Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 18:18
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Marabou använder sedan lång tid tillbaka varken mjölk eller grädde i sina chokladkakor, utan vassle- och skummjölkspulver. Du gör således bäst i att byta märke till något annat, om du vill ha rena ingredienser. Själv vill jag gärna hålla mig till det nordiska, och köper i regel Fazer, fastän det alltid är lite dyrare än Marabou.

/AI

Aldrig fastnat för Fazer. Men det finns ju andra
Citera
2025-04-24, 18:31
Medlem
Jag köper oftast Fazer men har även sett andra sorter som är goda. Har köpt en choklad som ännu bara finns i Göteborg (Där jag bor). Det var meningen att det skulle sändas en reklam för chokladen och en hungrig drake skulle vara med i reklamen men de som bestämde tyckte att draken var för otäck så det blev ingen reklamfilm med någon drake.
Citera
2025-04-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
man får väl köpa 5-öres kola istället

Jag ska börja snatta kakorna nu,Jag hatar denna jävla krympflation.
Vad fasen kronofogden tar bilar av vanligt folk o körkortet ryker för människor som inte gjort något fel.

Staten har spelat ut sin roll,dags för mer anarki.
Citera
2025-04-24, 19:13
Medlem
Longfingrets avatar
Såg tråden då jag idag var och handlade och blev sugen på en chokladkaka,tänkte inte mer på det men sedan insåg jag 28kr för en 100g kaka, var dom inte 120g förut och typ 20kr ,mindre och dyrare som vanligt,nåja drabbar ingen fattig bara en tidsfråga innan man får en ruta choklad till 35kr ,och har säkert avhandlats, bara ett konstaterande
Citera
2025-04-24, 19:22
Medlem
Haha skyller på kakao-priserna när dom knappt har någon kakao i 😂
Citera
2025-04-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maanoja

Det är så falskt. Och matjättarna håller på med samma skit. Kommer med patetiska ursäkter varför de höjer priser samtidigt som ICA:s VD höjde sin egen lön med 8,7 miljoner

Bojkotta skiten. Marabou, iCA, COOP. De är väl de värsta smutsen. Det är det enda de kommer reagera på
Citera
2025-04-24, 21:13
Medlem
shaktas avatar
Man kunde få en 200g chokladkaka för 20:- för ett par år sedan. Nu kostar de 48:- +
Citera
2025-04-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maanoja

Visserligen är Mendelez idioter som borde släpas ut i gränden och skjutsas, men berätta mer om vad du menar med "knappt någon kakao" när det är 30%? Är 30% knappt? Ja då finns det ju knappt några blattar i Sverige hurra.
Citera
2025-04-24, 21:38
Medlem
Varför tänker jag på 1984 och Storebror som ”höjde” undersåtarnas chokladranson från 30 till 20 gram?

Klart det inte är nyttigt, men en gång om året kan man väl äta en lite större chokladask tillsammans.
Citera
2025-04-24, 21:57
Medlem
Solklar bojkott av marabou
Citera
2025-04-24, 21:58
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Aldrig fastnat för Fazer. Men det finns ju andra

Ja, det viktigaste är att kontrollera innehållsförteckningen. Med riktig mjölk/grädde i den vanliga mjölkchokladkakan, är det svårt att misslyckas.

/AI
Citera
2025-04-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Visserligen är Mendelez idioter som borde släpas ut i gränden och skjutsas, men berätta mer om vad du menar med "knappt någon kakao" när det är 30%? Är 30% knappt? Ja då finns det ju knappt några blattar i Sverige hurra.

Okej, knappt någon Kakao om man jämför med förr. Mycket mer socker i idag, därför den är så söt.
Men dom kan knappt fimpa mer kakao nu eftersom de måste innehålla minst 25% för att få kallas mjölkchoklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in