2025-04-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det är du som inte förstår vad det betyder, kastrering betyder att hugga av bollarna. Har man gjort en vasektomi så har man i praktiken kastrera sig själv. Frivilligt. Helt sinnessjukt.

Nä du klipper tråden. Och det går att fixa tillbaka så kastrering, nä
Citera
2025-04-17, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Fast nu va det ju inte det du sa först eller hur! Svara på det jag frågade och det du skrev
Förstod inte din fråga. Mer manligt än vad?
Citera
2025-04-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Många kvinnor spricker och måste sys efter förlossning. Känns mer invasivt än ett litet kontrollerat snitt under lokalbedövning.
I övrigt håller jag med dig.

Förlåt men vad har förlossningen med saken att göra? Graviditet är ofta ett gemensamt beslut det med.
Citera
2025-04-17, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Förlåt men vad har förlossningen med saken att göra? Graviditet är ofta ett gemensamt beslut det med.
Om du läser ts är fler graviditeter något ts och hans fru vill undvika, samtidigt som de vill ha sex.

Vilket är ditt bästa tips?
Citera
2025-04-17, 16:19
Medlem
Vadå manlighet, du får väl gå i terapi om det känns så mentalt jobbigt. Vara rädd för ett litet ingrepp… din frus förlossningar har nog också gjort ont. Annars ge dildo i present.
Citera
2025-04-17, 16:21
Medlem
Citat:
Om du läser ts är fler graviditeter något ts och hans fru vill undvika, samtidigt som de vill ha sex.

Jo, jag såg det. Undrade mer vad det hade att göra med kopparspiral.

Citat:

Vilket är ditt bästa tips?

Bästa tips vet jag inte. Jag föreslog kopparspiral eller att spåra cykeln och knulla de säkra dagarna. Kondom är ju utan tvekan bästa alternativet men det verkade inte vara aktuellt.
Citera
2025-04-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vasektomi. Känner många män som har gjort det. Det är dessutom reversibelt, om du skulle ångra dig i framtiden. Kostar inte många tusen. Inget du behöver oroa dig för, med andra ord.

/AI
Vill bara tillägga att det är överlag INTE reversibelt. Det är min förståelse, som bekräftats av kirurger, efter att själv ha gjort det.

Största möjligheten att svetsa ihop slangarna igen är så snart som möjligt efter operationen. Och även en månad efter operationen så lyckas det i 1 fall av 3. Ett år efter operationen så är sannolikheten för lyckad reversion avsevärt lägre, och 2 år nästan omöjligt.
Såvitt jag förstår så räcker det inte med att bara få ihop slangarna igen, utan även kroppen har förändrats/anpassats då.

Det är min förståelse som jag känner mig säker på. Men bara så inte alla tror att det bara är att göra det ogjort hux flux när man vill.
Citera
2025-04-17, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis

Bästa tips vet jag inte. Jag föreslog kopparspiral eller att spåra cykeln och knulla de säkra dagarna. Kondom är ju utan tvekan bästa alternativet men det verkade inte vara aktuellt.
Dilemmat är ju att frugan är mest kåt under ägglossning och ingen av dem verkar gilla kondom.
Citera
2025-04-17, 16:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Har aldrig hört att vasektomi skulle göra ont. Lokalbedövning räcker. Och förhoppningsvis sitter inte hela din manlighet i fertila spermier. Det är väldigt manligt att kunna ge sin fru sex utan att hon ska behöva manipulera sin kropp med hormoner eller behöva oroa sig över graviditeter.

Och väldigt kvinnligt att kunna ge sin man sex utan att han skall behöva knipsa av sädesledaren via Vasektomi... Hon får väl i stället ta den i röven, eller varför inte P-piller - vad är problemet?
Citera
2025-04-17, 16:43
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kastrera är en helt annan sak.

Förklara hur.
Citera
2025-04-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?

Förklara problemet för din fru och föreslå att du fortsättningsvis sätter på grannfrun istället eftersom hon inte är lika allergisk mot preventivmedel som din är.
Citera
2025-04-17, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och väldigt kvinnligt att kunna ge sin man sex utan att han skall behöva knipsa av sädesledaren via Vasektomi... Hon får väl i stället ta den i röven, eller varför inte P-piller - vad är problemet?
Ja du ts och hans fru får väl ta de råd de vill i denna tråd. Det påverkar sannolikt ditt eller mitt liv i någon större utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in