Citat:
Ursprungligen postat av
Klinke
Det der har jeg aldri forstått, og kommer aldri til å forstå meg på! Det er så fullstendig drøyt, at det er til å bli målløs av. At det går an. Som om det er heelt normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bletchley-Park
Ja og det er jo også et eksempel på hvordan pressen omtaler forskjellige forbrytere. For MWL omtales som regel som familiefar, mens f.eks. SM omtales som norges farligste. De (pressen) kunne spart seg for slike betegnelser.
Jeg forsøkte flere ganger å stille spørsmål ved denne koblingen bl.a. på facebooksiden til "Krimpodden". Først fikk jeg til svar at de ikke ønsket å kommentere, siden ble kommentarene mine slettet.
Dagbladet skrev litt om skytingen, men på facebook hadde de slått av kommentarfeltet.
Da ser man helt tydelig at de ikke driver objektiv og kritisk journalistikk.
Man kan jo lure på hvorfor MWL har fått så lite spalteplass opp gjennom årene, i motsetning til hans krimkolleger, som f.eks. MB, DT, IS, LH etc. Han har drevet med grove ran, kidnapping, bedrageri, hvitvasking, narko, torpedovirksomhet og nå sist skyting med automatvåpen på offentlig sted.
Han stilte attpåtil opp i Dagens Næringsliv og nærmest skrøt av sin "meglervirksomhet" for forretningsmannen Frod* Røst* Solvang. Som om dette er helt greit, liksom. Men han er jo "familiefar". Triller barnevogn med den ene hånda og knuser kneskåler og raner banker med den andre.
SM har man i det minste klart å holde unna samfunnet.