2025-04-21, 14:53
Medlem
Vare sig Katrineholm eller Nyköping ligger i Västsverige.
Citera
2025-04-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkrieg
Det var Vänersborg och Vargön det skedde..
Citera
2025-04-21, 15:03
Medlem
Om knarket försvann pga polisen så borde man inte lastas pga detta. Detta är ju något som man får räkna med som kriminell att ibland så torskar man partier.

Försvann partiet av andra anledningar så kan det finnas skäl att lasta personen. Knark försvinner inte hur som helst.
Var det inte foxtrott som rånade sina egna för att ha en hålhake på dom och utpressa dom? Detta kan vara något liknande.
Citera
2025-04-21, 15:05
Medlem
Citat:

Nä men läskunniga har fattat att ursprunget av detta kommer i från ort i Södermanland där både Katrineholm och Nyköping ligger
Citera
2025-04-21, 15:06
Medlem
Såg dom med, men de fortsatte söderut på e4 förbi Norrköping

Citat:
Ursprungligen postat av GamleGalten
Igår kväll (strax efter 19 tror jag) körde jag norrut förbi Nyköping mot Stockholm och mötte minst 5 civila polisbilar med blåljus igång på väg söderut i riktning mot Nyköping. Kan det haft med detta att göra måntro?
Citera
2025-04-21, 15:12
Medlem
Citat:

Dock står det i Katrineholmskuriren:
Tre personer har gripits och senare anhållits för ett misstänkt människorov.
Det uppger polisen på måndagen.
Ärendet har sitt ursprung i en ort i Sörmland.
Citera
2025-04-21, 15:46
Medlem
Faltas avatar
Känns lite konstigt! Det är ofta som kuriren torskar och polisen tar partier, varför ska nätverket ge sig på familjen? Undrar om hela sanningen har framkommit för oss här i tråden..
Citera
2025-04-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Känns lite konstigt! Det är ofta som kuriren torskar och polisen tar partier, varför ska nätverket ge sig på familjen? Undrar om hela sanningen har framkommit för oss här i tråden..

Håller med! Hoppas det snart kommer mer info som kan bringa lite klarhet i det här.
Citera
2025-04-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Om knarket försvann pga polisen så borde man inte lastas pga detta. Detta är ju något som man får räkna med som kriminell att ibland så torskar man partier.

Du tror inte leverantören vill ha betalt för levererad vara? Om du slarvar bort den så får du naturligtvis stå för det. Finns ingen anledning att jag som leverantör ska stå för förlusten om du sjabblar bort det till polisen (eller nån annan). I just det hör fallet tycks knarkets värde motsvara en sambo med barn. Starkt skäl att inte vara sambo med nån som handlar med knark.
Citera
2025-04-21, 16:35
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Nej. Cover up för något heeeelt annat…
Citera
2025-04-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Du tror inte leverantören vill ha betalt för levererad vara? Om du slarvar bort den så får du naturligtvis stå för det. Finns ingen anledning att jag som leverantör ska stå för förlusten om du sjabblar bort det till polisen (eller nån annan). I just det hör fallet tycks knarkets värde motsvara en sambo med barn. Starkt skäl att inte vara sambo med nån som handlar med knark.

Fast nu snackar jag inte om den teorin att partiet inte var betalt. Då det är klart att leverantören vill ha betalt och brukar man inte få pengar när man får lasten?

Jag tänker ju mer om någon gömmer knarket för det gäng man jobbar för/med. Då får ju hela gänget stå för smällen och inte bara en. Men det beror ju som sagt hur partiet försvann.

Sen om man väljer din teori att lasten inte var betalt utan leverantören kanske får pengar när man har sålt det vidare. Ja då är det ett problem för personen som blev av med för i så fall är det inte leverantörens fel. Problemet är bara att ha man dom villkoren så måste man få en chans att hinna skaffa pengarna och göra upp en plan man kan inte inbilla sig att någon kan fixa miljoner bara så där.

Sen så känns det en stor chans att det var leverantören som snodde tillbaks partiet om inte det var polisen som gjorde ett tillslag.
Citera
2025-04-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare

Så du menar att en kurir som får 50-100ksek och riskerar ett fet jävla långt fängelsestraff även går i god för partiet om polisen tar honom?????. Det är klart om han "tappar" bort det så är det något annat , men om han torskar är det nog annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in