2025-04-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Det ryktas att MB va ute efter att knäppa en känd profil från Holmlia (som jag inte nämner namnet till). Han betalade Stig en mille när han fick veta. Han va riktigt jävla rädd för Metkel. Och Stig har inget samvete. Då blev det så. Även ’profilen’ sitter i fängelse sen ett bra tag tillbaka.

Er det en person på J du mener?
Citera
2025-04-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Du tar ikke med deg noen til dette området for å torturere dem. Det er boliger rundt overalt og stooor sannsynlighet for å bli oppdaga. Derimot er det sannsynlig at man møtes her for å få prate i fred. Jo mer jeg tenker på det slår det meg at SM har avtalt møtested med MB og enten blitt lurt, eller han var med på å drepe, eller så har det utarta seg til en krangel. Med døden til følge.

Det var ingen som oppdaget noe annet enn skudd den dagen.
Citera
2025-04-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Hvis noen andre står bak:

MB sin telefon blir avskrudd mellom 20-21 (siste SMS til SM?)
- Han kan ha blitt holdt i skogen og torturert med kniv evt drept der og da?

SM ankommer stedet 22:15? Skuddene løsnes for å bli oppdaget.

Hvis obduksjonen viser at MB døde av knivstikk før skuddene ble avfyrt, vil det bli interessant.

Kan MB allerede ha vært drept når SM kom til stedet ?
Citera
2025-04-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Det ryktas att MB va ute efter att knäppa en känd profil från Holmlia (som jag inte nämner namnet till). Han betalade Stig en mille när han fick veta. Han va riktigt jävla rädd för Metkel. Och Stig har inget samvete. Då blev det så. Även ’profilen’ sitter i fängelse sen ett bra tag tillbaka.

Det virker rart at SM var redd for MB. Var de ikke venner? Ville de ikke begge starte et nytt og bedre liv? Og hvorfor var MB ute etter denne kjente profilen fra Holmlia?
Citera
2025-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryMoo
Kan MB allerede ha vært drept når SM kom til stedet ?

Det er poenget mitt.

Obduksjonen vil vise om han har aspirert blod. Er han da skutt i hodet to ganger kl 22:15 med minimalt blodtap tegner det et annet bilde enn det vi tror.

Er han skutt i hodet først og så fått strupen kuttet vil han ikke aspirere blod.
Citera
2025-04-21, 19:27
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Du tar ikke med deg noen til dette området for å torturere dem. Det er boliger rundt overalt og stooor sannsynlighet for å bli oppdaga. Derimot er det sannsynlig at man møtes her for å få prate i fred. Jo mer jeg tenker på det slår det meg at SM har avtalt møtested med MB og enten blitt lurt, eller han var med på å drepe, eller så har det utarta seg til en krangel. Med døden til følge.

Om dette var et bestillingsmord, noe mye tyder på, så er det ikke utenkelig at "de"/"den" som har utført det, har fått det til å se ut som et hevndrap ved å være særs brutale. Det er en del ting som begynner å bli litt for "obvious" med å peke ut SM som morder. Det er ihvertfall legitimt å stille endel spørsmål omkring hva som kan ha skjedd. Så kan det selvsagt være at jeg er helt på jordet og at dette er så enkelt som det fremstår?

Men om min teori (som altså kun er en løs teori nå) stemmer og at dette ikke handler om noe hevndrap innenfor de lavere sfærer innen gjengkriminalitet, men et bestillingsdrap fra noen som er i en posisjon godt over de "synlige og kjente" kriminelle (f.eks. stor narkotikainnførsel/omsetning), så vil et "staged" scenario av brutalt hevndrap kunne være reelt. Hakket mer profesjonelt antagelig enn da "noen" tok livet av Kai Holst i en trappeoppgang i Stockholm ved å forsøke å få det til å se ut som et selvmord. Problemet var bare at Kai var venstrehendt og pistolen ble funnet i hans høyre hånd. Stockholmspolisen ble tystet og mange år senere så ble nevøen hans Ole Paus også skremt vekk fra å etterforske onkelens død mer. Slike "staged scenarior" skjer for å dekke over motiv og dermed spor. Personlig synes jeg SM er en for opplagt kandidat med tanke på historikk og motivet hans mangler synes jeg.
Citera
2025-04-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FerMar80
Det virker rart at SM var redd for MB. Var de ikke venner? Ville de ikke begge starte et nytt og bedre liv? Og hvorfor var MB ute etter denne kjente profilen fra Holmlia?

Dagbladet forteller om møter mellom MB og SM: https://www.dagbladet.no/nyheter/had...skjul/82987809
Styrker hypotese om samarbeid de har hatt. SM har byttet side, og vendt seg mot MB. Penger og/eller press mulig motiv. Skulle disse to "knäppa en känd profil från Holmlia"? Hvorfor endret SM planen, og drepte MB?
Citera
2025-04-21, 19:39
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Det er poenget mitt.

Obduksjonen vil vise om han har aspirert blod. Er han da skutt i hodet to ganger kl 22:15 med minimalt blodtap tegner det et annet bilde enn det vi tror.

Er han skutt i hodet først og så fått strupen kuttet vil han ikke aspirere blod.

Jepp, men så fikk jo politiet brannvesenet til å spyle åstedet og dermed ble nok mange spor effektivt fjernet. Vi har selvsagt en obduksjon i vente (forhåpentligvis mer troverdig enn obduseringen av Olof Palmes "kropp"), men likevel, jeg stiller meg meget tvilende til politiets reelle ønske om å finne sannheten, all tid de slettet åstedets mulige spor så raskt. Det om noe får det til å ringe alarmklokker. For når de kan bruke åresvis og haugevis av ressurser på å etterforske Gjert Ingebrigtsen, så burde de ihvertfall foretatt nøye undersøkelser i mange døgn på en slik brutal drapsplass. Vi står igjen med et stort spørsmålstegn om hvorfor slettet politiet alle eventuelle spor på åstedet så raskt?
Citera
2025-04-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Er klassisk kognitiv dissonans, morsomt nok er er de som er utdannet psykologer og lignende veldig «utsatte» for det. Snakker fra egen erfaring og kjennskap til akkurat miljøet i denne tråden.
Ja, jeg vet om fler som har jobbet innen fengselsomsorgen som har endt opp i forhold med noen innsatte.. Må understreke at det er langt mildere lovbrudd enn i dette tilfellet, men alltid forundret meg over det..
Citera
2025-04-21, 20:05
Medlem
Svartedikets avatar
Dagbladet skriver nå at SM og MB møttes flere ganger i forkant av torsdagen da MB ble drept.

Får det ikke til å rime at en fange på perm påtar seg et bestillingsdrap, og i hvertfall
ikke at han utfører det på den måten.
Citera
2025-04-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Jepp, men så fikk jo politiet brannvesenet til å spyle åstedet og dermed ble nok mange spor effektivt fjernet. Vi har selvsagt en obduksjon i vente (forhåpentligvis mer troverdig enn obduseringen av Olof Palmes "kropp"), men likevel, jeg stiller meg meget tvilende til politiets reelle ønske om å finne sannheten, all tid de slettet åstedets mulige spor så raskt. Det om noe får det til å ringe alarmklokker. For når de kan bruke åresvis og haugevis av ressurser på å etterforske Gjert Ingebrigtsen, så burde de ihvertfall foretatt nøye undersøkelser i mange døgn på en slik brutal drapsplass. Vi står igjen med et stort spørsmålstegn om hvorfor slettet politiet alle eventuelle spor på åstedet så raskt?
politimannen som bestilte spyling ønsket å slette bevis? bra vi har fri presse.. men har ikke sett att noen journalist har tatt tak i dette.. må jo være helt innlysende att dette er milevis fra normal praksis..
Citera
2025-04-21, 20:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
politimannen som bestilte spyling ønsket å slette bevis? bra vi har fri presse.. men har ikke sett att noen journalist har tatt tak i dette.. må jo være helt innlysende att dette er milevis fra normal praksis..

Spørs jo i hvor stor grad man tror på det EJ har fortalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in