2025-05-01, 22:37
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dere som er lokalkjente, vet kanskje hvor langt det er fra åstedet, Godlia-skogen, og til SMs barndomshjem på Hellerud.

Kanskje foreldrene hans fortsatt bor der. Kanskje SM, som startet permisjonen sin på skjærtorsdag, besøkte foreldrene sine den kvelden. Kanskje han pleide å gjøre det den første kvelden han hadde permisjon.

Hvis disse to stedene er nære nok, vil jo kanskje bilen SM kjørte være registret i de områdene politiet har søkt etter personer som kan være interessante for etterforskningen.

Nå vet jeg ikke akkurat hvor barndomshjemmet hans er, men ganske sikker på at det kun er snakk om en liten gangavstand.
Citera
2025-05-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Nå vet jeg ikke akkurat hvor barndomshjemmet hans er, men ganske sikker på at det kun er snakk om en liten gangavstand.

Da er det iallfall en teoretisk mulighet for at SM kan ha befunnet seg i området rundt Godlia-skogen, uten at han trenger å være involvert i drapet på Betew. Han kan ha vært på besøk hos foreldrene. Og bilen han kjørte kan ha blitt fanget opp da politiet søkte etter personer av interesse i nærområdet. Mobiltelefonen hans også.

Jeg mener å huske fra Avhørt podcasten, da Millehaugen fortalte litt om barndom og oppvekst, at foreldrene hans fortsatt var gifte og at de fortsatt bodde på Hellerud. Men jeg kan huske feil.

Politiet gjentar at det kan komme flere pågripelser. Det er litt tamt. Det er vanskelig å forestille seg at det ett sted i bakgrunnen skal foregå en massiv klappjakt på én eller flere drapsmenn. Uten opplysningene om at det var brukt flere våpen i drapet på Betew, så hadde politiets uttalelser om flere pågripelser fullstendig manglet troverdighet. Min mening.

Det virker som om det er noe politiet sier for at mediene ikke skal gå fullstendig bananas på Millehaugen. Som om de hvisker til mediene ... vent nå litt ... vent vent ... vent litt til ... vent til vi er sikre ... før dere korsfester Millehaugen på forsidene deres ... enda en gang.
Citera
2025-05-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park

Du kan godt si at det er gangavstand. Ca 2,5 km
Citera
2025-05-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Exsvogeren kan helt sikkert svare på hvilken relasjon SM har til denne kvinnen som omtales her nå. ("psykologen" fra Horten)

Hun jobbet ikke inne på Bastøy, men det stemmer at han ble kjent med henne da han sonet der for mange år siden.
Citera
2025-05-01, 23:46
Medlem
Litt klargjøring rundt yrkestittelen psykoterapeut.

Google: – Psykoterapeut er ikke en beskyttet tittel, og det er flere veier inn i yrket.

Google: En psykoterapeut jobber med forskjellige psykologiske problemstillinger og benytter psykoterapi som behandlingsform. Noen vil si at psykologi er teorien og psykoterapi er praksisen. En psykoterapeut er i motsetning til psykologer og psykiatere utdannet i den private utdannelsessektoren.

Psykoterapeuter kan ikke stille diagnoser.

Så kan det være at yrkestitler fra eks Irland kan være vanskelige å oversette til norsk. Yrkestitler som psykoterapeut, psykolog og psykiater kan ha forskjellige utdanningskrav i forskjellige land.
Citera
2025-05-01, 23:48
Medlem
Citat:
Dere som er lokalkjente, vet kanskje hvor langt det er fra åstedet, Godlia-skogen, og til SMs barndomshjem på Hellerud.

Kanskje foreldrene hans fortsatt bor der. Kanskje SM, som startet permisjonen sin på skjærtorsdag, besøkte foreldrene sine den kvelden. Kanskje han pleide å gjøre det den første kvelden han hadde permisjon.

Hvis disse to stedene er nære nok, vil jo kanskje bilen SM kjørte være registret i de områdene politiet har søkt etter personer som kan være interessante for etterforskningen.

Det "hemmelige" møtet er det visst flere som snakker om nå. Noen hevder å ha advart Betew og sagt at han ikke må dra dit.

Synes dette ligner på at noen forsøker å sette opp SM som syndebukk for drapet på Betew.

Vet ikke om de er død, eller har flytta. Men de bodde i Larsbråtveien
Citera
2025-05-01, 23:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Hun jobbet ikke inne på Bastøy, men det stemmer at han ble kjent med henne da han sonet der for mange år siden.

Spørsmålet er jo hvordan og hvor de ble kjent, og om hun kan ha hatt noen mulighet til å påvirke hans soningsforhold i kraft av det hun driver med. Som tydeligvis er temmelig "halvstudert". I så tilfelle må man jo spørre hvor det blir av kvalitetskontrollen.
Citera
2025-05-02, 00:39
Medlem
Citat:
Da er det iallfall en teoretisk mulighet for at SM kan ha befunnet seg i området rundt Godlia-skogen, uten at han trenger å være involvert i drapet på Betew. Han kan ha vært på besøk hos foreldrene. Og bilen han kjørte kan ha blitt fanget opp da politiet søkte etter personer av interesse i nærområdet. Mobiltelefonen hans også.

Jeg mener å huske fra Avhørt podcasten, da Millehaugen fortalte litt om barndom og oppvekst, at foreldrene hans fortsatt var gifte og at de fortsatt bodde på Hellerud. Men jeg kan huske feil.

Politiet gjentar at det kan komme flere pågripelser. Det er litt tamt. Det er vanskelig å forestille seg at det ett sted i bakgrunnen skal foregå en massiv klappjakt på én eller flere drapsmenn. Uten opplysningene om at det var brukt flere våpen i drapet på Betew, så hadde politiets uttalelser om flere pågripelser fullstendig manglet troverdighet. Min mening.

Det virker som om det er noe politiet sier for at mediene ikke skal gå fullstendig bananas på Millehaugen. Som om de hvisker til mediene ... vent nå litt ... vent vent ... vent litt til ... vent til vi er sikre ... før dere korsfester Millehaugen på forsidene deres ... enda en gang.
Tror du han ble varetektsfengslet i 4 uker hvis han var på besøk hos foreldrene sine?
Citera
2025-05-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thommsen71
Tror du han ble varetektsfengslet i 4 uker hvis han var på besøk hos foreldrene sine?

Jeg ser ikke bort fra det.

Millehaugen fikk 4 uker varetekt, 2 uker i isolat og 2 uker med brev- og besøkskontroll, frem til 20. mai. Det skal være fare for bevisforspillelse. Som de kaller det.

De frykter at Millehaugen skal ødelegge beviser. Kanskje databærere. Kanskje fysiske gjenstander, våpen, skytevåpen, kniver, gudene må vite hva. Herunder kommer også frykt for påvirkning av vitner. Gjennom trusler. Eller samordning av forklaringer. Osv.

Politiet har også sagt at de frykter gjengjeldelser, hevnaksjoner.

Politiet var tidlig ute med å fortelle at de etterforsker et mulig bestillingsdrap eller leiemord. Da blinker sikkert Millehaugen opp som 1. moduskandidat på skjermene deres ... hvis det faktisk viser seg å være et bestillingsdrap. Med hans forhistorie.

Og så var det uttalelsen fra dommeren eller aktor eller hvem det var ... om at Millehaugen aldri tidligere har greid å komme tilbake til samfunnet uten å begå ny og alvorlig voldskriminalitet. Lignende uttalelse har vært gjentatt i flere rettssaker. Nesten som en profeti. Som tilsynelatende kan ha gått i oppfyllelse.

Jeg tror at det kan være enkeltpersoner innen politiet og eller påtalemyndigheten som vil bli veldig fornøyde hvis de greier å få Millehaugen dømt for drapet på Metkel Betew.

Uavhengig av hvem som faktisk begikk drapet.

Og skulle politiet pågripe flere GM, så er jeg ganske sikker på at den eller de vil få tilbud om lavere straff hvis de vitner mot Millehaugen.

Dette ligner veldig på noe vi har sett tidligere.
Citera
2025-05-02, 08:14
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopatruljen
Den utenlandske psykoterapeuten er også bare falsk. På omvendt bildesøk finner jeg denne profilen hennes på flere forskjellige språk, og feks på den russiske siden heter hun Zhenya og ikke Kate. Svært spesielt det her

På samme side skriver hun også at hun har arbeidet som psykiater (i Dublin). Altså legeutdannet med spesialisering i psykiatri ... Mye rart her ...
Citera
2025-05-02, 08:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thommsen71

Ikke godt å si. Han er tross alt forvaringsdømt og en sterk moduskandidat. Tenker det er nok for politiet, og ikke vanskelig å bruke mot ham i retten.

Så kan man jo spørre om det kanskje taler til hans fordel at flere personer skal ha visst at MB tok en stor risiko ved å stille opp på møtet der han ble drept. Disse advarslene som ble gitt indikerer jo at MB skulle møte noen som folk i hans egen krets visste var ute etter ham.

Er det kjent om MB var bevæpnet kvelden han ble drept?
Citera
2025-05-02, 10:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror at det kan være enkeltpersoner innen politiet og eller påtalemyndigheten som vil bli veldig fornøyde hvis de greier å få Millehaugen dømt for drapet på Metkel Betew.

Uavhengig av hvem som faktisk begikk drapet.

Og skulle politiet pågripe flere GM, så er jeg ganske sikker på at den eller de vil få tilbud om lavere straff hvis de vitner mot Millehaugen.

Dette ligner veldig på noe vi har sett tidligere.

Har du noen bestemt grunn til å tro dette? At politiet med vilje kunne tenke seg å dømme ham selv om han kanskje ikke har begått drapet? Det har jo blitt hevdet at politiet har "latt dette skje" fordi de synes det var helt greit at disse folkene tar livet av hverandre. Men det er jo en temmelig grov påstand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in