Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.
Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?
Var hade ni gjort?
Att klippa bollarna är ju givetvis ett alternativ.
Finns annars icke hormonella preventivmedel, t ex kopparspiral. Förstår att du inte känner dig bekväm med kirurgiska ingrepp på kroppen av icke medicinsk natur. Vem vill att någon klåpare skall skära i ens kön?
Jag har hört att man kan spåra cykeln och ha sex under de säkra dagarna. Men då krävs disciplin. En naturligt cyklande kvinna är väldigt sexigt och väldigt hälsosamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Har aldrig hört att vasektomi skulle göra ont. Lokalbedövning räcker. Och förhoppningsvis sitter inte hela din manlighet i fertila spermier. Det är väldigt manligt att kunna ge sin fru sex utan att hon ska behöva manipulera sin kropp med hormoner eller behöva oroa sig över graviditeter.
Det finns ju icke hormonella preventivmedel. Kopparspiral t ex.