Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det stämmer.
Mmm. Med en filosofi byggd på flytande abstraktioner är det inte förvånande att man landar i slutsatsen att kvinnor är boskap samtidigt som man utger sig för att vara individuella rättigheternas företrädare.

Hoppevirus.
Citera
2025-04-20, 22:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Mmm. Med en filosofi byggd på flytande abstraktioner är det inte förvånande att man landar i slutsatsen att kvinnor är boskap samtidigt som man utger sig för att vara individuella rättigheternas företrädare.

Hoppevirus.
Ja, kvinnor brukar inte gilla abstraktioner och teorier, utan föredrar helst relationella aspekter av livet. Det är liksom det är problemet med att ha kvinnor i rättsväsendet, fokus blir på fina värden och konflikträdsla istället för att faktiskt lösa problemen i samhället.
Citera
2025-04-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ja, kvinnor brukar inte gilla abstraktioner och teorier, utan föredrar helst relationella aspekter av livet. Det är liksom det är problemet med att ha kvinnor i rättsväsendet, fokus blir på fina värden och konflikträdsla istället för att faktiskt lösa problemen i samhället.
Lägg av. Du kan bättre. Jag vet att du bara jävlas. Du må vara lite hjärnskadad av Molyneuxmissbruk, men du tycker inte detta på riktigt.
Citera
2025-04-20, 22:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Lägg av. Du kan bättre. Jag vet att du bara jävlas. Du må vara lite hjärnskadad av Molyneuxmissbruk, men du tycker inte detta på riktigt.
Det finns ett inneboende problem med att kvinnor får allt mer makt över samhällets olika myndigheter. Dessa statliga organ blir feminiserade och leder till att fina värden såsom "inkludering" och "mångfald" hamnar på dagordningen, till nackdel för effektivitet och handlingskraft. Detta är förödande för starka institutioner såsom rätts- och utbildningsväsendet. Jag har aldrig förespråkat att kvinnor ska stängas ute från dessa positioner i samhället, men de ska heller inte anpassas till kvinnor. Maskulinitet måste få råda.
Citera
2025-04-20, 23:05
Medlem
Citat:
Det finns ett inneboende problem med att kvinnor får allt mer makt över samhällets olika myndigheter. Dessa statliga organ blir feminiserade och leder till att fina värden såsom "inkludering" och "mångfald" hamnar på dagordningen, till nackdel för effektivitet och handlingskraft. Detta är förödande för starka institutioner såsom rätts- och utbildningsväsendet. Jag har aldrig förespråkat att kvinnor ska stängas ute från dessa positioner i samhället, men de ska heller inte anpassas till kvinnor. Maskulinitet måste få råda.
Det är ju ändå inte ett resultat av kön, utan snarare av de idéer som dominerar samhället. Det finns inget riktjgt motstånd. Ingen förespråkar individualism och frihet. Inte ens libertarianer.
Citera
2025-04-20, 23:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är ju ändå inte ett resultat av kön, utan snarare av de idéer som dominerar samhället. Det finns inget riktjgt motstånd. Ingen förespråkar individualism och frihet. Inte ens libertarianer.
Jo, män och kvinnor är olika. Ju fler kvinnor, desto mer feminiserat blir det.
Citera
2025-04-20, 23:16
Medlem
Citat:
Jo, män och kvinnor är olika. Ju fler kvinnor, desto mer feminiserat blir det.
Jag tycker inte om termerna "femininitet" och "maskulinitet" eftersom de osar determinism och ofta används i en jargong där "feminint" är synonymt med patetisk och flams och "maskulinitet" med handlingskraft och vett. Vidare implikation är att kvinnor av naturen är patetiska medan män är förnuftiga. Det tycker jag är väldigt problematiskt.
Citera
2025-04-20, 23:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag tycker inte om termerna "femininitet" och "maskulinitet" eftersom de osar determibism och ofta används i en jargong där "feminint" är synonymt med patetisk och flams och "maskulinitet" med handlingskraft och vett. Vidare implikation är att kvinnor av naturen är patetiska medan män är förnuftiga. Det tycker jag är väldigt problematiskt.
Jaså, det tycker du. Du borde kan se över dina fördomar då.
Citera
2025-04-20, 23:45
Medlem
Citat:
Jaså, det tycker du. Du borde kan se över dina fördomar då.
Jag känner att du infantiliserar min åsikt istället för att adressera de poänger jag redogjorde. Jag har funderat väldigt mycket över denna fråga och lutar nog ändå mot att koncepten "maskulinitet" och "femininitet" är ogiltiga.

Jag tycker att det är en väldigt intressant fråga, men d3 flesta flashbackare saknar mognad för att diskutera detta.
Senast redigerad av sardellini 2025-04-20 kl. 23:59.
Citera
2025-04-21, 07:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men snälla du, du tjatar om att män som grupp betalar mer i skatt än kvinnor som grupp i flera inlägg.

Jag förklarar då för dig om och om igen att det är en naturlig konsekvens av att gruppen män och gruppen kvinnor prioriterar olika.

Men enkel logik går bara inte in. Fattar du inte eller tror du inte på att gruppen män prioriterar olika än gruppen kvinnor? Vad är det som är så svårt att förstå?

Snygg glidning där. Tidigare höll du feministlinjen och lade fram det som att män prioriterar jobb och kvinnor prioriterar familj. När du inte hade något bra svar på varför inte arbete också räknas som att prioritera familj, då heter det plötsligt att män och kvinnor "prioriterar olika".

Jag vågar påstå att om du frågar alla par som är föräldrar och lever ihop vad de prioriterar så kommer 95%+ säga att de prioriterar familjen och sina barn. Nu råkar det var så att kvinnorna oftast får privilegiet att stanna hemma mer med barnen, och det ses som ett stort problem som det läggs fucking MYNDIGHETSRESURSER på att utreda och försöka ändra på. Det tycker du är jämförbart med att Youtubers inom en subkultur på YouTube kritiserar kvinnor. Som om manosfären skulle ha någon som helst politisk eller ekonomisk makt i Sverige. Det är en rent patetisk jämförelse, och för hundrade gången, håll dig till att diskutera feminism härinne och ta din manosfärkritik till att annat forum som är avsett för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är bara när manosfärtyperna tycker att männen gör fel val och prioriterar jobb och karriär framför familjen som det anses vara ett politiskt problem. Då pratas det om att männen offrar sig och betalar mer i skatt än kvinnor och betalar in mer till ett system som de inte får eller tar ut lika mycket från som kvinnor och barn.

Mannen ses bara som en självständig vuxen individ som är kapabel att göra fria val så länge han inte tar beslut som går emot ideologin, då är det endast kvinnorna som bör ansvaret för mannens val trots att hon inte har auktoritet att tvinga honom till någonting.
Citera
2025-04-21, 07:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Tänk om Jenny9 är höginkomsttagare?

Hon har knappast så hög inkomst att hon på egen hand raderar hela inkomstgapet mellan män och kvinnor.
Citera
2025-04-21, 10:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem