2025-04-21, 09:26
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rn-kidnappades

Citat:
Efter att en man blivit av med en stor mängd knark ska hans fru och barn ha kidnappats, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Efter en lång polisinsats greps två personer i Västsverige.

Vet vi mer?
Citera
2025-04-21, 10:09
Medlem
67arigGubbes avatar
Så, kom frun o barnet tillrätta? Tror ni hon vill stanna?
Citera
2025-04-21, 10:45
Medlem
Doktordonkas avatar
Polisen verkar vara ypperligt förtegna i detta fall.
En reflektion från min sida, polisens kontaktperson, region öst, det är inte västsverige.

Citat "Regionens presskontakter hanterar frågor som rör polisregion Öst och de län som ingår i regionen - Jönköpings, Södermanlands och Östergötlands län."

Enda infon är att personerna greps i västsverige, men brottet har alltså troligen utförts i polisregion öst.
Citera
2025-04-21, 10:55
Medlem
-Eli-s avatar
Känns som detta inte är slutet på den här historien.
Folk lär vara lagom griniga på snubben, han lär hittas död snart.
Citera
2025-04-21, 10:59
Medlem
bema56s avatar
Kan det handla om Fredrik A*s fru och barn i Norrköping. Han blev ju av med ett jätteparti cannabis i Norrköping vid ett tillslag förra året?

(FB) Jättebeslag av narkotika i Norrköping, flera hundra kilo (2024-02-23)
Senast redigerad av bema56 2025-04-21 kl. 11:02.
Citera
2025-04-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kan det handla om Fredrik A*s fru och barn i Norrköping. Han blev ju av med ett jätteparti cannabis i Norrköping vid ett tillslag förra året?

(FB) Jättebeslag av narkotika i Norrköping, flera hundra kilo (2024-02-23)

Nej
Citera
2025-04-21, 11:57
Medlem
TompaOs avatar
Ort i Västsverige har jag hört?
Citera
2025-04-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Ort i Västsverige har jag hört?

Ja så stod det i GP
Citera
2025-04-21, 12:52
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Under de senaste dagarna har det pågått ett intensivt utredningsarbete med anledning av ett misstänkt människorov som har sitt ursprung i en ort i Södermanland. I arbetet har vi jobbat för att lokalisera målsägande som är en vuxen person och ett barn.

Det har pågått ett utredningsarbete i flera delar av Sverige. Under söndagen kunde en fastighet lokaliseras i Västra Sverige och beslut om husrannsakan fattades av åklagare. Båda målsägande kunde anträffas i samband med husrannsakan.

I samband med genomförandet av hela insatsen har polisen använt flera olika delar av våra förmågor. Under utredningsarbetet kunde tre personer gripas och efter beslut av åklagare har de nu anhållits.

Målsägande bedöms vara vid, efter omständigheterna, god hälsa.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rmanlands-lan/
Citera
2025-04-21, 12:56
Medlem
Kidnapparna ska tillhöra ett ökänt gäng enligt TV4, Foxtrot / Jordgubben?
Citera
2025-04-21, 13:18
Medlem
Det var en insatsstyrka i Katrineholm i torsdags…kan vara ett samband med det här. Var bilder på dom i Katrineholmskuriren. Någon som vet mer?
Citera
2025-04-21, 14:26
Medlem
Igår kväll (strax efter 19 tror jag) körde jag norrut förbi Nyköping mot Stockholm och mötte minst 5 civila polisbilar med blåljus igång på väg söderut i riktning mot Nyköping. Kan det haft med detta att göra måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in