Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Det kanske är meningsfullt för dem?
Sen finns det ju de som så gärna vill ha en tatuering, men inte vet vad de ska ha. Då blir det ju något simpelt som fjäril eller blomma eller tribal eller något annat mönster som inte betyder något. Utan är "bara" fint och dekorativt. Men det är inte mer "fel" med en sådan tatuering än en "betydelsefull". Det är bäraren av den som ska leva med den, låt dem ha sina, man vet inte varför de valt just sin tatuering. Så länge man själv är nöjd med sitt val spelar det ju ingen roll för någon annan.
För mig är det sk*tkonstigt att först bestämma sig för att man vill ha en tatuering, men inte veta vad man vill ha, och sedan ta något vanligt/simpelt bara för att man ska ha en tatuering. "Huvudsaken är att det blir en tatuering", typ.
Det borde ju börja i andra ändan, att en symbol är så viktig för en att man vill ha den med sig överallt, och även signalera innebörden till andra. Om jag hade gjort en tatuering som ung (vilket jag inte gjorde), så hade det blivit något fornnordiskt. Typ en strof ur den poetiska Eddan, skriven med runor. För att signalera till andra att jag är Sverigevän och nationalist och värnar om vår historia, vårt ursprung och vår särart.