Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 21:33
Medlem
Vad händer? Har inte lyckats använda BankID på 30 minuter. Det ställer till med mycket när man har viktiga prylar att utfärda… #nocashsociety

Kommer ni in?
Citera
2025-04-23, 21:34
Medlem
Nej
Citera
2025-04-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigjaevel
Vad händer? Har inte lyckats använda BankID på 30 minuter. Det ställer till med mycket när man har viktiga prylar att utfärda… #nocashsociety

Kommer ni in?
nej det är driftstörning
Citera
2025-04-23, 21:39
Medlem
JustTrollings avatar
Hackat.
BankID nere efter attack – många drabbade

Går inte komma in på banker och tjänster

Cyberattack mot BankID
– Vi har dessvärre en kraftig överbelastningsattack som vi jobbar för fullt med att lösa. Det är alltså en utomstående part som ligger bakom, säger Charlotte Pataky, pressansvarig på BankID.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73ARGK/driftstorning-paverkar-swish
Citera
2025-04-23, 21:39
Medlem
Min bank har också massa strul. Har senaste dagarna upplevt att det går otroligt mycket segare att logga in på nätbanken. Just nu så kommer jag inte in alls…
Citera
2025-04-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
nej det är driftstörning

”Driftstörning”

De blir utsatta för en ddos.. helt sinnessjukt att en tjänst, som i stort sett varenda bank eller liknande är kopplade till inte har ett bättr skydd mot just sådant här.

Dags att tömma konton och gömma pengarna i madrassen, kommer bara bli vanligare och vanligare?
Citera
2025-04-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
”Driftstörning”

De blir utsatta för en ddos.. helt sinnessjukt att en tjänst, som i stort sett varenda bank eller liknande är kopplade till inte har ett bättr skydd mot just sådant här.

Dags att tömma konton och gömma pengarna i madrassen, kommer bara bli vanligare och vanligare?
oj visste inte det--
Citera
2025-04-23, 22:06
Medlem
Swedbank, Nordea och Avanza kommer jag icke in på
Citera
2025-04-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigjaevel
Swedbank, Nordea och Avanza kommer jag icke in på
Men det handlar väl om att du inte kan identifiera dig med Bank-ID, eller?

Exempelvis Avanza,
Information
För närvarande pågår en driftstörning hos BankID som påverkar BankID-inlogg. Det går bra att logga in med användarnamn och lösenord eller biometri.
https://www.avanza.se/start
Citera
2025-04-23, 22:08
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Det är ju fantastiskt det här eftersom folk inte kan sälja av eller köpa aktier, genialt sätt att manipulera aktiemarknaden på.
Citera
2025-04-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
Det är ju fantastiskt det här då kan inte folk sälja av eller köpa aktier, genialt sätt att manipulera aktiemarknaden på.
Nu är de vanligaste börserna stängda. Dessutom kan du fortfarande logga in på exempelvis Avanza, dock inte med Bank-ID.
Citera
2025-04-23, 22:11
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
Det är ju fantastiskt det här då kan inte folk sälja av eller köpa aktier, genialt sätt att manipulera aktiemarknaden på.
Nu vet jag inte men borde väl gå att logga in på sin bank ändå med bankdosan man har från sin bank om det nu ändå "bara" är bank-ID som ligger nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in