2025-04-27, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Sådana här fall där kvinnan ljuger om våldtäkt måste ju nästan uteslutande handla om någon person i hennes närmaste närhet.

Då en våldtäkt av en främmande påhittad man blir poänglös att anmäla.

Men jag tror ändå att hon haft något form av umgänge, känns nästan för naivt annars.

Är det en kvinna med kyrklig bakgrund kan det väl hända hon fick dåligt samvete efter sex utanför äktenskapet och därav för att lindra sitt eget samvete anmälde mannen för våldtäkt.

Ifall det fanns ett anseende att förlora.

Jag tror inte ens 21-åringen och målsägande har haft sex. Därav man så snabbt har kunnat förstå att det förmodligen handlar om falsk angivelse och kunnat häkta henne.

Men jag tror som du att de två känner varandra. Och att hon av någon anledning ville sätta dit honom.

Blir det åtal, kommer vi kunna ta del av FUP. Så får vi reda på lite mer iaf.
Citera
2025-04-27, 07:26
Medlem
Vad basera han det på då?..

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
En polis har sagt till mig att 50% av alla våldtäksanmälningar är falska.
Citera
2025-04-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för länken och all information!

Man undrar vart alla "vita riddare" är någonstans?

De brukar ofta dyka upp i trådar där kvinnor anklagar män för våldtäkt men av någon underlig anledning så syns dom aldrig till i trådar som denna.
Du tror inte att bristen på dina ”vita riddare” har en smula med att göra tex med vad som till att börja med det som står i rubriken redan?
I vanliga fall när en kvinna faktiskt blir våldtagen så skall hon försvaras och få stöttning av de ”vita riddarna” eller du kanske är av en annan åsikt ? Tex att alla kvinnor som inte klär sig heltäckande i tex slöja osv är horor och förtjänar att bli våldtagna? Just den åsikten är ju allmänt känt ganska utbredd speciellt hos män som har en viss religion!
Citera
2025-04-27, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det skrev jag tidigare i tråden, samma straff som ett mordförsök.

Jag hade önskat samma straff som det de anklagar någon för.

Så falskanklagar du någon för snatteri, samma straff som snatteri. Falskanklagar du någon för våldtäkt, samma straff som för våldtäkt.

Det är ju mycket mycket värre om någon anklagar dig för att ha våldtagit någon än för att ha snattat.
Citera
2025-04-27, 07:41
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Jag är inte helt 100% på detta..men klingar nånting. Detta kan vara från tiktok jag sett o hört om detta. Senast idag var det en användare som la ut denna nyhetsartikel i sin story. Varit mycket tjafs om denna händelse i lives. Att den som hon falskt anmäler är en kille vid namn Sam.r aka Mack.n. nån tramsig grej mellan flickans mamma o han som sedan blivit stort. Jag misstänker bara detta..
Detta är flashback så får skriva o tänka högt här
Utveckla, vad för tjafs? Skulle dottern ha anmält våldtäkt för att hjälpa hennes mamma med någon beef?
Citera
2025-04-27, 08:52
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror inte ens 21-åringen och målsägande har haft sex.

Jag hoppas nästan för hennes skull att hon då åtminstone har haft sex med honom, annars blir de för enkelt kan jag tycka.

Måste ju ligga någon sexuell laddning i ett åtal som denna.

Men lite mer klarhet vore helt klart på sin plats.
Citera
2025-04-27, 10:11
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Grejen är att när en tjej har haft till det med någon då har hon i praktiken alla Dna osv det enda som bara återstår är att sätta dit lite skrapmärken. Ringa någon polare elelr sina föräldrar o gråta, skriva SMS till killen
-vad har du gjort jag ville inte egentligen du förgrep dig osv

Sen e det bara att vänta o Casha ut 50-100 k 💰
50-100 räcker inte där du, Riksdagen efterfrågade fler fällande våldtäktsdomar och de fick de, men vad hände med rättsäkerheten då? Statistik visar fö tydligt på det jag skriver med, sedan kan man sitta och kräka ur sig alla som frias är inte oskyldiga, vad hände med uppsåt? och bortom rimligt tvivel?
Citera
2025-04-27, 10:13
Medlem
Smugumins avatar
Tycker det är mkt problematiskt brottsmisstänka henne på detta sätt. Kan leda till att kvinnor framöver inte kommer våga anmäla våldtäkter.
Citera
2025-04-27, 10:16
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre-36
Vad basera han det på då?..
Ja han var ju ett av de högre befälen i den regionen, så jag antar han hade både koll och egna erfarenheter kan ju tilläggas det här var före 2010-talet
Citera
2025-04-27, 10:18
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tror inte ens 21-åringen och målsägande har haft sex. Därav man så snabbt har kunnat förstå att det förmodligen handlar om falsk angivelse och kunnat häkta henne.

Men jag tror som du att de två känner varandra. Och att hon av någon anledning ville sätta dit honom.

Blir det åtal, kommer vi kunna ta del av FUP. Så får vi reda på lite mer iaf.
Men du antyder alltså om det nu skulle haft sex, så hade det varit en våldtäkt eller hur menar du?
Citera
2025-04-27, 10:20
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Tycker det är mkt problematiskt brottsmisstänka henne på detta sätt. Kan leda till att kvinnor framöver inte kommer våga anmäla våldtäkter.
Och det tycker du endast på grund av en rubrik då, eller sitter du på mer info om omständigheterna?

Uppenbart har ju hennes anmälan passerat flera poliser, minst en åklagare, och en domstol som valt att häkta henne. Tror du att alla dom här bara skjutit från höften utan att det finns goda belägg för att hon faktiskt okynnesanmält det hela?

Problemet för kvinnor som inte vågar anmäla är att människor som den här far med osanning i onda syften, då skall hon straffas för det också. I en perfekt värld kunde man lita på alla kvinnor som säger sig våldtagna och alla hade vågat anmäla. Men vad som hänt i det här fallet visar varför det tyvärr inte går.
Citera
2025-04-27, 10:21
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Ok så de ska fälla alla som anmäls för våldtäkt alltsså för att inte skrämma kvinnor ifrån våga anmäla? Även du måste väl förstå att man ska vara 100% säker och ha bevis innan man anmäler något brott, om man vill bli tagen på allvar då dvs, tex som inte du blir nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in