2025-07-07, 12:59
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Sicken klen dom Elin fick. Hoppas att åklagaren har vett nog att överklaga och begära en mycket längre påföljd. Med tanke på Victor, så borde han frias helt och hållet.

Visserligen lite klent, men 1 år med en blandning av prostituerade, våldsamma psychon, narkotikalangare och flickvänner till gängmedlemmar kommer nog att göra allt annat än positivt avtryck på henne.
Figurer som den här "fina damen" från Skanör bara för några veckor sedan inte befattade sig med kommer hon nu att få både dela utrymme med samt ta skit från dem.
Gangsterbruden från Holma kommer knappast att ta i El*n med silkeshandskar.
Citera
2025-07-07, 13:14
Medlem
Citat:
Sicken klen dom Elin fick. Hoppas att åklagaren har vett nog att överklaga och begära en mycket längre påföljd. Med tanke på Victor, så borde han frias helt och hållet.

Jag tycker nog att det är en rimlig dom.
Varför ska Victor frias?
Citera
2025-07-07, 13:23
Medlem
Det var väl en ganska rimlig dom.
Jag tycker dock att Elins skadestånd var lite lågt, kunde gott ha varit upp mot 100k iaf.
Victor tycker jag borde ha dömts för medhjälp. Jag tycker att det är självklart att de båda pratat ihop sig och sedan kör båda två på våldtäktsmotivet, vilket båda vet är osant.
Citera
2025-07-07, 13:49
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Strålande att hon fick 1 års fängelse plus att hon ska betala 60 000 kr i skadestånd till målsäganden.

Hoppas att det blir tyst på tomatpurén nu, nån måtta får det vara på allt skitsnack om målsäganden.

Den där tomatpurén sitter väll någonstans och tuggar fradga som en rabiessmittat gatuhund. Tomaten har ordbajsat redigt i denna tråd.
Citera
2025-07-07, 13:50
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Det var väl en ganska rimlig dom.
Jag tycker dock att Elins skadestånd var lite lågt, kunde gott ha varit upp mot 100k iaf.
Victor tycker jag borde ha dömts för medhjälp. Jag tycker att det är självklart att de båda pratat ihop sig och sedan kör båda två på våldtäktsmotivet, vilket båda vet är osant.
Victor påstod väl i rätten att han bara uppmanade henne att anmäla OM hon ansåg att hon verkligen hade blivit utsatt för ett övergrepp, men det tror inte jag för ett ögonblick på. Jag tror att han i det 45 minuter långa samtalet som rätten refererar till säkert höll med om att hon skulle lämna in en anmälan även om han visste att den var falsk och kanske även uppmanade till det. Men det ska ju såklart också bevisas i rätten…
Citera
2025-07-07, 13:53
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fel! Anledningen till misshandeln var att sambon tog henne på bar gärning när hon var otrogen.

Hoppas att du slutar att ta kvinnan i försvar nu efter domen.

1 års fängelse känns som en rimlig straffpåföljd..

Borde blivit längre än så. Med tanke på att hon blev dömd för ett grovt brott. Den där Elin kommer vi få läsa om, om och om igen i framtiden. Det är jag 100% säker på. Något står inte rätt till i skallen på henne. Men nästa gång kommer hon inte undan lika lätt.
Citera
2025-07-07, 13:56
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini69
Jag vet inte vad åklagaren yrkade på för straff - men sex månader respektive ett år får väl anses som ganska ok (med tanke på att många brott ger så låga straff). Minimistraffet för våldtäkt är dock tre år och sedan några år tillbaka är begreppet våldtäkt ett ganska vitt (brett) begrepp där ett finger innanför blygdläpparna eller sex med minderårig är en våldtäkt i lagens mening. Det ska bli intressant att se vem/ vilka som ev. överklagar domen.

Jag hoppas åklagaren överklagar och begär en betydligt högre påföljd för Elin. Hon är ju trots allt dömd för ett grovt brott. Ett år fick hon bara, och kommet ändå inte att avtjäna mer än 7-8 månader. Nej. Hon ska sitta inlåst längre.
Citera
2025-07-07, 13:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den där tomatpurén sitter väll någonstans och tuggar fradga som en rabiessmittat gatuhund. Tomaten har ordbajsat redigt i denna tråd.

Att V*ctor frikänns från medhjälp till grov falsk angivelse är ett gigantiskt nederlag som heter duga för tomatpurén som verkligen har gjort allt för att övertyga tråden om att det är tre fula fiskar i denna soppa ☺️
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-07-07 kl. 14:01. Anledning: Tillägg
Citera
2025-07-07, 14:01
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Att hon inte fick längre straff kanske kan förklaras med att målsäganden inte var misstänkt särskilt länge. Maxstraffet kommer kanske bara ifråga de gånger någon döms för det påstådda brottet och kanske t o m sitter en tid. Skönt att hon i alla fall fick ett års fängelse! Lite längre straff tycker jag hon kunde fått, men jag tror nog att åklagaren låter bli att överklaga…

Kan du utveckla varför du tycker att Victor borde frias helt och hållet? Han har ju ändå begått en misshandel…

Victor trodde väll att falska Elin höll på att utsättas för en våldtäkt. Därav reaktionen. Å andra sidan så hade vem som helst reagerat lika dant även om det varit frivilligt. Hoppas Victor lämnat fanskapet och förhoppningsvis hittar någon mycket bättre kvinna.
Citera
2025-07-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Victor påstod väl i rätten att han bara uppmanade henne att anmäla OM hon ansåg att hon verkligen hade blivit utsatt för ett övergrepp, men det tror inte jag för ett ögonblick på. Jag tror att han i det 45 minuter långa samtalet som rätten refererar till säkert höll med om att hon skulle lämna in en anmälan även om han visste att den var falsk och kanske även uppmanade till det. Men det ska ju såklart också bevisas i rätten…

Det är precis det jag menar. Av det som framgår i Fup, borde det finnas bevis nog på att fälla för medhjälp, trots att Victor har en annan förklaring i TR.
Citera
2025-07-07, 14:16
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Victor trodde väll att falska Elin höll på att utsättas för en våldtäkt. Därav reaktionen. Å andra sidan så hade vem som helst reagerat lika dant även om det varit frivilligt. Hoppas Victor lämnat fanskapet och förhoppningsvis hittar någon mycket bättre kvinna.
Det framgår tydligt av sms i FUP:en att han INTE trodde att hon höll på att utsättas för en våldtäkt. Därav tror jag att han i det 45 minuter långa telefonsamtalet med Elin efteråt både höll med om och uppmuntrade henne att falskeligen anmäla för våldtäkt för då kunde han slippa straff eftersom han då hade haft rätt att försvara henne. Men, återigen, det ska ju bevisas att han gjorde det och i rätten nekade han…
Citera
2025-07-07, 14:33
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Det är precis det jag menar. Av det som framgår i Fup, borde det finnas bevis nog på att fälla för medhjälp, trots att Victor har en annan förklaring i TR.
Jag tycker också det är tydligt av det som framgår av FUP, men kanske valde inte åklagaren att pressa honom om det och det tycker jag hen borde gjort och det är ju endast vad som framkommer i rätten som ligger till grund för beslutet. Kanske kan man hoppas att åklagaren överklagar till hovrätten för att få honom även dömd för medhjälp till falsk angivelse…
Jag tycker rätten hintar om att de inte riktigt tror honom…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in