2025-04-20, 23:43
Medlem
Det bästa var ju den gamla Coca cola petflaskan från 80-90 talet där plasten var jättehård. Har ett minne över att många hade bensin i dem då de var ute på skotertur.
Citera
2025-04-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag förstår inte varför folk slänger det i naturen, där är grundproblemet givetvis att folk saknar en hjärna.

Men jag håller med om att nuvarande konstruktion väcker irritation och man river av den.

Håller helt med. Men fattar inte te folk som ska göra motsatsen alltså ta bort den och sen slänga den i naturen och markera fan vad värdelöst detta var.

Jag tycker den var smidig men jag slänger inte korken i naturen varken nu eller innan korken sitter fast...
Citera
2025-04-20, 23:46
Medlem
Ja men vad trodde dom.
Det är ett jävla hån!! Och jävligt irriterande.
Personligen skulle jag aldrig slänga varken en plastpåse eller plastflaska i naturen men uppenbarligen så har detta skapat irritation.
Citera
2025-04-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Nej, det kommer aldrig att hända. Det är för mycket pengar att offra genom att förbjuda det helt. Dom kommer komma med fler bögiga alternativ till exempel som en papp-kork eller något annat trams.

Sen vet jag inte varför det är ett jävla hysteri med miljön... Planeten har levt längre än oss och har varit med om mycket värre än oss och här sitter man och oroar sig över att plastkorkar kommer göra någon skillnad, lol.

Vi däremot knullar oss själva i röven och kommer att försvinna en dag och inte planeten. Plast kommer från denna planeten och ser säkert plast som en av sina egna barn. Det kanske är svaret på den uråldriga filosofin "Varför är vi här"

Planeten: Plast era jävla rövhål

Den visste inte om hur man tillverkar det själv så den behövde oss och nu kan vi lämna och det är en god tid faktiskt.
Bara för att du är något inskränkt white trash som kastar sopor i miljön och inte förstår problemet bara för att andra städar upp efter dig så betyder inte det att det inte är ett problem, tyvärr.

Så här ser det ut när man samlar såna som dig på samma plats:
https://www.shopmilkroom.com/cdn/sho...g?v=1737770264

Du kanske inte det är ett problem och gillar den livsstilen, men personligen tycker jag att det är väldigt sunkigt och föredrar naturskyddade områden mer i stil med:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...CE%B9_1287.jpg

Man kan ju tänka sig hur det ser ut hemma hos dig.
Citera
2025-04-20, 23:52
Har märkt att även boxvin allt som oftast har någon ny design där man fan blir tvungen att trycka in en gaffel på vardera sida för att "vinkla upp" spärrarna som sedan hamnar i vägen varje gång man ska trycka ur vin ur ventilen. Brukar klippa bort och kasta.

Den tidigare plastfilmen man bara rycker av i en cirkel är så mycket bättre, jackpot när man testar någon box som fortfarande har denna bättre installation.

Bara krånglar till det med 0 resultat, t.om sämre resultat för miljön tydligen.
Citera
2025-04-20, 23:59
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Det bästa var ju den gamla Coca cola petflaskan från 80-90 talet där plasten var jättehård. Har ett minne över att många hade bensin i dem då de var ute på skotertur.
Du tänker nog på 4kr pet på 90-talet.
Har fortfarande någon enstaka flaska kvar.
Typ 5mm plast. Den och de röda lådorna för farligtavfall var bra till mycket.
Citera
2025-04-21, 00:36
Medlem
Spontant så tror jag att folk rycker korkarna och kastar i vattnet. Jag hade aldrig gjort det själv, och förstår inte varför någon skulle göra det. Jag förstår emellertid irritationen över att korkjäveln sitter fast på flaskan.
Citera
2025-04-21, 00:40
Medlem
Zoologens avatar
Så folk drar alltså bort korkarna och slänger i naturen som tjuriga små barn? Hur dumma får man bli?
Ska det vara så svårt att låta korken hänga kvar och kanske minska miljöförstöringen åtminstone litet?
Citera
2025-04-21, 01:05
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Kan detta bero på att återvinningsföretagen samlar ihop alla korkar och sedan dumpar dessa i haven eftersom de inte går att mala ner och blanda med plastflaskorna och göra fleecetröjor av ?
Citera
2025-04-21, 01:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Så folk drar alltså bort korkarna och slänger i naturen som tjuriga små barn? Hur dumma får man bli?
Ska det vara så svårt att låta korken hänga kvar och kanske minska miljöförstöringen åtminstone litet?

"Folk". Det här är ett blatteproblem och har alltid varit det. Om mängden korkar ökar i naturen så är det för att antalet blattar ökar -- och säkert också för att den korkade paternalismen triggar deras aggressioner. Gudarna ska veta att den triggar mina, även om jag inte är neger och därför inte aktivt förstör min närmiljö.
Citera
2025-04-21, 01:21
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Bara för att du är något inskränkt white trash som kastar sopor i miljön och inte förstår problemet bara för att andra städar upp efter dig så betyder inte det att det inte är ett problem, tyvärr.

Så här ser det ut när man samlar såna som dig på samma plats:
https://www.shopmilkroom.com/cdn/sho...g?v=1737770264

Du kanske inte det är ett problem och gillar den livsstilen, men personligen tycker jag att det är väldigt sunkigt och föredrar naturskyddade områden mer i stil med:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...CE%B9_1287.jpg

Man kan ju tänka sig hur det ser ut hemma hos dig.

Vem har sagt att jag kastar sopor utomhus? Jag sa vad motivet var till att folk kastar korkarna utomhus nu mer än innan. Vill man att det ska kastas mindre korkar då får man gå tillbaka till det gamla eftersom dessa nya gör folk irriterade inklusive mig. Ingen förändring sker om folk inte agerar och därför säger jag att det är rätt. Borta med dessa nya korkarna punkt slut.
Citera
2025-04-21, 01:32
Medlem
I kväll fick jag slita bort en kork från en 1.5 liters portello eftersom den vickade in i drickaflödet så det stänkte på golvet när jag försökte hälla i glaset. Skulle tro att en hel del människor blir rätt irriterade när sådant händer eller man sticker sig på plasten när man dricker ur mindre förpackningar.

Ren idioti från miljömupparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in