2025-04-21, 02:10
Medlem
Om boken Stig Millehaugen har gitt ut.

Tittel "Gjerningsmann", utgitt på Forlaget Press, 4. mai 2023.

Fritt Ord deler årlig ut støtte til prosjekter som skal fremme ytringsfrihet, offentlig debatt, kunst og kultur.

Blant mottakerne i 2025 er Stig Millehaugen. Han fikk tildelt kr 150.000 i støtte til manusutvikling av boken "Forvaring fra innsiden".

Det er Millehaugens nye bokprosjekt som har fått tildelt støtte fra Fritt Ord. Millehaugen er én av mange mottakere av slik støtte.

Kilde: https://frittord.no/nb/grants
Citera
2025-04-21, 02:30
Medlem
VG skriver at politiet har båret ut mange større og mindre beslag fra adressen Millehaugen ble pågrepet på.

Kan virkelig disse beslagene være relaterte til siktelsen på drap eller medvirkning til drap på Betew. Eller er de ute etter å ta Millehaugen, å ta Millehaugen for ett eller annet, og beslaglegger alt de kommer over. Det virker jo som om noen i påtalemyndigheten er sterkt imot at Millehaugen skal innvilges løslatelse på prøve.

Vi vet at det har vært telefonkontakt mellom SM og MB i tiden før telefonen til MB ble slått av. Vi vet at SM ga fra seg telefonen sin til politiet da politiet oppsøkte ham på langfredag.

Så blir liksom telefonkontakten til et avtalt møte mellom de to. I skogholtet ved Godlia. Åstedet for drapet.

Så langt vet vi ikke om Stig Millehaugen har vært på åstedet engang.
– Vi ransaker steder siktede har vært den siste tiden, og gjør avgjør av personer rundt ham i kveld. Vi undersøker også biler han kan ha hatt tilgang til, som er tauet inn, sier politiinspektør Grete Metlid i Oslo-politiet rundt klokken 22.30 søndag kveld.
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/4BAz2E/o...a-metkel-betew
Senast redigerad av kornblomst 2025-04-21 kl. 02:51. Anledning: skrivefeil
Citera
2025-04-21, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postmann1
Det er nok mor/datter.
Begge har bilder på profilen som er likt og kommentert av en eldre dame med samme etternavn som SM.
Hun som antas å være mor har tidligere jobbet på Bastøy Fengsel som terapeut innen psykiatri… 2+2 må da være 4 her også?

Hvis det stemmer så er det mest sykt med hele saken. En som jobber med psykatri liker at datteren er sammen med SM som har sonet hele livet for drap. Da snakker vi kompetanse. De folkene burde tas ut av arbeid etter noen år, og re-kalibreres noen år før de får komme tilbake igjen. Men SM er jo en likandes kar, men allikevel burde slike folk vite bedre.
Citera
2025-04-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Hvis det stemmer så er det mest sykt med hele saken. En som jobber med psykatri liker at datteren er sammen med SM som har sonet hele livet for drap. Da snakker vi kompetanse. De folkene burde tas ut av arbeid etter noen år, og re-kalibreres noen år før de får komme tilbake igjen. Men SM er jo en likandes kar, men allikevel burde slike folk vite bedre.

Er klassisk kognitiv dissonans, morsomt nok er er de som er utdannet psykologer og lignende veldig «utsatte» for det. Snakker fra egen erfaring og kjennskap til akkurat miljøet i denne tråden.
Citera
2025-04-21, 03:40
Medlem
Sjukt att han som låg bakom Nokas rånet är den smartaste. Han jobbar idag som programmerare och driver eget.

Metkel fortsatte på dålig bana tyvärr
Citera
2025-04-21, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Har vært stille fra han siden i går formiddag også.. 😅
Jag blev tyst när folk började tala skit. Sa ju att jag känner dom båda. Jag lever inte det livet numera, men man får ju veta saker
Citera
2025-04-21, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Jag blev tyst när folk började tala skit. Sa ju att jag känner dom båda. Jag lever inte det livet numera, men man får ju veta saker

Jeg blir veldig nysgjerrig, og jeg kunne ha stilt mange spørsmål, men kan/vil du si noe om hva som var grunnen til at de møttes den skjebnesvangre dagen?
Citera
2025-04-21, 06:07
Medlem
Leser denne saken med en fascinasjon for et relativt lite norsk miljø som jeg har "fulgt " siden tidlig 90-tall da jeg begynte å lese aviser.
Etter at bekjente av meg har fortalt historier fra soning av kortere dommer sammen med disse vane/yrkeskriminelle og mer perfifere individer fra gjengene, er det tydelig at de er stolte av statusen sin i kongeriket.
SM er en av de få som faktisk er regnet som så uberegnelig og overvåket at ingen tør å assosiere seg med ham lenger. At han skulle klare å gjennomføre dette selv, på permisjon, er intet mindre enn utrolig mtp rullebladet og ryktet.

En ting jeg stusser på, og som kanskje viser tydelig at politiet åpenbart visste hvem gjerningsmannen er: De fikk brannvesenet til å SPYLE åstedet relativt tidlig, 18 timer etter de hadde fått vite om drapet. Det er jo uhørt i en etterforskning.
Om det var den minste mulighet for en bevisforspillelse hadde de satt opp telt og lukket området i dagesvis.
Her trengte de åpenbart ikke tid, de visste hvem som hadde vært der.
Senast redigerad av Banangass 2025-04-21 kl. 06:20.
Citera
2025-04-21, 08:13
Medlem
Finner ikke igjen det jeg svarer på, men sånn generelt trodde jeg det var valgfritt hvilke tråder man leser her på Flashback. Hvis overskriften ikke appellerer til meg, så går jeg ikke inn og leser den.
Så hvis trådoverskriften begynner med Norge, ville jeg bare latt være å gå inn på den hvis jeg ikke klarer å lese norsk.
Citera
2025-04-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann

Og politiet fikk tydlig vite det fort også. eller fikk de vite det av å lese her kanskje? Du kan kanske vente en telefon fra dem. Eller dine tidligere kompiser. Nå er jeg spent på om han ryker inn, han fornekter mordet.
Citera
2025-04-21, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualevel
Jeg finner også en annen kvinne ved navn Mari*-Th*res* Brockst*dt Kvamm* ( *= e ) med tilknytning til nevnte adresse.
Hun anbefaler boka til Millehaugen på sin profil på Facebook. Les kommentarene der.

Hun har også trykket hjerte på alle bilder på Silj* sin profil. Mor datter ?

Jeg tror at den 'nære' relasjonen som Dagbladet eller VG refererte til kan ligge her.

Jeg finner ingen av disse nevnte navnene på F*cebook?
Citera
2025-04-21, 08:48
Medlem
Ellevillests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg finner ingen av disse nevnte navnene på F*cebook?

Da må du sjekke én gang til...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in