2025-04-26, 18:09
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Tack för att du bevisar mig.

Du har inte bevisat något.
Citera
2025-04-27, 19:38
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jaså, vad har du då sett som gör dig avundsjuk? Personligen tycker jag CBD verkar urtrist. Och i 9/10 fall en mycket svagare medicin än om THC finns med i bilden.
Jag känner ju av ett rus av CBD.

Menade att dom som inte gör det är avundsjuka på dom som känner. Därför säger dom att CBD inte är "psykoaktivt".
Citera
2025-04-28, 11:31
Medlem
Ok, tack för förtydligande, då hade jag missuppfattat helt. Beklagar min fördomsfulla omvärldssyn som förutsätter att andra har lika trötta receptorer som jag själv.

Utveckla gärna nåt om hur och vad du använder, och kanske nåt om själva ruset också?

Själv har jag testat två balanserade THC/CBD beredningar och blev tvärtrött av den ena, men pigg och klar av den andra. Fast inte på ett kaffenervöst sätt, raka motsatsen faktiskt. Som att den bromsade ner tankarna istället för att speeda upp dem, fast utan att bli trög i skallen som man ofta blir på thc. Men jag hade ingen känsla av att jag blen "skön" eller började tänka i nya banor eller nåt. Tvärt om så kändes det som en tillyktringsmedicin snarare än ett drogrus.

Och nu när jag hör mig själv så inser jag att jag verkligen borde kolla på cbd igen, för båda effekterna skulle vara högst välkomna för mig även idag.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag känner ju av ett rus av CBD.

Menade att dom som inte gör det är avundsjuka på dom som känner. Därför säger dom att CBD inte är "psykoaktivt".
Citera
2025-04-29, 19:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ok, tack för förtydligande, då hade jag missuppfattat helt. Beklagar min fördomsfulla omvärldssyn som förutsätter att andra har lika trötta receptorer som jag själv.

Utveckla gärna nåt om hur och vad du använder, och kanske nåt om själva ruset också?

Själv har jag testat två balanserade THC/CBD beredningar och blev tvärtrött av den ena, men pigg och klar av den andra. Fast inte på ett kaffenervöst sätt, raka motsatsen faktiskt. Som att den bromsade ner tankarna istället för att speeda upp dem, fast utan att bli trög i skallen som man ofta blir på thc. Men jag hade ingen känsla av att jag blen "skön" eller började tänka i nya banor eller nåt. Tvärt om så kändes det som en tillyktringsmedicin snarare än ett drogrus.

Och nu när jag hör mig själv så inser jag att jag verkligen borde kolla på cbd igen, för båda effekterna skulle vara högst välkomna för mig även idag.

Det ger en avslappnade känsla
Citera
2025-04-29, 19:56
Citat:
Det ger en avslappnade känsla

Det är som mest syre-brist du känner när du tar några bloss i rad.
Citera
2025-04-29, 20:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromoral
Det är som mest syre-brist du känner när du tar några bloss i rad.
Nej människor är olika känsliga av olika substanser.
Citera
2025-04-29, 20:19
Citat:
Nej människor är olika känsliga av olika substanser.

Ja det är sant, jag brukar trippa på paracetamol.
Citera
2025-04-29, 20:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ja det är sant, jag brukar trippa på paracetamol.
Du behöver inte vara avundsjuk att vissa är mer känsliga än dig även om jag inser att det kan ses som negativt.

Om du vill bli känsligare för perceptionsförändringar rekommenderar jag meditation.
Citera
2025-04-29, 20:24
Citat:
Du behöver inte vara avundsjuk att vissa är mer känsliga än dig även om jag inser att det kan ses som negativt.

Om du vill bli känsligare för perceptionsförändringar rekommenderar jag meditation.

Du låter som typen som pratar med andar. Placebo.
Citera
2025-04-29, 20:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Många som prövar cannabis prövar även psykadelia i framtiden.

Då blir man lite som en shaman som pratar med andar ja.

Men du kan prata med andar på cannabis med. Något av det första väsen man brukar möta på t.ex. cannabis är moder jords själ Gaia.

Du får gärna tro att det är på låtsas. Vi som är mer erfarna vet att cannabis använts för att prata med väsen av shamanar i tusen år.

Det är inte bara för skojs skull utan väsen och guider hjälper oss här i livet och det kan vara väldigt praktiskt. Det hjälper en t.ex. att avslöja lögner mycket enklare eftersom man är i kontakt med vad som är naturligt och sant, gentemot vad som är onaturligt och lögnaktigt.

Allt gott vännen.
Citera
2025-04-30, 15:35
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Då inbillar du dig till 100%, för CBD ger absolut inget rus.
Det där var ju ett ganska dumt utlåtande, väldigt småsint.
Blir jag 'stenad' ur den vanliga bemärkelsen? Nej det tycker jag verkligen inte.
Får jag en lugnande känsla som faktiskt är påtagligt lugnande? Ja.
Kan den lugnande känslan betraktas som ett rus? Vet ej.. Tänker att det är högst individuellt att bedöma. Sitter man med mycket oro i kroppen och lyckas lugna den, med exempelvis cbd kan säkert helheten betraktas som ett litet rus. Ungefär som när jag är knalldålig i influensa dag 3 och tar en alvedon, blir ju som en ny människa och t.om energisk.

Jag är glad att jag känner mycket, men det har samtidigt sin baksida. Gott är väldigt väldigt gott, i alla avseenden, och äckligt har potential att bli totalt jävla vidrigt.

Mycket avundsjuka i denna tråd vad det verkar. Var inte så trångsynta gott folk och acceptera att alla är olika och kämpar med sitt bagage.
Citera
2025-04-30, 15:37
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Du låter som typen som skulle behöva träffa lite vänner/folk, kanske öva upp dina sociala färdigheter och vidga vyerna lite. Sitta på flashback och hålla på sådär, det är väl fan inget liv?

Önskar dig välstånd och frid i sinnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in