Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 16:08
Medlem
DubbelDipparens avatar
Tror inte det går så bra för Marabous Aladdin/Paradis. Vilken affär jag än besökt de senaste åren så är det alltid kampanj på just dessa och de reas ut, likt Cloettas kexchoklad. Gamla produkter som inte känns helt rätt i modern tid.
Citera
2025-04-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelDipparen
Tror inte det går så bra för Marabous Aladdin/Paradis. Vilken affär jag än besökt de senaste åren så är det alltid kampanj på just dessa och de reas ut, likt Cloettas kexchoklad. Gamla produkter som inte känns helt rätt i modern tid.
Håller med. Förr syntes att de sålt många askar. Stora högarna minskade snabbt kring jul. Nu är det alltid stora högar. Istället börjar butikerna skylta mycket mer med alternativa chokladaskar. Aladdin/Paradis är inte gott längre.
Citera
2025-04-23, 16:14
Medlem
Ytterligare en till. Krymplation. Marabou har varit på dekis länge.
Citera
2025-04-23, 16:16
Sämre råvaror, mindre kvantitet, samma pris. Härligt!
Citera
2025-04-23, 16:20
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vem äter ens Marabou? Bara sött sött sött.
Finns så mkt bra choklad där ute.
Ja för choklad ska såklart vara beskt som svart kaffe
Citera
2025-04-23, 16:24
Medlem
Slutade köpa marabou i samband med Trumps handelskrig.
Undviker alla företag med HQ i USA. Små detaljer som gör att jag är lite hälsosammare. Egentligen är det ganska galet att 99% av all minskad konsumtion är en vinst för både hälsa och miljö.

Ska jag ha choklad får det bli Fazer eller Cloetta. Ska jag ha läskeblask blir det Spendrups eller liknande. Sen är jag inte 100% konsekvent i detta, men varje gång jag väljer bort något så blir det en minieffekt utan att jag för den sakens skull behöver göra en stor grej av det.
Citera
2025-04-23, 16:26
Medlem
Men vafan har ingen fattat att ni ska inte köpa saker som har men USA att göra 🙂‍↔️ såna som ni som borde sövas.
Citera
2025-04-23, 16:39
Avstängd
Då borde ju priset sänkas men tvivlar på att det kommer att ske.
Citera
2025-04-23, 16:40
Medlem
Tantradyss avatar
Jag köper chokladkakorna från M numera bara när det är extrapris. Har gått bra. Men blir ju jäkla dyrt även med att köpa tre, för priset av två. Lade av att snusa för tre år sedan, då priset för det ballade ur totalt. Tack vare känslan av att dom försöker "råna av en pengarna", maximalt, övervägde abstinensen. Jag har inte köpt en Fazer sedan dom minskade storleken - med motiveringen att kunderna efterfrågade detta. Tror att alla dessa företag biter sig själva i svansen. Kaffet ska jag försöka hantera när det bunkrade lagret tar slut. Kommer i vart fall inte att köpa 450g till priser av 75-100 kr o uppåt. Måste ju i rimligheten namn öppna upp sig för nya aktörer att konkurrera inom massor av produkter. Min, egna, vilja att pröva nytt har ökat markant!
Citera
2025-04-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Men vafan har ingen fattat att ni ska inte köpa saker som har men USA att göra 🙂‍↔️ såna som ni som borde sövas.

Precis. Sluta köp skiten bara.

Testa Lidls egna nötchoklad om man känner sig snål- mycket god och mer kakaosmak.
Citera
2025-04-23, 16:46
Medlem
Haha "pga kakao priserna" dom innehåller knappt någon kakao.
Citera
2025-04-23, 16:50
Medlem
haveriet Sverige fortsätter linka och halta fram, allt blir dyrare, vi får betala mer för mindre och får mindre av samhället för raset är igång och fortgår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in