att hamna i fängelse? Det har jag. Det är fruktansvärt stressande och plågsamt.
Har man varit i den sitsen, så förstår man verkligen 21-åringens panik. Hon vill inte att sambon hamnar i fängelse. Den känslan är iaf för mig väldigt lätt att förstå.

Men hennes brottsliga handling (för att rädda sin sambo från Fängelse) är desperat och snedvriden. Så gör man inte. Och för det lär hon få fängelse.
Hon står då inte upp för otroheten med den välutrustade Erik som hon sög av tidigare samma dag, hon blånekar till att varit otrogen tidigare.
I chatten med kompisen ska hon försöka få till ett ligg med denne dagen efter på fredagen eller på lördagen, hon vill verkligen ha den stora kuken i sig skriver hon till kompisen.
Citera
2025-06-17, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Har du läst FUP? Jag tolkar henne som en trasig person som hamnat med en till trasig person (pojkvännen). Ingen i deras närhet verkar tycka att deras förhållande är sunt, och sett till situationen ser det inte bättre ut än så heller.

Pojkvännen verkar varit en svin tidigare, och tjejen verkat "svingat med andra" pga detta med. Ingen ursäkt, hon har säkert med sig saker likaså som han har, men den kombon gör en riktigt dålig mix. En traumabindning. Två triggande mot varandra, och en ännu sämre situation på det. Så tolkar jag FUP iaf. I grund tänker jag att det är flertalet människor i behov av terapi reda innan dessa händelser. Att Tjejen och hennes kille skulle flytta ihop mitt i allt det här indikerar bara mer på någon slags "snabblösning" sett till deras tidigare konversationer på sms.

Yes, vettig analys.

Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Hon står då inte upp för otroheten med den välutrustade Erik som hon sög av tidigare samma dag, hon blånekar till att varit otrogen tidigare.
I chatten med kompisen ska hon försöka få till ett ligg med denne dagen efter på fredagen eller på lördagen, hon vill verkligen ha den stora kuken i sig skriver hon till kompisen.

Det är i stunden klokt att hon inte berättar om Erik. Det hade varit oerhört sadistiskt gjort av henne att berätta om Erik där och då för sin uppenbart sårade och mycket arga sambo, som nyss grovt misshandlat målsägande. Sambon var redan knäckt som det var. Kanske inte så bra för Erik heller, om hon berättat............ vad hade sambon gjort med Erik tror du?

I övrigt kan du läsa Flyer6s inlägg här ovan. Det var ingen bra relation mellan 21-åringen och sambon. Traumabindning deluxe.

21-åringen står upp för den otroheten som sambon känner till. Hon skyller inte ifrån sig. Vilket hon hade kunnat göra. Sagt till sambon " det är ditt fel att jag är otrogen". Men nej, hon tar på sig skulden och har förståelse för sambons ilska.

Målsägande har ju också svårt att erkänna otrohet, han påstår sig ha varit lyckligt gift med sin fru som han har två små barn med. Ändå har han sex med en ung kvinna han bara känt I 30 minuter, på en krogtoalett. Han vill inledningsvis inte anmäla den grova misshandeln, för han vill inte att frugan ska få reda på otroheten.
Citera
2025-06-17, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Nja, jag tror det mest berodde på att han var mest tillgänglig, dvs närmast dörren

Så du tror att sambon hade grovt misshandlat och kanske rentav råkat mörda 21-åringen om hon varit närmast dörren?
Citera
2025-06-17, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tycker du försöker ge henne ett mer sken av empati än vad hennes handlingar visade.

Ifall min partner var otrogen mot mig och jag i effekt av det utlöste en aggression som riskerade att sätta mig i trubbel.

Då hade jag krävt henne på en lösning.

Varför ska jag drabbas av dubbel olycka bara för att hon inte kan hålla trosorna på plats?

Och brydde hon sig på riktigt om sin partner, då visade hon det på ett väldigt otydligt sätt.

Handlingar säger mer än ord.

Läs Flyer6s inlägg.

21-åringen och sambon har en destruktiv relation uppenbarligen. En traumabindning. Som Flyer6 skriver: två trasiga människor.

Förstår man mekanismerna i en sådan relation, så förstår man också att hon ena stunden kan svika sin sambo genom otrohet och i nästa stund vilja göra allt i sin makt för att rädda honom från rättsliga påföljder kring misshandel av målsägande.

Precis som en make som slår sin fru fördärvad ena stunden, nästa stund baddar hennes skador, bedyrar sin kärlek och kommer med blommor. Och verkligen menar det.

21-åringen och sambon har ju uppenbarligen behandlat varandra illa förr. Sambon kastade rentav ut 21-åringen den 14 mars och kallade henne för både det ena och andra. Men den 16 mars är han ljuv och fin igen. Det är en destruktiv relation. Inte bra för någon av dem.

De det verkligen är synd om I denna soppan, är ju målsägandes fru och två små barn.

Målsägande beblandar sig med ett trasigt par och väljer att ligga med 21-åringen efter 30 minuters bekantskap. Trots att han är lyckligt gift och har två små barn med sin fru. Jag hoppas han ger pengarna från eventuellt skadestånd till frugan och deras små barn.
Citera
2025-06-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Är lite väl många inlägg för att gå igenom.

Men tack för upplysningen 👍

https://files.catbox.moe/2b6xgp.pdf
Citera
2025-06-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Kan du länka eller screenshota? Jag hittar inte detta i FUP
Det är ju helt sjukt om det stämmer.
Citera
2025-06-17, 10:38
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olva
Kan du länka eller screenshota? Jag hittar inte detta i FUP
Det är ju helt sjukt om det stämmer.
Sida 345 i aktbilagan 44.
Citera
2025-06-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Sida 345 i aktbilagan 44.

Tack, där och några sidor framåt. Så sjukt. Vilken oerhörd slampa.
Nu är bara frågan, vem är denne Eric? Han är ju den enda som gått vinnande ur den här soppan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in