Igår, 12:09
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs Flyer6s inlägg.

21-åringen och sambon har en destruktiv relation uppenbarligen. En traumabindning. Som Flyer6 skriver: två trasiga människor.

Förstår man mekanismerna i en sådan relation, så förstår man också att hon ena stunden kan svika sin sambo genom otrohet och i nästa stund vilja göra allt i sin makt för att rädda honom från rättsliga påföljder kring misshandel av målsägande.

21-åringen och sambon har ju uppenbarligen behandlat varandra illa förr. Sambon kastade rentav ut 21-åringen den 14 mars och kallade henne för både det ena och andra.

Ja det verkar som en rimlig beskrivning, av Flyer6s.

Jag förstår mekanismerna men jag använder det inte som ursäkt till hennes otrohet. Är ju sådana handlingar som spär på det destruktiva.

Men då kanske du också förstår mekanismerna bakom det som triggar sambon till misshandeln?

Är det sen också sant att hon samma dag fast lite tidigare hade något olämpligt i munnen från ytterligare en man?

Då kan man väl förstå ifall sambon vill kasta ut henne samtidigt som han kallar henne saker.
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är i stunden klokt att hon inte berättar om Er*k. Det hade varit oerhört sadistiskt gjort av henne att berätta om Er*k där och då för sin uppenbart sårade och mycket arga sambo, som nyss grovt misshandlat målsägande. Sambon var redan knäckt som det var. Kanske inte så bra för Er*k heller, om hon berättat............ vad hade sambon gjort med Er*k tror du? .

Mn borde inte den 21-åriga kvinnan också ha stått upp för sin otrohet med Er*k? Du har i inlägg efter inlägg hyllat henne för att hon är ärlig och har "stått upp" för otroheten när hon blev tagen på bar gärning av sambon men hon berättade ju inte hela sanningen. Hon känns väldigt beräknande, hon berättar bara det hon vill.

.
Citat:
21-åringen står upp för den otroheten som sambon känner till. Hon skyller inte ifrån sig. Vilket hon hade kunnat göra. Sagt till sambon " det är ditt fel att jag är otrogen"..

Nu känner sambon med stor sannolikhet till den andra otroheten, man kan bara spekulera i vad han tycker om sin oärliga otrogna flickvän? ☺️

Citat:
Men nej, hon tar på sig skulden och har förståelse för sambons ilska.

Men hon berättade väl inte om Er*k då? Så mycket var det med den ärligheten ☺️
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Igår kl. 13:14. Anledning: Tillägg
Citera
Igår, 13:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men du tomatpuren varför fortsätter du skriva i tråden? Du har haft fel så mycket nu enligt dig hade de ju inte ens haft sex.

Sedan dina patetiska försök försvara den här förövaren är ju bara komiska läsa.

Ditt inlägg/svar är riktat till tomatpurén men jag vill samtidigt passa på att friska upp minnet hos läsarna hur det lät tidigare 😁

Citat:
Jag tror inte ens 21-åringen och målsägande har haft sex. Därav man så snabbt har kunnat förstå att det förmodligen handlar om falsk angivelse och kunnat häkta henne.

Men jag tror som du att de två känner varandra. Och att hon av någon anledning ville sätta dit honom.

Citat:
I detta fallet som tråden handlar om kan det mycket bäl vara så att 21-åringen har anmält målsägande för våldtäkt på en kompis till 21-åringen. En kompis som bestämt säger ifrån stt hon inte blivit våldtagen av målsägande. Och målsägande har bevis på att han inte ens umgicks med kompisen till 21-åringen vid tillfället för den påstådda våldtäkten. Detta skulle förklara att hon häktades bara 8 timmar efter den falska angivelsen. På 8 timmar lär polis ha hunnit förhöra de inblandade och fått in viktiga uppgifter.

Vi får se om detta leder till åtal. Då får vi möjlighet att läsa FUP.

Det är samtidigt obegripligt hur någon människa kan ta den den unga kvinnan i försvar efter hennes dubbla otrohet och lögn om våldtäkt. Tomatpurén har dock gjort sitt bästa för att helgonförklara henne ☺️
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Citat:
Så du tror att sambon hade grovt misshandlat och kanske rentav råkat mörda 21-åringen om hon varit närmast dörren?

Ja, misshandlat i alla fall. Dock kanske inte lika grovt.
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Computerzs avatar
Vilken vidrig slyna! Gött att hon får skaka galler...
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Orgelnistens avatar
Vem är Eric?
Efternamn?
Arbetskamrat?
Citera
Igår, 16:12
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Vem är Eric?
Efternamn?
Arbetskamrat?
Kan det vara Eric Sj*lin?
*=ö
https://mrkoll.se/person/Eric-Nils-S...rAuerAulaTuerA
%=o
Har antagit att han är i liknande ålder som henne, bor i Skanör och stavar med C precis som hon skrev det i sms:et till kompisen.
Citera
Igår, 16:36
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Vem är Eric?
Efternamn?
Arbetskamrat?
Det som framkommit om Eric är väl egentligen bara att han är "välhängd" enligt slynan Elin. Något efternamn eller annan personlig information framkom inte i konversationen med hennes kompis.

Med tanke på att hon jobbade den dagen och tiden hon skrev sitt SMS så kan man så klart tro/spekulera i om Eric är en arbetskamrat till henne. Någon skrev att Elin jobbade på ICA Skanör. Men vad jag vet så är det inte någon verifierad uppgift. Att hon jobbar på ICA är sant, men vilken ICA det är har inte framkommit (vad jag vet).

Enligt SMS med kompisen så skulle hon fråga Eric på fredagen eller lördagen (då hon skulle jobba) om dom kunde träffas på söndagen. Men det betyder inte att dom behöver vara arbetskompisar.

Sicken lirare den här Elin är. Hon bölar för sin mor om att hon och Victor har kommit överens om att ge förhållandet en ny chans. Och nu har hon ställt till det för sig. Men hon glömmer att hon skulle ha knull-träff med Eric dagen efter hon och Victor har flyttat in i den nya Lägenheten.
Citera
Igår, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Ja, misshandlat i alla fall. Dock kanske inte lika grovt.

Tror du inte sambon har den spärren? Tror du han har misshandlat henne vid andra tillfällen?
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olva
Tack, där och några sidor framåt. Så sjukt. Vilken oerhörd slampa.
Nu är bara frågan, vem är denne Eric? Han är ju den enda som gått vinnande ur den här soppan

Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vilken vidrig slyna! Gött att hon får skaka galler...

Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Det som framkommit om Eric är väl egentligen bara att han är "välhängd" enligt slynan Elin. Något efternamn eller annan personlig information framkom inte i konversationen med hennes kompis.

Med tanke på att hon jobbade den dagen och tiden hon skrev sitt SMS så kan man så klart tro/spekulera i om Eric är en arbetskamrat till henne. Någon skrev att Elin jobbade på ICA Skanör. Men vad jag vet så är det inte någon verifierad uppgift. Att hon jobbar på ICA är sant, men vilken ICA det är har inte framkommit (vad jag vet).

Enligt SMS med kompisen så skulle hon fråga Eric på fredagen eller lördagen (då hon skulle jobba) om dom kunde träffas på söndagen. Men det betyder inte att dom behöver vara arbetskompisar.

Sicken lirare den här Elin är. Hon bölar för sin mor om att hon och Victor har kommit överens om att ge förhållandet en ny chans. Och nu har hon ställt till det för sig. Men hon glömmer att hon skulle ha knull-träff med Eric dagen efter hon och Victor har flyttat in i den nya Lägenheten.

Och inte ett ord nämner ni om målsägandes otrohet. Mor sin fru som han uppger sig vara lyckligt gift med och har två små barn med. Frugan som förmodligen var hemma med deras barn, medans han har sex på en krogtoalett med en ung kvinna han känt I bara 30 minuter. Är inte han en "slampa/slyna" enligt er?

Och inte ett ord nämner ni om lagbrotten: grov misshandel, falska angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

Nej, ni stirrar bara på otroheten som 21-åringen gjort sig skyldig till. Som inte ens är ett lagbrott.

Jag anser nog att otrohet mot någon man har barn ihop med är sju resor värre än otrohet mot någon som man är i en destruktiv relation med. 21-åringen och sambon borde inte ens ha varit ett par.

Och det är fan sju resor värre med grov misshandel och falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse, än med otrohet. Även om otrohet givetvis är illa.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg/svar är riktat till tomatpurén men jag vill samtidigt passa på att friska upp minnet hos läsarna hur det lät tidigare 😁

Det är samtidigt obegripligt hur någon människa kan ta den den unga kvinnan i försvar efter hennes dubbla otrohet och lögn om våldtäkt. Tomatpurén har dock gjort sitt bästa för att helgonförklara henne ☺️

Har ni ingen bildning? Vet ni inte vad spekulation är? Man spekulerar utifrån den kunskap man generellt har om ett ämne och om den lilla kunskap man har om den specifika situationen. Alla i tråden gjorde det. Jag skrev "jag Tror". En spekulation, helt enkelt. Alla i tråden hade fel. Men du fortsätter gaffla på som en totalt obildad miserabel pillra. Höj nivån!

Som sagt var: obildad och saknar läsförståelse. Jag tar varken 21-åringen i försvar eller helgonförklarar henne. Läs om, läs rätt.

Vad jag gör är att beskriva motiven bakom hennes handlande och hennes lagbrott. Vilket är solklart när man läser FUP.
Citera
Igår, 17:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har ni ingen bildning? Vet ni inte vad spekulation är? Man spekulerar utifrån den kunskap man generellt har om ett ämne och om den lilla kunskap man har om den specifika situationen. Alla i tråden gjorde det. Jag skrev "jag Tror". En spekulation, helt enkelt. Alla i tråden hade fel. Men du fortsätter gaffla på som en totalt obildad miserabel pillra. Höj nivån!

Som sagt var: obildad och saknar läsförståelse. Jag tar varken 21-åringen i försvar eller helgonförklarar henne. Läs om, läs rätt.

Vad jag gör är att beskriva motiven bakom hennes handlande och hennes lagbrott. Vilket är solklart när man läser FUP.

Jag hade mer rätt än dig när jag tidigare spekulerade kring att hon varit otrogen med en annan kille ☺️

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
I teorin kan det handla om försök att dölja en otrohet eller eller så finns det andra anledningar bakom anmälan.
Hon hade kanske grälat med sin pojkvän, drack alkohol och hoppade sen i säng med en annan kille men ångrade sig dagen efter? Pojkvännen fick sen reda på vad som hänt.

Hon glömde dessutom att berätta för sambon att hon varit otrogen med en kille till.

Du tomatpurén hade däremot fel nåt så in i helvete när du spekulerade tidigare och det är just detta flera skribenter har reagerat över när du försvarar den unga kvinnan med argumentet att hon minsann "stått upp för sin otrohet" gentemot sambon.

Citat:
Jag menar precis det jag skriver: jag tror inte 21-åringen och målsägande har haft sex med varandra. Hade de haft sex så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att finna bevis som gör att de sedan häktar henne för falsk angivelse.

Hade de haft sex, hade ju en ord står mot ord situation uppstått. Och då hade polis och åklagare fått vända på fler stenar innan de fått en bild av vad som verkar ha hänt. Det tar längre tid än 8 timmar.

Så jag tror att 21-åringen och målsägande inte har haft sex. De var förmodligen inte ens i närheten av varandra. Kanske rentav i olika städer vid den påstådda "våldtäkten". Och det kunde åklagare och polis se bevis för. Och därmed snabbt inse att detta med stor sannolikhet rör sig om falsk anklagelse. Och häktar 21-åringen för detta.

Alternativt att 21-åringen har påstått att målsägande har våldtagit 21-åringens kompis tex. Vilket kompisen dementerar och åklagare och polis ser att våldtäkt inte kan vara fallet. Och att det därmed troligen rör sig om falsk angivelse. Och 21-åringen häktas för detta.

Just tidsaspekten på 8 timmar mellan anklagelse till häktning, gör att jag tror att inget sex har förekommit. Hade 21-åringen och målsägande haft sex hade det helt enkelt tagit längre tid än så att utreda om det var våldtäkt eller falsk angivelse.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Igår kl. 17:45. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in