Citat:
Ursprungligen postat av
swordtoploughshare
Du tror inte leverantören vill ha betalt för levererad vara? Om du slarvar bort den så får du naturligtvis stå för det. Finns ingen anledning att jag som leverantör ska stå för förlusten om du sjabblar bort det till polisen (eller nån annan). I just det hör fallet tycks knarkets värde motsvara en sambo med barn. Starkt skäl att inte vara sambo med nån som handlar med knark.
Fast nu snackar jag inte om den teorin att partiet inte var betalt. Då det är klart att leverantören vill ha betalt och brukar man inte få pengar när man får lasten?
Jag tänker ju mer om någon gömmer knarket för det gäng man jobbar för/med. Då får ju hela gänget stå för smällen och inte bara en. Men det beror ju som sagt hur partiet försvann.
Sen om man väljer din teori att lasten inte var betalt utan leverantören kanske får pengar när man har sålt det vidare. Ja då är det ett problem för personen som blev av med för i så fall är det inte leverantörens fel. Problemet är bara att ha man dom villkoren så måste man få en chans att hinna skaffa pengarna och göra upp en plan man kan inte inbilla sig att någon kan fixa miljoner bara så där.
Sen så känns det en stor chans att det var leverantören som snodde tillbaks partiet om inte det var polisen som gjorde ett tillslag.