Citat:
Ursprungligen postat av
Lotepusen
Du tar ikke med deg noen til dette området for å torturere dem. Det er boliger rundt overalt og stooor sannsynlighet for å bli oppdaga. Derimot er det sannsynlig at man møtes her for å få prate i fred. Jo mer jeg tenker på det slår det meg at SM har avtalt møtested med MB og enten blitt lurt, eller han var med på å drepe, eller så har det utarta seg til en krangel. Med døden til følge.
Om dette var et bestillingsmord, noe mye tyder på, så er det ikke utenkelig at "de"/"den" som har utført det, har fått det til å se ut som et hevndrap ved å være særs brutale. Det er en del ting som begynner å bli litt for "obvious" med å peke ut SM som morder. Det er ihvertfall legitimt å stille endel spørsmål omkring hva som kan ha skjedd. Så kan det selvsagt være at jeg er helt på jordet og at dette er så enkelt som det fremstår?
Men om min teori (som altså kun er en løs teori nå) stemmer og at dette ikke handler om noe hevndrap innenfor de lavere sfærer innen gjengkriminalitet, men et bestillingsdrap fra noen som er i en posisjon godt over de "synlige og kjente" kriminelle (f.eks. stor narkotikainnførsel/omsetning), så vil et "staged" scenario av brutalt hevndrap kunne være reelt. Hakket mer profesjonelt antagelig enn da "noen" tok livet av Kai Holst i en trappeoppgang i Stockholm ved å forsøke å få det til å se ut som et selvmord. Problemet var bare at Kai var venstrehendt og pistolen ble funnet i hans høyre hånd. Stockholmspolisen ble tystet og mange år senere så ble nevøen hans Ole Paus også skremt vekk fra å etterforske onkelens død mer. Slike "staged scenarior" skjer for å dekke over motiv og dermed spor. Personlig synes jeg SM er en for opplagt kandidat med tanke på historikk og motivet hans mangler synes jeg.