2025-04-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsStar1
TV4 Play rapporterar att:
Kvinna och barn kidnappades av "Dödspatrullen".

Sveriges Radio bekräftar även dom Dödspatrullen, samt att kidnappningen ägde rum i Strängnäs.

Jaha. Ja, om vi bortser från några av Hjulstabarnen, AZ och de som sitter i Danmark och Finland så är de väl ute allihop. Nå’t måste de väl pyssla med.
Citera
2025-04-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsStar1
TV4 Play rapporterar att:
Kvinna och barn kidnappades av "Dödspatrullen".

Sveriges Radio bekräftar även dom Dödspatrullen, samt att kidnappningen ägde rum i Strängnäs.
Dina länkar fungerar inte.

https://www.tv4.se/artikel/3pukd27pM...um=shared_link
https://www.sverigesradio.se/artikel...mamma-och-barn
Senast redigerad av Stiffinger 2025-04-23 kl. 20:01.
Citera
2025-04-23, 20:32
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleGalten
Igår kväll (strax efter 19 tror jag) körde jag norrut förbi Nyköping mot Stockholm och mötte minst 5 civila polisbilar med blåljus igång på väg söderut i riktning mot Nyköping. Kan det haft med detta att göra måntro?

Samma här, såg minst 5 säkert 6 civila polisbilar köra mycket fort med blåljus söderut på E4, skulle tro att vi var då norr om Linköping eller Norrköping när vi mötte dem. Men skulle tro söder om Nyköping helt klart. Jag kom söderifrån. Om det inte var kidnappningen så undrar jag vad det kan vara.
Citera
2025-04-23, 20:55
Medlem
Är det troll här som försöker lägga rökridåer i tråden? Kidnappningen ägde rum i Kungälv.

Edit: fritagningen var i kungälv
Citera
2025-04-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Är det troll här som försöker lägga rökridåer i tråden? Kidnappningen ägde rum i Kungälv.

Var det inte Vargön?
Citera
2025-04-23, 21:03
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal

De bortfördes från strängnäs och togs till en lägenhet i Kungälv där de senare fritogs av polis
Citera
2025-04-23, 21:25
Medlem
Alltså ni som diskuterar skuld frågor om förlorade partier med knark måste förstå att ledarna/beställarna av knarket inte alls drar sig åt att skuldbelägga den som haft ansvar och sedan torskat. Beställaren har förlorat pengar och behöver något sätt att känna tillbaka dom, utpressning av den som torskat är ett för dom ett rimligt tillvägagångssätt.

Jag är ingen expert men jag vet att bötfällningar och skuldbeläggningar är oftast helt orimliga i den kriminella världen.

Om vi vill veta vem som blir pressad så får vi väll kolla på dom som dömdes i Finland i somras för grovt narkotikabrott och har ett litet barn. Länkarna är döda för FUP och domen i den tråden tyvärr. Han som pressas är också dömd för flera brott än grovt narkotikabrott. Kanske skriven i Strängnes också?

Tänker mycket på det stackars barnet som behövt uppleva det här, dom valde ju inte att deras farsa skulle vara gängkriminell.
Citera
2025-04-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
De bortfördes från strängnäs och togs till en lägenhet i Kungälv där de senare fritogs av polis

Absolut inte en lägenhet. En stuga på landet i en idyll.
Citera
2025-04-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stompalong
Vart fördes dem?
Citera
2025-04-23, 23:44
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stompalong

Det missade jag, skiter fullständigt I vilken typ av boende det gällde iof men rätt ska vara rätt.
Citera
2025-04-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatarknark
Alltså ni som diskuterar skuld frågor om förlorade partier med knark måste förstå att ledarna/beställarna av knarket inte alls drar sig åt att skuldbelägga den som haft ansvar och sedan torskat. Beställaren har förlorat pengar och behöver något sätt att känna tillbaka dom, utpressning av den som torskat är ett för dom ett rimligt tillvägagångssätt.

Jag är ingen expert men jag vet att bötfällningar och skuldbeläggningar är oftast helt orimliga i den kriminella världen.

Om vi vill veta vem som blir pressad så får vi väll kolla på dom som dömdes i Finland i somras för grovt narkotikabrott och har ett litet barn. Länkarna är döda för FUP och domen i den tråden tyvärr. Han som pressas är också dömd för flera brott än grovt narkotikabrott. Kanske skriven i Strängnes också?

Tänker mycket på det stackars barnet som behövt uppleva det här, dom valde ju inte att deras farsa skulle vara gängkriminell.

Varför Finland?
Citera
2025-04-24, 04:25
Medlem
Raderar mitt inlägg då det redan hade blivit postat tidigare. Miss av mig.
Senast redigerad av Bubbafat 2025-04-24 kl. 04:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in