2025-04-18, 11:05
Medlem
Finns det några tatueringar som inte är meningslösa? Inte direkt så att ett lejon på låret är meningsfullt. Eller en sleeve uppbyggd av slumpmässiga motiv.

Aldrig hört någon heller säga ”wow har du tatuerat in din sons födelsedag det var fint och meningsfullt”.

Nä, alla former av tatueringar är meningslösa och ett signum för under- och arbetarklassen.
Citera
2025-04-18, 11:35
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det kanske är meningsfullt för dem?

Sen finns det ju de som så gärna vill ha en tatuering, men inte vet vad de ska ha. Då blir det ju något simpelt som fjäril eller blomma eller tribal eller något annat mönster som inte betyder något. Utan är "bara" fint och dekorativt. Men det är inte mer "fel" med en sådan tatuering än en "betydelsefull". Det är bäraren av den som ska leva med den, låt dem ha sina, man vet inte varför de valt just sin tatuering. Så länge man själv är nöjd med sitt val spelar det ju ingen roll för någon annan.
Citera
2025-04-18, 14:55
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar?

Tycker själv att det ser för jävligt ut.. verkligen low class. Signalerar kriminalitet, missbruk och misär.
Citera
2025-04-18, 15:04
Medlem
Tatueringar visar att man är individualist, har personlighet och inte vill vara som alla andra.
Citera
2025-04-18, 15:04
Medlem
GertBennys avatar
Det blir väl mindre och mindre unga som tatuerar sig idag? Jag tänker på dagens 18 - 25åringar. Jag tror de ser tatueringar som ganska så trashigt och WT och något som "gubbar" och "tanter" i 30 - 50 års åldern har. Känns som storstads 18 - 20åringar tycker det är pinsamt när Johnny, 34 år med fejkbränna, tatueringar och tre veckors medverkan i Paradise Hotell går runt på stranden och tror han äger den.

Kan dock tänka mig att tatueringar fortfarande kan vara coolt hos unga människor som bor i typiska bruks och landsorter.

Sen finns det definitivt ett klasselement gällandes tatueringar och vilka som skaffar dessa. Är själv arbetarklass och vet att "hos oss" är tatueringar vanligt. Har dock inga själv. I medelklassen finns det väl säkert några som skaffade tatueringar när de var som hetast för typ 10 år sedan, men idag tror jag inte många medelklassare sätter sig i tatueringsstudion.
Senast redigerad av GertBenny 2025-04-18 kl. 15:08.
Citera
2025-04-18, 15:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Finns det några tatueringar som inte är meningslösa? Inte direkt så att ett lejon på låret är meningsfullt. Eller en sleeve uppbyggd av slumpmässiga motiv.

Aldrig hört någon heller säga ”wow har du tatuerat in din sons födelsedag det var fint och meningsfullt”.

Nä, alla former av tatueringar är meningslösa och ett signum för under- och arbetarklassen.

Ja, precis. Sen upplever jag ett de som tatuerat sig vill göra sig intressantare än vad de är.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-04-18 kl. 15:17.
Citera
2025-04-18, 15:38
Medlem
Citat:
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.

Fyfan kuken saknar direkt när man ser fula tatueringar
Citera
2025-04-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Tatueringar visar att man är individualist, har personlighet och inte vill vara som alla andra.
Hahaha, nej inte alls, då nästan var och varannan numera har tatueringar. Tatuerar man sig för att "inte vara som alla andra" har man uppfattat världen på ett väldigt konstigt sätt. Jag är tatuerad men jag kan inte svara på frågan "varför" på annat sätt än att jag bara ville. Och mina tatueringar är absolut meningslösa för någon som inte vet vad de betyder för mig, vilket jag har full respekt för och förväntar mig inte att alla ska tycka att jag har världens mest spännande tatueringar. Men samtidigt anser jag inte att jag behöver förstå andras skäl heller.

Sen kan jag tycka också att tatuerade ansikten, halsar osv kan vara för mycket. Till och med händer kanske. Men förknippar jag det med low class och en massa annat som har skrivits här? Inte alls. Det säger mer om de som tycker det, än om de som har tatuerat sig. Men jag ska komma ihåg att starta en folkomröstning om min nästa tatuering och se vad alla präktiga och bakåtsträvande konservatister tycker och tänker. Nooot!
Citera
2025-04-18, 15:56
Medlem
Burnwines avatar
Helt meningslöst med tatueringar tycker jag och då har jag 2st själv. Hade jag kunnat vrida tillbaka klockan 10-15 år så skulle jag inte ha gjort dom, men man får väl "glädja sig" med att dom inte syns när man har tröja på sig. Fyfan om man hade gjort hals/händer/ansikte som många gjorde, vilken ångest idag. Men jag föll för grupptrycket och gjorde 2st bara för att "alla andra" gjorde tatueringar. Gjorde behandling med en som tatuerade in ACAB på näven som första och enda tatuering. Kul att ha den om 20 år om han lever.
Citera
2025-04-18, 16:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det kanske är meningsfullt för dem?

Sen finns det ju de som så gärna vill ha en tatuering, men inte vet vad de ska ha. Då blir det ju något simpelt som fjäril eller blomma eller tribal eller något annat mönster som inte betyder något. Utan är "bara" fint och dekorativt. Men det är inte mer "fel" med en sådan tatuering än en "betydelsefull". Det är bäraren av den som ska leva med den, låt dem ha sina, man vet inte varför de valt just sin tatuering. Så länge man själv är nöjd med sitt val spelar det ju ingen roll för någon annan.

För mig är det sk*tkonstigt att först bestämma sig för att man vill ha en tatuering, men inte veta vad man vill ha, och sedan ta något vanligt/simpelt bara för att man ska ha en tatuering. "Huvudsaken är att det blir en tatuering", typ.

Det borde ju börja i andra ändan, att en symbol är så viktig för en att man vill ha den med sig överallt, och även signalera innebörden till andra. Om jag hade gjort en tatuering som ung (vilket jag inte gjorde), så hade det blivit något fornnordiskt. Typ en strof ur den poetiska Eddan, skriven med runor. För att signalera till andra att jag är Sverigevän och nationalist och värnar om vår historia, vårt ursprung och vår särart.
Citera
2025-04-18, 16:02
Medlem
Citat:
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.
Man 'tatuerar' boskap för att indikera ägarskap.
Kan det vara samma sak här?
Citera
2025-04-18, 16:04
Medlem
Galejans avatar
Kvinnor är flockdjur. Kvinnor gör som andra kvinnor. När tatueringstrenden startade för drygt tjugo år sedan med TV-serier som Hollywood Ink (hette den,va?) och personer som Kat von D blev kändisar så började flocken härma vad de såg på TV. De första tatueringarna var tramp stamps och liknande. Nu har det ballat ur rejält där unga söta tjejer täcker hela kroppen i osmakligt kludd.

Vill man tjäna pengar på börsen så ska man investera i bolag som erbjuder tattoo removal framöver. Det kommer att bli stort när trenden är över och tatueringarna ska plockas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in