2025-04-17, 15:08
Medlem
Måste du komma inuti dessa dagar?
Citera
2025-04-17, 15:10
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har aldrig hört att vasektomi skulle göra ont. Lokalbedövning räcker. Och förhoppningsvis sitter inte hela din manlighet i fertila spermier. Det är väldigt manligt att kunna ge sin fru sex utan att hon ska behöva manipulera sin kropp med hormoner eller behöva oroa sig över graviditeter.

Då har du inte hört mycket… finns åtskilliga beskrivningar på att ingreppet kan ge enorm smärta i åratal efter ingreppet. Nej skulle inte rekommendera män att göra detta. Google it…
Citera
2025-04-17, 15:11
Medlem
Om kvinna steriliserar sig då är kåthet helt borta!!! Även alla preventivmedel förminskar kåthet och bedöva känsloceller i livmoder...
Hon har mer känsloceller än mannens...

Om mannen steriliserar sig då är kåthet helt kraftigt och skönast. vasektomi är bästa.
Mannens känsloceller är lång från pungen..

Men!

Kvinna slutar producera ägg cirka vid 35-45 ålder...... Stor allvarlig för framtid när muslimer och svart ökar kraftigt...vita försvinner...

Mannen slutar aldrig producera sperimer ...
Citera
2025-04-17, 15:11
Medlem
styckets avatar
Du måste inte ha sex med henne, låter nästan som hon kräver det av dig och du inte kan säga nej.
Citera
2025-04-17, 15:16
Medlem
Bättre att kvinnan steriliserar sig än mannen med tanke på att det är hon som blir gravid.
Citera
2025-04-17, 15:17
Medlem
Hej,

Jag blir alldeles häpen över nivån på kunskap i ämnet.

Kastrering är något man gör på hundar, hästar, katter och liknande. Ingreppet går till så att man helt enkelt avlägsnar pungkulor och får till följd att individen slutar producera könshormon och tappat fortplantningsförmåga/drift.

Sterilisering, vasektomi är något helt annat och är vanligare bland män än vad man tror.
Ingreppet som görs med lokalbedövning är väldigt enkelt. Kirurgen kapar sädesledarna och lämnar pungkulorna vara kvar.

Jag gjorde detta för drygt 10 år sedan och har bara positivt att säga.

Gjorde ingreppet privat, kostade 8000:- om jag minns rätt. Det tog mindre än två timmar från det jag kom dit tills jag körde därifrån själv.

Jag hade inte särkilt ont efteråt och gjorde en ”funktionskontroll” med min fru redan samma kväll med lyckat resultat!

Om detta påverkat min manlighet får andra avgöra men det är inget jag har märkt av.

Mitt råd till TS är att om du känner dig klar med barnavlandet och vill fortsätta att ligga med en fertil kvinna är att göra en vasektomi. Både jag och min fru är mycket mera avslappade när vi ligger.
Jag har inte ångrat mig.

//B

Ps för som undrar så kommer jag på samma sätt som tidigare i rikliga mängder :-)
Citera
2025-04-17, 15:17
Medlem
vemjeligs avatar
Finska rycket är bäst, aldrig gjort någon gravid efter detta. De ggr jag kommit i = gravid. Så bör inte vara helt fel på mina simmare heller.
Citera
2025-04-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man blöder ofta nåt överdjävligt vid mens om man har kopparspiral.

Och det är omanligt att kräva att ens kvinnliga partner dels ska stoppa in metall i kroppen och dels blöda överdjävligt för att man själv är rädd för att ett litet ingrepp som enbart kräver lokalbedövning.

Alla gör inte det. För många fungerar det bra. Jag vet inte vad din syn på förhållande och relation är men "kräva" är inte ett ord jag skulle använda i sammanhanget. Vuxna människor brukar ha ett vuxet samtal där man kommer överens om vad som fungerar bäst. Jag är själv emot hormonella preventivmedel men samtidigt förstår jag absolut att man inte vill att någon ska skära i ens kön.
Citera
2025-04-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Att kastrera sig själv är så omanligt det det kan bli. Om min polare sa att han hade gjort det så hade jag sett ner på honom, och förmodligen slutat hänga med honom. Det skulle kännas som att vara med en bög.
Kastrera är en helt annan sak.
Citera
2025-04-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Kondom förstör känslan för henne???

Ni vet inte vilka preventivmedel det finns?

Stackars barn, Sverige behöver återinföra tvångssterilisering.

Ja verkligen, ju fler såna här trådar man ser desto sämre känns vår idé med den allmänna rösträtten.
Citera
2025-04-17, 15:30
Medlem
Tervulls avatar
Jag gjorde vasektomi för 4 år sedan. Bästa beslutet. Det märks ingen skillnad man blir kåt och sprutar, satsen ser likadan ut som innan. Detta att man kan knulla helt fritt gör sexlivet mycket bättre. Det finns inga nackdelar som jag ser det.

Jo det gjorde ont. De kan inte bedöva allting så när de brände av sädesledaren kändes det som en kraftig pungspark. Men det var ju ändå ingen fara, hade lätt gjort om det igen om jag var tvungen.
Senast redigerad av Tervull 2025-04-17 kl. 15:34.
Citera
2025-04-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?

hur menar du fler, väntar ni tvillingar eller fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in