2025-05-01, 11:52
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Det där var ju ett ganska dumt utlåtande, väldigt småsint.
Blir jag 'stenad' ur den vanliga bemärkelsen? Nej det tycker jag verkligen inte.
Får jag en lugnande känsla som faktiskt är påtagligt lugnande? Ja.
Kan den lugnande känslan betraktas som ett rus? Vet ej.. Tänker att det är högst individuellt att bedöma. Sitter man med mycket oro i kroppen och lyckas lugna den, med exempelvis cbd kan säkert helheten betraktas som ett litet rus. Ungefär som när jag är knalldålig i influensa dag 3 och tar en alvedon, blir ju som en ny människa och t.om energisk.

Jag är glad att jag känner mycket, men det har samtidigt sin baksida. Gott är väldigt väldigt gott, i alla avseenden, och äckligt har potential att bli totalt jävla vidrigt.

Mycket avundsjuka i denna tråd vad det verkar. Var inte så trångsynta gott folk och acceptera att alla är olika och kämpar med sitt bagage.
Du får också inbilla dig hur mycket du vill, det ändrar inte verkligheten. Kasta era veckopengar på skräp.
Citera
2025-05-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Du får också inbilla dig hur mycket du vill, det ändrar inte verkligheten. Kasta era veckopengar på skräp.
Så du dricker bara starksprit eftersom man inte blir full på en folköl eller ett glas vin?
Citera
2025-05-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Så du dricker bara starksprit eftersom man inte blir full på en folköl eller ett glas vin?
Ganska dålig analogi, öl och vin innehåller frf en del alkohol, medans CBD hampa innehåller inga cannabinoider som ger ett rus, ni kan röka era godare cigaretter men det är lite kul att se er argumentera i flera sidor om hampa är psykoaktivt eller inte xD
Citera
2025-05-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Ganska dålig analogi, öl och vin innehåller frf en del alkohol, medans CBD hampa innehåller inga cannabinoider som ger ett rus, ni kan röka era godare cigaretter men det är lite kul att se er argumentera i flera sidor om hampa är psykoaktivt eller inte xD
CBD är inte psykoaktivt, men ett rus behöver inte betyda att man blir hög. Hjärnan är inte den enda kroppsdelen som påverkas av cannabis.
Citera
2025-05-03, 08:46
Medlem
Jag dealar med CBD buds, hash och olja. Jag kan säga att det är schizofreni patienter som köper det, det är vanliga Svensson som är oroliga för att bli höga men dom är nyfikna på de medicinska effekterna från CBD.

Det är äldre människor som inte haft möjlighet att prova el inte vågat eftersom det varit kriminellt osv... El dom är oroliga för att få psykos, då många av dem tydligen verkar ha köpt den där sten ålders propagandan från USA som träffa Sverige runt 80 talet...

Men ja schizofreni patienterna vittnar om enorm förändring i deras vardag! Dom tackar mig vid varje nytt inköp av olja då den är mest effektiv och enklast att hantera samt dosera!

Kommer troligen göra en intervju med dem, för det tåls tammefan att visa upp för svenska folket! För man ser i ögonen på någon när dom verkligen blivit behjälpta och berörda av örtens förmåga att lindra deras åkommor!

Det är en fantastisk medicinal växt! Att den är olaglig är en uppenbar maskopi mellan ett x antal med djupa fickor dvs rika människor med inflytande. Som har fingrarna djupt rotade i medicinska vården. Så då vill dom inte ha en växt som kan bota oss. Så dom bana den helt!

Sjukt som fan!
Citera
2025-05-03, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBisAjavisst420
Jag dealar med CBD buds, hash och olja. Jag kan säga att det är schizofreni patienter som köper det, det är vanliga Svensson som är oroliga för att bli höga men dom är nyfikna på de medicinska effekterna från CBD.

Det är äldre människor som inte haft möjlighet att prova el inte vågat eftersom det varit kriminellt osv... El dom är oroliga för att få psykos, då många av dem tydligen verkar ha köpt den där sten ålders propagandan från USA som träffa Sverige runt 80 talet...

Men ja schizofreni patienterna vittnar om enorm förändring i deras vardag! Dom tackar mig vid varje nytt inköp av olja då den är mest effektiv och enklast att hantera samt dosera!

Kommer troligen göra en intervju med dem, för det tåls tammefan att visa upp för svenska folket! För man ser i ögonen på någon när dom verkligen blivit behjälpta och berörda av örtens förmåga att lindra deras åkommor!

Det är en fantastisk medicinal växt! Att den är olaglig är en uppenbar maskopi mellan ett x antal med djupa fickor dvs rika människor med inflytande. Som har fingrarna djupt rotade i medicinska vården. Så då vill dom inte ha en växt som kan bota oss. Så dom bana den helt!

Sjukt som fan!

Å just ja, vissa upplever faktiskt ett sorts rus från CBD buds etc... Jag tror dock de känner en avslappning som de tidigare inte kunnat känna och kopplar de till att känna rus? För jag har aldrig hört någon få garv nojjan osv... Som är klassiskt för THC rus.
Citera
2025-05-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k

Inkorrekt. Hampa / CBD- buds innehåller upp till 0,2 % THC. Det innehåller också alla andra cannabinoider. CBN tex är svagt psykoaktivt.

Givetvis är det som att dricka lättöl om man jämför med alkohol men ni ska nog inte vara så bombsäkra på att man inte kan få lite milda effekter, speciellt.om man konsumerar stora mängder.

Men visst kan man fråga sig vad meningen är. Om man vill ha ett rus är det ju bättre att röka hampa med 20% THC.
Citera
2025-05-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Inkorrekt. Hampa / CBD- buds innehåller upp till 0,2 % THC. Det innehåller också alla andra cannabinoider. CBN tex är svagt psykoaktivt.

Givetvis är det som att dricka lättöl om man jämför med alkohol men ni ska nog inte vara så bombsäkra på att man inte kan få lite milda effekter, speciellt.om man konsumerar stora mängder.

Men visst kan man fråga sig vad meningen är. Om man vill ha ett rus är det ju bättre att röka hampa med 20% THC.
Jag tycker att även gräs på gatan saknar recreational effekt 😅 jag är en riktig kräsen brukare då jag röker riktigt dyra hasch sorter nästan dagligen och avskyr mus och commercial. Ända hampa produkten jag kan tänka mig använda är något högt i CBN, annars så finns det ingen märkbar effekt på dom små mängder thc, THCA cbn och cbd som finns i hampa
Citera
2025-05-03, 20:36
Medlem
Laureths avatar
Spännande tråd.
De som har rökt CBD säger att det ger ett rus.
De som inte har rökt CBD säger att det inte ger ett.
Citera
2025-05-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Spännande tråd.
De som har rökt CBD säger att det ger ett rus.
De som inte har rökt CBD säger att det inte ger ett.
Det ger inget rus överhuvudtaget, man kan känna sig lugnare dock och placebo effekt då man röker ändå gräs, tycker det är mest för väldigt sensitiva människor, ser inte ett användningsområde för det, Hellre någon låg Thc blomma med balanserad CBD nivå, men trevligt om man kan köpa billigt kom ihåg jag köpte typ 25 gram för 500 kr och det var riktigt najs att röka istället för tobak i sina spliffs, men att folk betalar 100kr grammet för cbd hampa i vissa lägen? Förstår inte såna typer
Citera
2025-05-04, 22:20
Medlem
BalduinGrollers avatar
Jag testade att röka CBD mot tremor. Hjälpte inte ett skit och nått rus upplevde jag inte heller.
Citera
2025-05-07, 16:38
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Jag testade att röka CBD mot tremor. Hjälpte inte ett skit och nått rus upplevde jag inte heller.

Som med alla naturläkemedel måste man gå på det ett tag innan man känner någon effekt. Runt 3 månader.

Sedan vet jag inte riktigt vad för slags rus du trodde du skulle få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in