Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 00:57
Medlem
rtyuios avatar
Cash is king!

Så här kan det gå när bankerna lurat folket och de inte förstår hur viktigt det är att vi har kvar ovh använder kontanter till köp. Bankerna har skjutit sig själva i foten att inte ha en fungerande digital backup till deras skitsystem bankid.
Citera
2025-04-24, 00:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Importer-Exporter
Det är väl knappast nån som jobbar innan kl. 15 heller nuförtiden...

Rysstrollen och hackarna jobbar dygnet runt.
Citera
2025-04-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Cash is king!

Så här kan det gå när bankerna lurat folket och de inte förstår hur viktigt det är att vi har kvar ovh använder kontanter till köp. Bankerna har skjutit sig själva i foten att inte ha en fungerande digital backup till deras skitsystem bankid.
Att betala i butik påverkas väl inte av att bank-id ligger nere i någon större utsträckning, förutom om du skall betala med swish.
Citera
2025-04-24, 01:05
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Ja. Det är ju korkat. Godmorgon. Har du sovit under en sten de senaste 10 åren?
Det är tydligt att det snarare är du som har sovit under en sten det senaste decenniet då du förhoppningsvis nyss förstått att BankID berör annat än vad som kan lösas av en bankdosa men jag märker att du har gett upp den här diskussionen nu, det tackar jag för. Vi säger så.
Citera
2025-04-24, 01:17
Avstängd
För en drygt 30 minuter sedan gick det bra att logga in med Telia mobil 5G
till tex Nordea och Svenska Spel men ett par andra sajter gick det inte att komma in på.
Nordea och Svenska Spel gick direkt utan något dröjsmål.

Har inte så bra mottagning dock.

Detta löser sig nog ska ni se ?
Ryssarna måste ju också ta lite pauser ibland, och
ta några slurkar ur Vodka-flaskan ?

Så om vi säljer svinbillig vodka till Ryssland så kan de varken kriga
eller ställa till med dj-velskap ?

Kommunismen överlevde troligen på grund av en stadigt hög promillehalt.

Josef Stalin var visst ideligen för full och galen för att kunna attestera alla sina
utrotningsprojekt.
Han hann inte med allt innan han gick hädan.
Tack och lov !!!
Citera
2025-04-24, 01:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0ne
Det är tydligt att det snarare är du som har sovit under en sten det senaste decenniet då du förhoppningsvis nyss förstått att BankID berör annat än vad som kan lösas av en bankdosa men jag märker att du har gett upp den här diskussionen nu, det tackar jag för. Vi säger så.

Snarare att alla som inte levt under en sten redan uttryckte oro för denna utvecklingen för 10 år sedan? Vad hjälper ditt gnäll idag när samhället redan byggt viktig infrastruktur runt bankid? Att det är ett problem idag är uppenbart. Ditt gnäll tjänar ju ingenting till
Citera
2025-04-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Cash is king!

Håller med dig...
Citera
2025-04-24, 01:36
Medlem
wwrs avatar
Minst 4.5 timmar nu. Är det verkligen DDos? Är det inte klantighet hos företaget? Den som avslöjas som hacker kommer att stämmas på miljardbelopp. En enorm risk. Internet är övervakat och en hacker riskerar bli avslöjade.
Citera
2025-04-24, 01:44
Medlem
wwrs avatar
Ja. Förra gången BankID rasade var Zelensky på besök i Sverige och ryssarna attackerade "därför" svenskt BankID 🤣🤣🤣

Jag tror ryssarna sk-ter i vårt BankID. Jag tror företagen skyller på "ryssarna" när företagen klantat sig. BankID kör förmodligen CrowdStrike eller liknande. 😀
Citera
2025-04-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Minst 4.5 timmar nu. Är det verkligen DDos? Är det inte klantighet hos företaget? Den som avslöjas som hacker kommer att stämmas på miljardbelopp. En enorm risk. Internet är övervakat och en hacker riskerar bli avslöjade.

Vet inte hur det påverkar handeln men...

Fantastiskt om det går att utjämna de största skillnaderna.

Tesla nu eller?
Citera
2025-04-24, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Förra gången BankID rasade var Zelensky på besök i Sverige och ryssarna attackerade "därför" svenskt BankID 🤣🤣🤣

Jag tror ryssarna sk-ter i vårt BankID. Jag tror företagen skyller på "ryssarna" när företagen klantat sig. BankID kör förmodligen CrowdStrike eller liknande. 😀

Det går nog lika mycket åt båda hållen...

Vill hålla mig ifrån konspirationsteorier och liknande men varför ställde de in mötet i London tidigare idag?

Blir intressant att se resultatet av denna lilla "operation" senare!
Citera
2025-04-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
När I princip hela Sverige är beroende av en enda app så är det extremt sårbart. När ska man gå ifrån bank id beroendet??
Ja och det är inte ens någon myndighet som står bakom tjänsten, utan en kommersiell aktör. Rätt pantat att inte staten skapat en identifieringsapp, utan överlåter det till marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in