Citat:
Ursprungligen postat av
Skattmasen08
Så med andra ord finns det saker dom kan göra men vill inte göra det. Visst jag är ingen expert, men är tveksam till att det går att fixa på andra vägar. Är bara naiva förhoppningar och experimenterande som lika gärna kan göra det värre. Blir väl en "statskonkurs" till slut, men ligger nog långt fram i tiden.
Det är iaf min bild av amerikaner. Dom vill ha socker, men inga skyldigheter eller konsekvenser.
Det finns en anledning till varför det blivit som det blivit, och jag tror .. eller jag befarar det mönstret kommer bestå. Allt annat vore att gå betydligt mer åt vänster på politiska skalan, att acceptera skyldigheter, konsekvenser och ansvar, och ... ja .. fan vet. Inte omöjligt, men fan vet. Är en stor nation med, trög i svängarna liksom.
Är som en 18-åring som firat 18-årsdagen med att ta SMS-lån på 10 miljarder, och blir skitsur för att man liksom inte ska kunna leva som vanligt i årtionden härefter.
Men om dom skulle lyckas vända, ta ansvar, och bita i det sura äpplet i generationer framåt .. då kommer man kalla USA stortartat, i sanning