Citat:
Snygg glidning där. Tidigare höll du feministlinjen och lade fram det som att män prioriterar jobb och kvinnor prioriterar familj. När du inte hade något bra svar på varför inte arbete också räknas som att prioritera familj, då heter det plötsligt att män och kvinnor "prioriterar olika".
Jag vågar påstå att om du frågar alla par som är föräldrar och lever ihop vad de prioriterar så kommer 95%+ säga att de prioriterar familjen och sina barn. Nu råkar det var så att kvinnorna oftast får privilegiet att stanna hemma mer med barnen, och det ses som ett stort problem som det läggs fucking MYNDIGHETSRESURSER på att utreda och försöka ändra på. Det tycker du är jämförbart med att Youtubers inom en subkultur på YouTube kritiserar kvinnor. Som om manosfären skulle ha någon som helst politisk eller ekonomisk makt i Sverige. Det är en rent patetisk jämförelse, och för hundrade gången, håll dig till att diskutera feminism härinne och ta din manosfärkritik till att annat forum som är avsett för det.
Jag vågar påstå att om du frågar alla par som är föräldrar och lever ihop vad de prioriterar så kommer 95%+ säga att de prioriterar familjen och sina barn. Nu råkar det var så att kvinnorna oftast får privilegiet att stanna hemma mer med barnen, och det ses som ett stort problem som det läggs fucking MYNDIGHETSRESURSER på att utreda och försöka ändra på. Det tycker du är jämförbart med att Youtubers inom en subkultur på YouTube kritiserar kvinnor. Som om manosfären skulle ha någon som helst politisk eller ekonomisk makt i Sverige. Det är en rent patetisk jämförelse, och för hundrade gången, håll dig till att diskutera feminism härinne och ta din manosfärkritik till att annat forum som är avsett för det.
Naturligtvis jobbar kvinnor och män för sina familjer. Jag har aldrig påstått nåt annat.
Kvinnor väljer att ta ut mycket mer föräldraledighet, vabbar mer, går mycket oftare ner i deltid under småbarnsåren, brukar ta det relationella ansvaret överlag, osv osv osv.
Män prioriterar jobb och karriär. (Betalar därför mer i skatt under ett yrkesliv såklart)
= Män prioriterar annorlunda än kvinnor vilket resulterar i att de betalar mer i skatt.
Jag kommer inte att diskutera detta nåt mer med dig nu eftersom det har inget som helst med trådens ämne att göra. Vill du diskutera detta så finns det som sagt en separat tråd om det.