Citat:
Ursprungligen postat av
Hyttepaahytte
Det siste: det tror jeg ikke han blir. Med mindre de har klær med blod på mm, tror jeg ikke de har nok bevis. De kan sannsynligvis bare bevise at han var der, og pga Signal kan de bevise at han hadde ugler i mosen av noe slag.
Noen påstår man kan gjenopprette slettede Signal meldinger. Her er jeg i alle fall ikke noen ekspert. 😊
Men det vil aldri holde i en rettssal hvis det eneste man har er at han var der. Øystein M har nok rett i det når han sier at opptil flere personer kunne gjemt seg der i mørket.
Hvis de kun kan bevise at han var der, er det da nok til å holde han i varetekt så lenge? Og under så strenge vilkår?
Hvis SM er uten DNA fra offeret (og omvendt) så blir dette en stillingskrig for å få SM til å sprekke i varetekt (tilstå, eller si noe som knytter han til selve utførelsen av drapshandlingen)
Slik offeret er beskrevet, må man spørre seg om noe slikt er mulig å utføre uten at gjerningsmannen får offerets DNA på seg. Så om SM lurte MB i en felle og andre sto for utførelsen, vet SM at han ikke har offerets DNA, og han kan nekte og nekte i avhør. Han er en hard negl, han sprekker ikke, dette er et game han kan.
Så om politiet skal bevise SMs tilknytning, må de lete blant MBs fiender og forsøke å finne en link/kommunikasjon mellom dem og SM. Altså, de må finne en oppdragsgiver, og så bevise at et drap er bestilt/planlagt. Jeg tror politiets IT/dataeksperter graver dypt etter mulige kommunikasjonslinjer for å finne en slik sammenheng.
Hvem av MBs fiender er det som går rundt med lett nervøs mage for tiden? Det er jo ikke sikkert at vedkommende befinner seg i Norge.