2025-04-18, 09:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Vet inte men i asien är det typiskt för väldigt lösaktiga bartjejer.

Det är väl likadant överallt?
Citera
2025-04-18, 09:44
Medlem
Klart nån annsns tatueringar är rätt meningslösa för dig. Det säger väl sig själv?

Mina betyder inte ett skit för nån annan än mig heller. I den mån de betyder nått alls.
Citera
2025-04-18, 09:59
Medlem
Ratads avatar
Undrar också detta. Gen alfatjejer har kluddtatuteringar. En ful katt som ser ut att ha downs, blommor som jag först trodde skulle föreställa en hög med skit och liknande.

Antar att det antingen ligger något jättepersonligt bakom - kanske en teckning de gjorde som barn som symboliserar något (men som såklart fortfarande i grunden är en streckgubbe gjord av en sexåring) eller så har de så dåligt med pengar att fula småtatueringar eller citat är allt de har råd med.
Citera
2025-04-18, 10:04
Medlem
Overminds avatar
Det värsta är de här kvinnorna som tatuerat runt halsen och bröst/bröstkorgen. Det är en varningsflagga av någon outgrundlig anledning. Det ger obehagkänslor, att de är jäkligt labila.
Citera
2025-04-18, 10:10
Medlem
Kosmos.s avatar
Det brukar vara korrelerat med mental ohälsa och svagt konsekvenstänk.

Tatueringar överlag. Sämre konsekvenstänk. Eftersom man sätter något motiv på kroppen som är permanent och man lär ångra 10 år fram. Jag är inte samma person i smak och stil som för 10 år sedan. Och en kvinna med dåligt konsekvenstänk är svårare att ha att göra med. Lättare att hon är otrogen, har dålig ekonomi, tar dåliga beslut generellt. etc. etc.

edit: inte alltid nödvändigtvis men jag tycker mig tyda en viss "archetype" av kvinnor som gaddar sig överallt.
Senast redigerad av Kosmos. 2025-04-18 kl. 10:21.
Citera
2025-04-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar?

Tatueringar signalerar grupptillhörighet, människor är flockdjur.

Vissa förbereder sig för semester i Japan med besök på badhus och tempel (se länk).

https://cdn.cheapism.com/images/2858...ax-825x550.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Ju mindre människan är, desto mindre är sakerna hen bryr sig om.
Så sant som det är sagt.
Senast redigerad av sigtunatjejer 2025-04-18 kl. 10:22. Anledning: Glömde en mening
Citera
2025-04-18, 10:24
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.
Varför har inte du något? Vore ju häftigt. Sluta lägg energi på vad andra har.
Kanske den där blomman betyder att någon tog hennes oskuld… använd din fantasi
Citera
2025-04-18, 10:51
Medlem
heliotrops avatar
Låt folk ha sina tatueringar. Det är 100% frivilligt och smaken är olika
Citera
2025-04-18, 10:55
Medlem
Citat:
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.

Det är främst människor som ”tror” att de är frigjorda från ”patriarket” (föräldrar främst som försökt hålla dessa på hyfsat rak bana).
Det är tyvärr en ganska tydlig signal över en oerhört omogen person med låg förmåga att fatta bra beslut där man tänkt på konsekvenser. Man lever mer efter vad ens känslor säger för stunden.
Citera
2025-04-18, 11:02
Medlem
heliotrops avatar
Citera
2025-04-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop

Jag påminner om den här tråden som jag startade för 2,5 år sen då jag noterade fenomenet tatuerade människor på äventyrsbad: (FB) Tatuerade vita människor på äventyrsbad
Citera
2025-04-18, 11:05
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Att så många anser sig ha rätt att ha åsikter kring vad andra gör med och på sina kroppar...

Skapa en kommitté och se till att alla förslag på tatueringar skickas till er för granskning med en liten handläggningsavgift också, då kan ni kanske få en illusion att era meningslösa liv äntligen fick ett syfte.

Ju mindre människan är, desto mindre är sakerna hen bryr sig om. Väx upp för fan, det finns saker i ert samhälle som förstör era och era barns liv medan ni gör en grej utav vad andra tecknar på sin egen hud. 🤦

Det är inget konstigt alls att diskutera, då det diskuteras generellt, det är ingen som säger att det inte är ett personligt val, det råkar bara sammanfalla med att nästan alla ser fulare ut efter de blivit ett klotterplank. Precis som många blir fulare efter injecerade duck läppar och en massa annat.

Jag ser tex ett starkt samband med denna extrema ökning av klotterplank med när tvn började sända Inc this n that amerikanska tv program, dvs en plötslig influens, ett tillfälligt mode. Ännu en intressant sak att tänka på. Hade de sett På spåret istället kanske de hade blivit intresserade av tågluff och haft en fin hud fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in