2025-04-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Måste du komma inuti dessa dagar?
Just min fråga med. Är många män så jävla korkade att det är så dom gör eller inte behärskar "avbrutet?"
Ja visst, det finns en ynka chans att bli gravid ändå men den är minimal.
Citera
2025-04-17, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Alla gör inte det. För många fungerar det bra. Jag vet inte vad din syn på förhållande och relation är men "kräva" är inte ett ord jag skulle använda i sammanhanget. Vuxna människor brukar ha ett vuxet samtal där man kommer överens om vad som fungerar bäst. Jag är själv emot hormonella preventivmedel men samtidigt förstår jag absolut att man inte vill att någon ska skära i ens kön.
Många kvinnor spricker och måste sys efter förlossning. Känns mer invasivt än ett litet kontrollerat snitt under lokalbedövning.
I övrigt håller jag med dig.
Citera
2025-04-17, 15:38
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?
Alltså vad i helvete... Är ni araber eller? Spiral? P-skum? P-piller? Det finns tiotals olika typer av preventivmedel att använda som inte innebär kondom. Ni kan faktiskt knulla utan att det behöver bli barn. Och blir det barn... abort?

Att inte få ett kompani av ungar är jättelätt...
Citera
2025-04-17, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Alltså vad i helvete... Är ni araber eller? Spiral? P-skum? P-piller? Det finns tiotals olika typer av preventivmedel att använda som inte innebär kondom. Ni kan faktiskt knulla utan att det behöver bli barn. Och blir det barn... abort?

Att inte få ett kompani av ungar är jättelätt...
Allt du nämner innebär hormonell påverkan på kvinnan. Funkar inte för alla.
Citera
2025-04-17, 15:43
Medlem
fjollciggs avatar
Ge frugan en hysterektomi i påskpresent! Ingen livmoder, inget liv, och ingen livmoderhalscancer heller för den delen. Bara fördelar?
Citera
2025-04-17, 15:50
Medlem
immenhusens avatar
Vasektomi. Känner många män som har gjort det. Det är dessutom reversibelt, om du skulle ångra dig i framtiden. Kostar inte många tusen. Inget du behöver oroa dig för, med andra ord.

/AI
Citera
2025-04-17, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ge frugan en hysterektomi i påskpresent! Ingen livmoder, inget liv, och ingen livmoderhalscancer heller för den delen. Bara fördelar?
Hysterektomi är ett mycket större ingrepp jämfört med vasektomi och icke reversibelt.
Vasektomi, bara fördelar.
Citera
2025-04-17, 16:09
Medlem
bomhulls avatar
Tror din fru vill ha barn annars hade hon tagit den säkra vägen före den osäkra
Citera
2025-04-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har aldrig hört att vasektomi skulle göra ont. Lokalbedövning räcker. Och förhoppningsvis sitter inte hela din manlighet i fertila spermier. Det är väldigt manligt att kunna ge sin fru sex utan att hon ska behöva manipulera sin kropp med hormoner eller behöva oroa sig över graviditeter.

På vilket sätt är det väldigt manligt? Är det mer manligt menar du? 😂
Citera
2025-04-17, 16:12
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Förstår du vad kastrering betyder? Det betyder att man hugger av kuken. Alltså inte samma sak som att sterilisera sig.

Det är du som inte förstår vad det betyder, kastrering betyder att hugga av bollarna. Har man gjort en vasektomi så har man i praktiken kastrera sig själv. Frivilligt. Helt sinnessjukt.
Citera
2025-04-17, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
På vilket sätt är det väldigt manligt? Är det mer manligt menar du? 😂
Det är manligt att se till att ens kvinna har det bra. Det vet alla män som har minsta chans att ha en relation med en kvinna.
Citera
2025-04-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är manligt att se till att ens kvinna har det bra. Det vet alla män som har minsta chans att ha en relation med en kvinna.

Fast nu va det ju inte det du sa först eller hur! Svara på det jag frågade och det du skrev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in