2025-04-17, 22:43
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tänk dig om ni skiljer er i framtiden och du träffar en snygg,.utbildad och vettig kvinna i 30 års ålder som är barnlös, men hennes längtan efter barn blivit så stor att hon ratar dig av den enkla anledningen att du är steril. Då hade du nog ångrar dig.

Jag vet ett par män i 40-50 års ålder med tonåringar eller tom vuxna barn, som dyrt och heligt lovade att dom aldrig skulle skaffa fler barn. Men så gick dom isär och råkade träffa yngre fertila kvinnor och vips, där och då började dom småbarnslivet igen med gott samvete!

Jag har barn jag är klar, sen kvittar de om jag träffar ny.
Citera
2025-04-17, 22:44
Medlem
Herregud, TS med fru är som kaniner fast de är människor (???) Finns ju en arsenal av p-medel välja mellan. Frun kan väl få "tubes tied" eller så får de använda p-svamp, lite dyrt men billigare än ytterligare ett barn.
Citera
2025-04-17, 23:22
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Hon får väl äta p-piller?

Men klart, är du över 40 så bör du inte skaffa barn, dels för att du kommer dö när dina barn fortfarande är unga men också att du riskerar att få ett cp barn.
Äldre män har större risk att få barn med diverse defekter och det vill du väl inte?

Jag är bara 29 nu men jag hade nog inte haft några problem att sterilisera mig om jag var över 40 och redan hade barn.
Vet en som fick barn när han var 47 och idag går hans dotter i gymnasiet, och gubben är 70 om några år, knappast kul för henne.
Citera
2025-04-17, 23:36
Medlem
Citat:
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?
Varför inte sätta in en hormonstav? Jag och min fd körde detta i 15år, säkraste metoden.
Citera
2025-04-17, 23:52
Medlem
Citat:
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?
hahaha.. manlighet.. du är familjens "big daddy" i fruns hundkoppel.
Senast redigerad av flashbackstasi 2025-04-17 kl. 23:54. Anledning: stavfel
Citera
2025-04-18, 00:55
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Var hade ni gjort?

Jag genomförde en vasektomi, då det var avsevärt lindrigare för mig, än motsvarande för frugan.

Klockrent.

Jag tvekade en hel del, avbokade två gånger, men när det var klart kan jag bara säga att jag är jättenöjd.
Citera
2025-04-18, 02:30
Medlem
Merwinnas avatar
En annan sak du ska tänka på, är att vissa kvinnor inte tycker att mannen är lika maskulin och spännande längre, när han inte längre kan befrukta en kvinna. Och det kan vara samma kvinna som har tjatat på honom att sterilisera sig, som sedan reagerar så efteråt. Människor är inte alltid rationella. Finns en tråd om det på Familjeliv:

https://www.familjeliv.se/forum/thre...erilisering/12

...om jag ska vara riktigt ärlig, så tycker nog jag också att det är lite omanligt med en man som inte kan befrukta en kvinna. Det är ju en av de typiskt manliga funktionerna, ändå.
Citera
2025-04-18, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Som om att ni kvinnor skulle känna av 0,06 mm tunn kondom i er.
Är inte kvinna men min fru säger att det känns annorlunda...
Citera
2025-04-18, 09:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tror du på allvar att kvinnor saknar känsel i fittan eller?

Nej. Men att en kondom som är ca 0.015mm tjock skulle göra nån skillnad ställer jag mig tveksam till.
Citera
2025-04-18, 09:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hon tål inte latex, hon får skavsår och irriterande slemhinnor så vi kan bara skydda oss med plastkondomen "So Sensitive". Och den gillar hon inte känslan av, trots att den är bland dom största kondomerna på marknaden så får jag knappt på den men den känns ändå "plastig".

Ok, då förstår jag.
Citera
2025-04-18, 09:13
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Kanske det bästa rådet i tråden, tack!

Varsågod.
Trist alls skall hela tiden komma med en massa skit och OT så fort någon frågar efter hjälp.
Citera
2025-04-18, 11:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Finns väl ett par alternativ här för att undvika graviditet. Det är inte så svårt...

1. Kör med kondom ändå.

2. Kopparspiral. Den har inga hormoner och det är inte alls säkert att den ger mer blödningar vid mens och inga mellanblödningar heller. Vissa märker ingenting av den alls. Det är olika för alla. Man vet inte hur det fungerar för en själv förrän man har provat. Har man spiralen och den fungerar bra för båda behöver man inte tänka på nåt.

3. Sterilisering för någon av er, om ni nått rätt ålder och är säkra på att inte skaffa fler barn.

4. Avstå sex under dagarna före och kring ägglossning. Kanske trist metod då det är upp till 5-6 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in