Citat:
Ursprungligen postat av
Thommsen71
Tror du han ble varetektsfengslet i 4 uker hvis han var på besøk hos foreldrene sine?
Jeg ser ikke bort fra det.
Millehaugen fikk 4 uker varetekt, 2 uker i isolat og 2 uker med brev- og besøkskontroll, frem til 20. mai. Det skal være fare for bevisforspillelse. Som de kaller det.
De frykter at Millehaugen skal ødelegge beviser. Kanskje databærere. Kanskje fysiske gjenstander, våpen, skytevåpen, kniver, gudene må vite hva. Herunder kommer også frykt for påvirkning av vitner. Gjennom trusler. Eller samordning av forklaringer. Osv.
Politiet har også sagt at de frykter gjengjeldelser, hevnaksjoner.
Politiet var tidlig ute med å fortelle at de etterforsker et mulig bestillingsdrap eller leiemord. Da blinker sikkert Millehaugen opp som 1. moduskandidat på skjermene deres ... hvis det faktisk viser seg å være et bestillingsdrap. Med hans forhistorie.
Og så var det uttalelsen fra dommeren eller aktor eller hvem det var ... om at Millehaugen aldri tidligere har greid å komme tilbake til samfunnet uten å begå ny og alvorlig voldskriminalitet. Lignende uttalelse har vært gjentatt i flere rettssaker. Nesten som en profeti. Som tilsynelatende kan ha gått i oppfyllelse.
Jeg tror at det kan være enkeltpersoner innen politiet og eller påtalemyndigheten som vil bli veldig fornøyde hvis de greier å få Millehaugen dømt for drapet på Metkel Betew.
Uavhengig av hvem som faktisk begikk drapet.
Og skulle politiet pågripe flere GM, så er jeg ganske sikker på at den eller de vil få tilbud om lavere straff hvis de vitner mot Millehaugen.
Dette ligner veldig på noe vi har sett tidligere.