Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 07:57
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Är ju en orosanmällan på dig.

Klart hon kan ta barnet, har hon kunnat ta sig till Sverige på dig då klarar hon mycket och har garanterat ett kontaktnät av personer i samma situation. Sen att hon inte kan svenska spelar ingen roll då hon garanterat vet vad "kvinojour" och "safehouse" är.
Finns förövrigt mångs runt er som antagligen ser betydligt mer än du tror, grannar kollegor föräldrar på öppna förskolan mm. De flesta av dem har troligen civilkurage nog att hjälpa din fru.

Du är kvinna va? Vadå orosanmälan på mig, för vadå? För att jag är pappan och vill separera? Det är tidigt på morgonen, dags att gå och lägga dig igen.

För övrigt vadå, vad ska de som ”ser” göra åt saken? Ska de alla samlas i en mobb i familjerätten? Bara för att hon är kvinna.. ställ dig frågan, vilken seriös instans skulle släppa iväg barnet till ett u-land, där mamman inte har pengar, jobb eller någonting i sitt namn, i ett korrupt och rättssäkert land? Eller låta barnet stanna i ett för det mesta tryggt, säkert land där pappan är höginkomsttagare, stabil ekonomi, jobb och bostad med bra framtidsutsikt för jobb, utbildning och vård?

Det borde snarare bli en orosanmälan på dig som föreslår att man skickar en vitt barn till Afrika.
Citera
2025-04-24, 07:58
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Vidrig typ du är.
Tycker du får ta ditt ansvar. Gentemot både barnet och din fru. Ska ert barn förlora sin mor pga dig... när barnet är stort nog att tänka själv så kommer du på påkommen och då förlorar du ditt barn också

På bekostnad att jag bli psykiskt sjuk och deprimerad för att jag behöver stå ut med hennes elände? Är det bra för barnet tror du?
Citera
2025-04-24, 08:01
Medlem
Loikkaris avatar
Uppehållstissltånd kan man ansöka på många olika grunder, vilken har Hon. Om det är pga uppehållstillstånd för att bo med en partner, förälder eller annan släkting, eller för att du har en annan anknytning till Sverige, och ni inte har relation längre saknas grund för att det beviljas. Det är bara meddela migrationsverket att ni inte är ihop längre så makuleras ansökan. Är ni gifta i Sverige eller i hennes hemland?

Det som verkar märkligt är att hon redan vistas i Sverige, borde man vänta beslutet i hemlandet eller utanför Sverige iallafall?
Citera
2025-04-24, 08:07
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Uppehållstissltånd kan man ansöka på många olika grunder, vilken har Hon. Om det är pga uppehållstillstånd för att bo med en partner, förälder eller annan släkting, eller för att du har en annan anknytning till Sverige, och ni inte har relation längre saknas grund för att det beviljas. Det är bara meddela migrationsverket att ni inte är ihop längre så makuleras ansökan. Är ni gifta i Sverige eller i hennes hemland?

Det som verkar märkligt är att hon redan vistas i Sverige, borde man vänta beslutet i hemlandet eller utanför Sverige iallafall?

Vill inte outa mig för mycket men hon kom hit för att vi är gifta och har barn ihop. Vi gifte oss i hennes hemland men äktenskapet är ju registrerat här med. Vi fick dispans från Migrationsverket att hon fick vara här under handläggningstiden och hon får göra intervjun här istället för på svenska ambassaden i sitt hemland. Detta för att det är ömmande omständigheter och att hon inte ska behöva resa tillbaka till sitt land med vårt barn som är svensk medborgare och kanske få ett nekat uppehållstillstånd. Så det blir anknytning för vårt äktenskap och för vårt barn.

Alltså visst jag kan ringa Migrationsverket och sabotera men med barn så blir det svårare. Vill ju inte släppa iväg det.
Citera
2025-04-24, 08:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Förstör ungens pass om den har något. Då kan hon inte ta med sig barnet.
Sedan skiljer du dig och kör varannan vecka som vanligt folk.

Hon kommer då bli tvungen att arbeta och du kommer inte behöva betala underhåll eftersom barnet bor lika mycket hos båda föräldrarna.

Du ska kunna berätta det här för ditt barn sedan, kom ihåg det.
Då är det kanske bättre att ungen får upptäcka själv, vilket stolpskott dess mamma är, än att få reda på att du skickade hem henne till sitt hemland.
Citera
2025-04-24, 08:09
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Förstör ungens pass om den har något. Då kan hon inte ta med sig barnet.
Sedan skiljer du dig och kör varannan vecka som vanligt folk.

Hon kommer då bli tvungen att arbeta och du kommer inte behöva betala underhåll eftersom barnet bor lika mycket hos båda föräldrarna.

Du ska kunna berätta det här för ditt barn sedan, kom ihåg det.
Då är det kanske bättre att ungen får upptäcka själv, vilket stolpskott dess mamma är, än att få reda på att du skickade hem henne till sitt hemland.

Bra idé. Klipper det icke europeiska passet bara.
Citera
2025-04-24, 08:10
Medlem
grungewhores avatar
Ok, Fritzl.

Att hon inte fått någon slags personnummer i landet på över ett år tyder ju på att hon är illegal och inte har nåt här att göra. Ring polisen och säg du har en inkräktare i huset så får de slänga ut henne. Du lär ju inte ha något bevis på att barnet är hennes då heller.
Citera
2025-04-24, 08:17
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Du är kvinna va? Vadå orosanmälan på mig, för vadå? För att jag är pappan och vill separera? Det är tidigt på morgonen, dags att gå och lägga dig igen.

För övrigt vadå, vad ska de som ”ser” göra åt saken? Ska de alla samlas i en mobb i familjerätten? Bara för att hon är kvinna.. ställ dig frågan, vilken seriös instans skulle släppa iväg barnet till ett u-land, där mamman inte har pengar, jobb eller någonting i sitt namn, i ett korrupt och rättssäkert land? Eller låta barnet stanna i ett för det mesta tryggt, säkert land där pappan är höginkomsttagare, stabil ekonomi, jobb och bostad med bra framtidsutsikt för jobb, utbildning och vård?

Det borde snarare bli en orosanmälan på dig som föreslår att man skickar en vitt barn till Afrika.

Ja orosanmällan på dig, du är direkt olämpliga som förälder och funderar ju serlöst på att blåsa din fru genom att lura henne att underteckna papper hon inte förstår.

Att samlas till en mobb hämta högafflarna och tända faklorna är ju alltid roligast, men sällan mest konstruktivt.

Mest effektivt är att växla några ord vid brevlådan, i trapphuset, vid lekplatsen, ICA eller bara bjuda över på en kopp kaffe. Många ögon ser dig och dinna handlingar hela tiden. Och även att inte se saker så som normalt familjeliv drar ögonen på sig.

De materiella värdera brukar sällan väga speciellt tungt utan de socialt trygga väger som regel tyngre, och vad du ser ochvtycker om landet spelar inte så stor roll utan handlar om hur UD bedömmer landet. Så är det inte en aktiv total avrådan från resa brukar de inte ses som ett problem att landet är olikt Sverige.

Har googlat lite och mycket tveksam till att du har enskild vårdnad, då delad vårdnad är standard i Sverige och enskild vårdnad bara kommer i frågan om föräldrarna är ogifta, då vårdnaden tillfaller modern eller den enna föräldern blivit frånvarande vårdnaden.

Det du har är snarare ensamt förmyndarsksp, dvs möjlighet att företräda barnet ekonomiskt och juridiskt. Det är två olika saker.

För övrigt ditt barn är mulat (inget fel i de och ofta rätt snygga) men ser du inte det själv så är du lika färgblind som pappan i Yrrol sketchen med mamman som är nyförlöst efter ett år i Afrika...
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2025-04-24 kl. 08:21.
Citera
2025-04-24, 08:19
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Bra idé. Klipper det icke europeiska passet bara.

Stark avrådan kommer ligga dig så fett i fatet om hon kontaktar en myndighet, då är du klipt på en gång mr Fritzel.
Citera
2025-04-24, 08:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Och jag tänker inte släppa iväg mitt vita barn att flytta till Afrika, det fattar du väl? Fan är det för framtid där..
*host*
Halvvita/halvsvarta
Citera
2025-04-24, 08:21
Medlem
sebastian66s avatar
Någonting som är väldigt fascinerande är att alla har skadeglädje mer eller mindre.
Det innebär att du inte kan träffa någon flickvän eller fru från något annat land.
Man måste vara patriotisk och träffa någon svensk ostabil kvinna fan.
Det innebär att man kan säga att det finns vidriga människor som har förutfattade meningar.
Det kanske inte är så konstigt att svenska människor är väldigt Avundsjuka och nyfikna på det mesta.
Man kan ha skilda meningar om utländska kvinnor naturligtvis.

Samtidigt känns det konstigt att man inte kan träffa någon från något annat land.
Om det är 10 års skillnad så är det inte bra heller. Då ska man prata väldigt mycket om sådana saker också.
Ett tydlig på att folk inte har något vettigt att göra på dagarna förutom att jobba och snacka papegoja.
Citera
2025-04-24, 08:22
Medlem
Citat:
Tjena Flashback. Är sedan några år gift med en icke-EU importerad kvinna och vi har ett barn på ett och ett halvt år tillsammans. Hon väntar på sitt uppehållstillstånd i Sverige men jag har tröttnat på henne och vill skicka hem henne. Saken är att jag inte vill förlora mitt barn, som också har dubbla medborgarskap (svenskt och icke-svenskt).

Jag har just nu ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har fått personnummer ännu. Vårt barn väntar förskoleplats och bör få svar inom en månad. Är dock rädd att om jag bryter nu så kanske hon får för sig att förstöra lägenheten och suga ut alla mina pengar i en skilsmässa och sticka iväg till sitt hemland där man är skyldig att inte bara försörja barnet men även henne vilket är helt skilt från hur det går till i Sverige som enbart består av underhållsbidrag på ett par tusenlappar i månaden. Sjukt om jag behöver skicka pengar och aldrig få se barnet igen liksom.

Vad ska jag göra? Kan jag blåsa henne att skriva under äktenskapsförord eller bodelningsavtal på svenska och bara säga ”skriv under här” så jag kan skicka in så du också får delad vårdnad, och på så vis slippa ge henne ett öre?

Jag tänker att om barnet hinner börja på förskola och har svenskt medborgarskap, OCH har varit i Sverige 90% av sitt liv och är stadgad här så bör jag väl ändå som pappan få behålla barnet själv? Hon har för övrigt inte en krona i sitt namn. Har försörjt henne sen dag ett. Har ju inte mage att bara kicka ut henne på gatan utan blir väl en enkelbiljett hem. Men hon kommer ju garanterat smutskasta, förstöra ägodelar och allt hon kan för att få ta med vårt barn, inget tvivel om det.

Tips på hur jag kan gå tillväga? Kan jag vinna detta eller är det kört med vårdnaden?

Vilket land är det och vad specifikt har fått dig att tröttna på henne? Vad har hon gjort som retar dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in