2025-04-24, 06:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Varför finns det en massa cbd-hasch på marknaden kan man ju fråga sig?

Jag tror att de största volymerna av cbd-hampa odlas och processas till till hasch nere i marocko där indudtrin och traditionen finns. En stor del av haschet preppas sen på plats med syntetiska cannabinoider (och kanske lite terpen-mix för att förbättra doften) för att sedan exporteras som "äkta hasch" till mindre nogräknade marknader som våran nordiska.

Sen exporteras säkert en del som cbd-hasch också, på den halvlagliga marknaden. Och därav att vi kan köpa det också. Däremot vill jag påstå att det mest är en försäljarmyt att det skulle vara nästan lika grymt med cbd-buds som the real deal.

Fast det finns säkert vissa medicinska effekter av cbd-buds också, som kanske passar dem som inte gillar eller kan vänja sig vid "bängheten" som THC-produkter oftast medför.

Visst går saken att diskutera. Jag har med egna ögon sett personer få en psykoaktiv effekt av CBD, men bara typ första dagen eller möjligtvis två tre dagar. Sen kan man kanske få lite mer effekt om man ökar dosen kraftigt, men igen bara vid ett eller enstaka tillfällen - för vid regelbundet bruk försvinner eventuella psykoaktiviteten lika snabbt igen.
Sen kan det nog vara så att många personer aldrig skulle få den effekten heller.

Och på så sätt påminner CBD:s eventuella psykoaktiva effekt om kaffets. För där försvinner också 90% av den eventuella drogeffekten rätt snabbt vid flera koppar om dagen.

Sen, om man definierar psykoaktivitet som sinnesvidgande eller dissocierande, då platsar antagligen varken koffein eller CBD? Inte ens tjack/benso/opiater anses väl sinnesvidgande, trots att de är till 100% missbruksdroger.

Hur man än vänder och vrider på det, så är det svårt att komma ifrån att begreppet psykoaktiv kan innebära rätt olika saker, beroende på vad man pratar om.

Absolut men grejen handlar ju mycket om att dom som inte känner av CBD alls verkar lite avundsjuka på dom som gör hehe
Citera
2025-04-24, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Absolut men grejen handlar ju mycket om att dom som inte känner av CBD alls verkar lite avundsjuka på dom som gör hehe

Jaså, vad har du då sett som gör dig avundsjuk? Personligen tycker jag CBD verkar urtrist. Och i 9/10 fall en mycket svagare medicin än om THC finns med i bilden.
Citera
2025-04-24, 12:19
Medlem
AntonioCassanos avatar
Folk som inte lärt sig att det här med droger har baksidor
Citera
2025-04-24, 13:49
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Varför finns det en massa cbd-hasch på marknaden kan man ju fråga sig?

Jag tror att de största volymerna av cbd-hampa odlas och processas till till hasch nere i marocko där indudtrin och traditionen finns. En stor del av haschet preppas sen på plats med syntetiska cannabinoider (och kanske lite terpen-mix för att förbättra doften) för att sedan exporteras som "äkta hasch" till mindre nogräknade marknader som våran nordiska.

Sen exporteras säkert en del som cbd-hasch också, på den halvlagliga marknaden. Och därav att vi kan köpa det också. Däremot vill jag påstå att det mest är en försäljarmyt att det skulle vara nästan lika grymt med cbd-buds som the real deal.

Fast det finns säkert vissa medicinska effekter av cbd-buds också, som kanske passar dem som inte gillar eller kan vänja sig vid "bängheten" som THC-produkter oftast medför.

Visst går saken att diskutera. Jag har med egna ögon sett personer få en psykoaktiv effekt av CBD, men bara typ första dagen eller möjligtvis två tre dagar. Sen kan man kanske få lite mer effekt om man ökar dosen kraftigt, men igen bara vid ett eller enstaka tillfällen - för vid regelbundet bruk försvinner eventuella psykoaktiviteten lika snabbt igen.
Sen kan det nog vara så att många personer aldrig skulle få den effekten heller.

Och på så sätt påminner CBD:s eventuella psykoaktiva effekt om kaffets. För där försvinner också 90% av den eventuella drogeffekten rätt snabbt vid flera koppar om dagen.

Sen, om man definierar psykoaktivitet som sinnesvidgande eller dissocierande, då platsar antagligen varken koffein eller CBD? Inte ens tjack/benso/opiater anses väl sinnesvidgande, trots att de är till 100% missbruksdroger.

Hur man än vänder och vrider på det, så är det svårt att komma ifrån att begreppet psykoaktiv kan innebära rätt olika saker, beroende på vad man pratar om.

Vadå varför finns det, kan man fråga sig? För att cbd har en massa bra effekter som människor gillar.

Vad dillar du om ens..

Det är ingen försäljare som har påstått att det är "lika grymt som the real deal". Det är helt andra produkter för en helt annan målgrupp för helt andra ändamål. Du jämför nåt folk tar för att sova lite bättre eller slippa smärta - nåt som hör hemma i hälsokostbutiker med liksom drogen cannabis.
Citera
2025-04-24, 15:39
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Det går inte att säga om haschet/gräset är bra nu för tiden. Du kan köpa dom finaste budsen som är fulla med trichomer och stinker så gott som det kan eller haschet kan se helt rätt ut och lukta helt rätt men ändå bara vara hampa och inaktivt.

Idag måste man röka en släng och se om man får ett bra rus. Förr i tiden var det inte såhär.
Det låter ju för jävligt. Det var ju det som var nice med hasch eller gräs. Nästan alltid var det var det var, ibland jävligt bra drag i. I värsta fall halvbra standard.

Så nu är det som att köpa pulver typ? Att risken är rätt betydlig att man får syntetiska cannabioder?
Gäller det även IRL eller mest dark web-hasch?
Citera
2025-04-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Folk som inte lärt sig att det här med droger har baksidor
Snarare tvärtom.

Folk som tycker THC ger biverkningar och inte är ute efter droger använder thcfria produkter såsom cbd t.ex. i medicinska syften.
Cbd må ha medicinska egenskaper men en drog är det inte, inte ens i närheten. Annars kan man kalla all slags te, kaffe, vitaminer och mineraler droger då alla dessa kan påverka hjärnan.

Cbd bör vara bra billigare än thcprodukter då det är en helt annan slags produkt som tas i helt andra syften.
Citera
2025-04-25, 00:59
Medlem
Det är inte första gången du avfärdar mina inlägg som dille, ocb. Men tack för din input.

Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vadå varför finns det, kan man fråga sig? För att cbd har en massa bra effekter som människor gillar.

Vad dillar du om ens..

Det är ingen försäljare som har påstått att det är "lika grymt som the real deal". Det är helt andra produkter för en helt annan målgrupp för helt andra ändamål. Du jämför nåt folk tar för att sova lite bättre eller slippa smärta - nåt som hör hemma i hälsokostbutiker med liksom drogen cannabis.
Citera
2025-04-25, 12:54
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
CBD ger faktuellt ett rus.
Nej, du och de andra här inne visar verkligen vilka idioter som "är målgruppen för THC fri kief buds mm". Slösa era pengar på era inbillade rus, det skadar ingen.
Citera
2025-04-25, 14:44
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Nej, du och de andra här inne visar verkligen vilka idioter som "är målgruppen för THC fri kief buds mm". Slösa era pengar på era inbillade rus, det skadar ingen.

Du är en idiot eftersom du inte förstår en så enkel sak som att CBD har ett rus, bara för att det inte är samma typ av "high" du får av THC så går det inte ihop i din lilla pundarhjärna, för det andra drar du förutfattade meningar vilket är ett typiskt låg IQ beteende, jag använder inte CBD produkter.
Citera
2025-04-25, 14:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Man tycker ju att det inte finns nån anledning att köpa buds och hasch utan effekt annan än för att blåsa folk med? Typ man drygar ut riktiga grejer med detta ?

Eller sitter folk och röker detta på riktigt?
Man sitter och meckar cbd buds och cbd kief och njuter av "den goda smaken"!?
Jag tar cbd-kapslar dagligen sedan tre år tillbaka. Min far ledde in mig på detta "missbruk", det är lugnande och 20 ggr bättre än all antidepp som finns.

Edit: Jag har rökt på och vet skillnaden, men cbd är inte ett behov/sökande av att bli hög, det handlar om att slipa av kanterna.
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-04-25 kl. 14:49.
Citera
2025-04-26, 11:01
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Du är en idiot eftersom du inte förstår en så enkel sak som att CBD har ett rus, bara för att det inte är samma typ av "high" du får av THC så går det inte ihop i din lilla pundarhjärna, för det andra drar du förutfattade meningar vilket är ett typiskt låg IQ beteende, jag använder inte CBD produkter.
Tack för att du bevisar mig.
Citera
2025-04-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
Helt rätt att det inte ger ett psykoaktivt rus, men då det är avslappnande för många så klassar man det som ett kroppsligt rus istället.
Själv får jag en fruktansvärd yrsel av cbd men mår prima av thc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in