Citat:
Ursprungligen postat av
dalia83
Nej, det är den som ansvarar för lasten fraktar/förvarar) när den försvinner som får ta smällen. Eftersom den som betalat vill ha tillbaka pengarna som gått förlorat. Två 14-åriga pojkar blev torterade och mördade förra året efter att de enligt vad som framkommit slarvat bort ett vapen… Ett stort parti knark är värt väldigt mycket än ett vapen. Flera mord, i bland annat Stockholm och Örebro, ska enligt polis och åklagare, skett av personer som haft en skuld efter att polis tagit knark som personen förvarade. Det är ju miljonbelopp som försvinner i förväntat gatuvärde så även om köparen räknar med svinn så rycker de ju knappast på axlarna när det händer utan någon kommer få betala dyrt för det.
Det är ju absurt om man har någon som förvarar knarket åt en och polisen gör en razzia hos den som förvarar knarket. Det är ju knappast den som har knarkets fel. Det idioti tänk och hur i helvete ska en sådan person kunna ersätta ett sådant parti utan någon form av resurser.
Det är ju inte realistiskt tänk.
Det är väldigt få kriminella som kan täcka laster på miljonbelopp.
Skulle det vara jag som förvarar skiten åt någon, polisen kommer och gör razzia. Jag åker in på en massa år och sen kommer ägaren till partiet och kräver in partiet. Det är ju skrattretande. Då hade jag ju varit tvungen att mördae personen och alla som den personen skickar som ev är ett hot mot mig. Den personen sätter mig i en jävligt weird sits. Det är ju knappast mitt fel att polisen gör razzia och det finns ingen möjlighet till avbetalning hos vanlig kriminell då nästan alla lever på socialen då måste jag mörda den som hotar mig så jag inte dör själv. Ägaren måste ju ta sitt ansvar och räkna bort det i svinn annars sluta köp in produkter den inte klara av.
Alla företag har svinn och måste täcka upp det. Varför skulle knarkhandlare vara annorlunda?
Det är mycket möjligt att det du säger stämmer, jag har ingen som sagt men det är ju fortfarande otroligt korkat resonemang från deras sida.
Enda anledning jag skulle lägga skulden på en person som förvarar knark, det är ifall den personen dra till sig uppmärksamhet som gör att polisen gör razzia hos den personen.
Knark ska man förvara hos laglydiga människor och ha så lite med som möjligt. Kanske någon med mycket mark där man kan hämta knark utan att möts och man egentligen inte har någon kontakt. Man bara lämnar pengar och kanske information på ett annat ställe så att personen kan hämta utan man aldrig ses.
Ingen kontakt på data eller mobil.