Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Jag köper chokladkakorna från M numera bara när det är extrapris. Har gått bra. Men blir ju jäkla dyrt även med att köpa tre, för priset av två. Lade av att snusa för tre år sedan, då priset för det ballade ur totalt. Tack vare känslan av att dom försöker "råna av en pengarna", maximalt, övervägde abstinensen. Jag har inte köpt en Fazer sedan dom minskade storleken - med motiveringen att kunderna efterfrågade detta. Tror att alla dessa företag biter sig själva i svansen. Kaffet ska jag försöka hantera när det bunkrade lagret tar slut. Kommer i vart fall inte att köpa 450g till priser av 75-100 kr o uppåt. Måste ju i rimligheten namn öppna upp sig för nya aktörer att konkurrera inom massor av produkter. Min, egna, vilja att pröva nytt har ökat markant!

”Andra aktörer” har ju samma problem - dyra kakao och kaffebönor. Visst du kanske kan köpa kaffe för 10:- billigare om du väljer Coops egna märke än Arvid Nordqvist. Detsamma gäller även eventuella nya aktörer.
Citera
2025-04-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Men vafan har ingen fattat att ni ska inte köpa saker som har men USA att göra 🙂‍↔️ såna som ni som borde sövas.
Precis, människor som är så jävla obrydda att dom fortsätter köpa produkter från amerikanska varumärken förtjänar också att drabbas av dess girighet.
Citera
2025-04-23, 16:52
Medlem
Kronas avatar
Det här är förstås vanlig krympflation. Marabou hoppas att handeln sänker priserna men kommer Marabou att sänka priserna ut mot grossist? Nej naturligtvis inte. Det är i alla fall skräpchoklad som det är många år sedan jag åt nu. Egentligen bara bra om konsumenter nu börjar köpa bättre choklad.
Citera
2025-04-23, 17:01
Medlem
enfindams avatar
Jag har inte köpt Aladdin på många, många år och det beror på att dom har gjort avkall på kvaliteten. Förr var Aladdin en kvalitetschoklad med en variation av mörk och ljus choklad gjord på riktiga råvaror. Där fanns t. ex trillingnöt, fransk nougat och körsbär i likör. Tyvärr så tror jag att denna försämring kommer att få kunderna att helt sluta köpa Aladdin och Paradis.
Senast redigerad av enfindam 2025-04-23 kl. 17:18.
Citera
2025-04-23, 17:07
Medlem
Och VEM FAN bryr sig om alladin? Det är ju bara skräp i den ändå.
Citera
2025-04-23, 17:10
Bra.
Citera
2025-04-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Skönt att äntligen bli klassad som WT av messerschmittarna här Älskar vanlig hederlig marabou mjölkchoklad, så jag får väl köpa två stycken i fortsättningen!

Citera
2025-04-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Och VEM FAN bryr sig om alladin? Det är ju bara skräp i den ändå.
Väldigt många av pallarna på ICA Maxi och andra stora affärer att döma runt helgerna. Glöm inte bort att folk i det här landet älskar att frossa i lösgodis och annat skräp.
Citera
2025-04-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Har påbörjat att sluta dricka kaffe.otroligt skönt och man får träna sin självdisciplin, och de blir ingen marabou eller aladinask eller andra scams heller....

Testa vet ja

Mycket bra.
Samma här. Perfekt tillfälle att sluta med/dra ned på chips, godis och dricka.
Citera
2025-04-23, 17:13
Medlem
IceEyess avatar
Känns behagligt att man varken äter choklad/godis eller dricker kaffe.
Citera
2025-04-23, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Precis. Sluta köp skiten bara.

Testa Lidls egna nötchoklad om man känner sig snål- mycket god och mer kakaosmak.

Ja Lidl har bra choklad till bättre pris, kör oftast 70+ kakao men som flera nämnt 55% av vuxna befolkningen är för feta redan så lägg ner det här skräpet ni blir scammade och äckelfeta.
Citera
2025-04-23, 17:22
Medlem
Hygrotorks avatar
Så Aladdinasken minskar? Det blir bra om de väljer att ta bort alla sliskiga bitar med undermålig choklad. Nej vänta, då hade ju asken blivit tom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in