Tror inte det går så bra för Marabous Aladdin/Paradis. Vilken affär jag än besökt de senaste åren så är det alltid kampanj på just dessa och de reas ut, likt Cloettas kexchoklad. Gamla produkter som inte känns helt rätt i modern tid.
Tror inte det går så bra för Marabous Aladdin/Paradis. Vilken affär jag än besökt de senaste åren så är det alltid kampanj på just dessa och de reas ut, likt Cloettas kexchoklad. Gamla produkter som inte känns helt rätt i modern tid.
Håller med. Förr syntes att de sålt många askar. Stora högarna minskade snabbt kring jul. Nu är det alltid stora högar. Istället börjar butikerna skylta mycket mer med alternativa chokladaskar. Aladdin/Paradis är inte gott längre.
Slutade köpa marabou i samband med Trumps handelskrig.
Undviker alla företag med HQ i USA. Små detaljer som gör att jag är lite hälsosammare. Egentligen är det ganska galet att 99% av all minskad konsumtion är en vinst för både hälsa och miljö.
Ska jag ha choklad får det bli Fazer eller Cloetta. Ska jag ha läskeblask blir det Spendrups eller liknande. Sen är jag inte 100% konsekvent i detta, men varje gång jag väljer bort något så blir det en minieffekt utan att jag för den sakens skull behöver göra en stor grej av det.
Jag köper chokladkakorna från M numera bara när det är extrapris. Har gått bra. Men blir ju jäkla dyrt även med att köpa tre, för priset av två. Lade av att snusa för tre år sedan, då priset för det ballade ur totalt. Tack vare känslan av att dom försöker "råna av en pengarna", maximalt, övervägde abstinensen. Jag har inte köpt en Fazer sedan dom minskade storleken - med motiveringen att kunderna efterfrågade detta. Tror att alla dessa företag biter sig själva i svansen. Kaffet ska jag försöka hantera när det bunkrade lagret tar slut. Kommer i vart fall inte att köpa 450g till priser av 75-100 kr o uppåt. Måste ju i rimligheten namn öppna upp sig för nya aktörer att konkurrera inom massor av produkter. Min, egna, vilja att pröva nytt har ökat markant!
haveriet Sverige fortsätter linka och halta fram, allt blir dyrare, vi får betala mer för mindre och får mindre av samhället för raset är igång och fortgår.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!