Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-18, 14:07
Medlem
Avangards avatar
Enligt en internrapport är det vanligt att kvinnliga poliser befordras genom sexuella relationer med polischefer. Dessa kvinnor var redan för svaga för att kunna antas till polishögskolan på samma villkor som män.

Är inte detta en form av prostitution, där poliskvinnor säljer sina kroppar för högre löner? Vilka konsekvenser medför det när inkvoterade kvinnor använder sin sexualitet för att avancera i karriären?
Citat:
17% av alla rapporterade missförhållanden inom polismyndigheten under 2023 och 2024 handlade om vänskap, släktskap eller kärleksrelationer.
Citat:
I december 2022 avslöjades att den då biträdande rikspolischefen Mats Löfving under flera år haft en relation med Linda Staaf samtidigt som Löfving var chef för Noa och Staaf var Noas underrättelsechef.
Citat:
I februari 2023 avslöjades att den dåvarande regionpolischefen i Stockholm Ulf Johanssons flickvän, i konkurrens med hundra andra sökanden, fick en attraktiv tjänst på polisen i Stockholm. Rekryteringen polisanmäldes som grovt tjänstefel, men åklagare la ner ärendet.
Citat:
Polismästare Fredrik Näslund och den kvinnliga kommissarien, som han gav jobbet som biträdande chef på regionala utredningsenheten i region Stockholm, är den tredje otillbörliga relationen inom Stockholms högsta polisledning sedan 2022.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-rapporten-avslojar--polisens-relationsproblem/
Citera
2025-04-18, 14:25
Medlem
Glostrups avatar
Vad handlade de övriga 83% av missförhållandena om, undrar jag...

Att en femtedel av nepotismen handlar om kärlek, vänskap eller släktskap är inte så förvånande - och kanske inte ens särskilt uppseendeväckande. Och om hälften av just denna nepotism är otillbörliga relationer mellan chefer och underlydande, så handlar det ändå bara om under 10% av de upptäckta incidenterna.

Känns som att fokus i denna trådstart hamnar på en väldigt liten del av det totala problemet; vad är den huvudsakliga anledningen till missförhållanden inom polisen?
Citera
2025-04-18, 15:05
Medlem
Polisen omvandlas från att skydda folket till att skydda politikernas sjuka agendor från folket och då behöver man lydiga grunts inte integritetsstarka duktiga poliser och alla som har poliser i sin närhet känner väl till att de duktiga polisen kliver av och de nya korkade brudarna tar deras plats.

Skulle inte förvåna mig om det står 5 opererade bimbos utanför mitt hus snart och vill ta in mig för mina fria tankar. När jag ifrågasätter om mina medborgerliga friheter finns kvar kommet de otränade hysteriska brudarna behöva använda övervåld för att få sin vilja igenom.

Man ökar också polisens anonymitet. De går från att vara en polis till agera som vilken organiserad kriminell liga som helst. Med hot om våld måste du betala dem och du får aldrig ifrågasätta något de gör.
Citera
2025-04-18, 16:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avangard
Enligt en internrapport är det vanligt att kvinnliga poliser befordras genom sexuella relationer med polischefer. Dessa kvinnor var redan för svaga för att kunna antas till polishögskolan på samma villkor som män.

Är inte detta en form av prostitution, där poliskvinnor säljer sina kroppar för högre löner? Vilka konsekvenser medför det när inkvoterade kvinnor använder sin sexualitet för att avancera i karriären?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-rapporten-avslojar--polisens-relationsproblem/

Är det verkligen kvinnorna i dessa fall som varit svaga? Är det inte rätt svagt att som tex regionchef tillsätta sin egen flickvän på en hög position? Jag menar hur jävla genomkorrumperad får man egentligen vara......

I fallet med Linda Staaf och Mats Löfving tror jag att hon tog sig upp på egna meriter.
Citera
2025-04-18, 16:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är det verkligen kvinnorna i dessa fall som varit svaga? Är det inte rätt svagt att som tex regionchef tillsätta sin egen flickvän på en hög position? Jag menar hur jävla genomkorrumperad får man egentligen vara......
När har du någonsin i historien hört en kvinna klaga över att "Åh nej, jag får så mycket fördelar på grund av att männen vill ligga med mig!"?
Citera
2025-04-18, 17:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

I fallet med Linda Staaf och Mats Löfving tror jag att hon tog sig upp på egna meriter.

I fallet med Linda Staaf tror jag hennes karriär inte gått lika spikrakt uppåt om hon sett ut som Marit Puelsen... Obs! Jag "tror"! Aldrig träffat LS, kanske är jättekompetent.

Annars kan jag hålla med om att det i fallen TS refererar inte har så mkt med "feminin korruption" att göra...
Citera
2025-04-18, 18:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avangard

Varför kallar du det feminin korruption? Det är ju enligt dina exempel de manliga överordnade som gjort fel.
Citera
2025-04-18, 18:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
När har du någonsin i historien hört en kvinna klaga över att "Åh nej, jag får så mycket fördelar på grund av att männen vill ligga med mig!"?

Tror fortfarande inte att kvinnorna är att betrakta som speciellt svaga i dessa fall.
Citera
2025-04-18, 18:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
I fallet med Linda Staaf tror jag hennes karriär inte gått lika spikrakt uppåt om hon sett ut som Marit Puelsen... Obs! Jag "tror"! Aldrig träffat LS, kanske är jättekompetent.

Annars kan jag hålla med om att det i fallen TS refererar inte har så mkt med "feminin korruption" att göra...

Svågerpolitik är ju aldrig bra, speciellt inte inom offentliga verksamheter som bekostas med skattemedel.

I fallet med Mats Löfving och Linda Staaf så var de ett par i flera år. Många träffas via jobbet, lite svårt att motverka kanske.
Citera
2025-04-18, 19:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Svågerpolitik är ju aldrig bra, speciellt inte inom offentliga verksamheter som bekostas med skattemedel.

I fallet med Mats Löfving och Linda Staaf så var de ett par i flera år. Många träffas via jobbet, lite svårt att motverka kanske.

Jo, sant men inte lika många som likt LS går sängvägen till höga positioner... (som sagt, vet inte, men får för mig det).

"Många träffas via jobbet" - jo, så var det förr åtminstone. Vågar män ens (diskret, snyggt och väldresserat!) ragga på jobbet idag? Blir väl omplacering efter snack med HR om det inte faller i god jord...
Citera
2025-04-18, 19:14
Medlem
Om detta sker är det då inte snarast en manlig "korruption" av polismyndigheten?
massa kassa manliga polischefer som säljer ut polisen för att de inte kan hålla kuken i styr?

Få se nu, om killar kunnat stiga snabbt i graderna via att knulla, hmm.....? hade de inte då gjort det i rätt hög omfattning?
Senast redigerad av Merapi 2025-04-18 kl. 19:17.
Citera
2025-04-18, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Polisen omvandlas från att skydda folket till att skydda politikernas sjuka agendor från folket och då behöver man lydiga grunts inte integritetsstarka duktiga poliser och alla som har poliser i sin närhet känner väl till att de duktiga polisen kliver av och de nya korkade brudarna tar deras plats.

Skulle inte förvåna mig om det står 5 opererade bimbos utanför mitt hus snart och vill ta in mig för mina fria tankar. När jag ifrågasätter om mina medborgerliga friheter finns kvar kommet de otränade hysteriska brudarna behöva använda övervåld för att få sin vilja igenom.

Man ökar också polisens anonymitet. De går från att vara en polis till agera som vilken organiserad kriminell liga som helst. Med hot om våld måste du betala dem och du får aldrig ifrågasätta något de gör.

Hahahahahaha, poliser uppfanns medans vi hade diktatur i Sverige, de skapades aldrig för att skydda folket, polisen finns för att skydda staten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in