• 3
  • 4
2025-05-14, 21:07
Medlem
Idag teruppstod Hamas-sympatisrernas demonstration vid Vasaplatsen i Gteborg. GP Kultur tog omedelbart in en propagandaartikel frn den knda Israelhataren Ann Ighe (kommunist) som bredde ut sig om det rttfrdiga i att demonstrera tillsammans med Hamas, men hon nmnde naturligtvis inte med ett ord hndelserna den 7 oktober, dr hennes vnner vldtog barn, halshgg bebisar och tvingade mn att se p nr deras hustrur vldtogs.

Jag har mitt kontor i universitetets nrbelgna byggnad och har under dagen kunnat se vad som nrmast kan beskrivas som en organiserad vallfrd bland de judehatande fgelskrmmorna p GP Kultur.

Frst att anlnda till platsen, naturligtvis ikldd terroristsjal, var den knda kommunisten och antisemiten Lisa Stevik, som mest r knd fr att inte kunna skriva men nd regelbundet anlitas fr skrivjobb p GP.

En stund senare kom Mikaela Blomqvist flanerande nedfr Aschebergsgatan, frn Horace till (vad hon nu hade hos honom att gra, han r ju gift). Hon bar inte terroristsjal utan var istllet som vanligt bde uppkldd och versminkad. Hon stod lnge och vl och log framfr den historierevisionistiska bonaden som lagts ut ver grset, innan hon fortsatte bort mot Avenyn utan att tala med ngon av demonstranterna.

Jenny Hgstrm, kommunist och antisemit, var naturligtvis ocks dr, ikldd terroristsjal. Hon beblandade sig med Hamas-aktivisterna och stannade lnge. Eventuellt var hennes partner ocks dr fr det var ngon man som tog en del p henne.

Kulturchefen sjlv, Johan Hilton, sg jag dremot inte. Han har vl fullt upp med sina tonrspojkar, antar jag. P plats var dremot en annan antisemit, tillika rugguggla, i form av Maria Domellf-Wik.

Det r mjligt, fr att inte sga mycket troligt, att det utver det antisemitiska krngnget bestende av Stevik, Blomqvist, Hgstrm och Wik fanns ytterligare antisemiter frn GP Kultur p plats, men eftersom jag inte knner alla till utseendet och heller inte stirrade p demonstranterna hela dagen lyckades jag inte identifiera dessa. Kamerorna i min Tesla har dock god utblick ver omrdet s eventuellt stter jag mig och gr igenom filmerna ikvll.
Citera
2025-05-14, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har kommit ver ett utkast till denna artikel som just nu ligger p kulturchef Johan Hiltons bord och publicerar den nedan. Artikeln r frfattad av antingen Jenny Hgstrm eller Mikaela Blomqvist, det vill sga de skribenter p GP som alltid frsvarar Yasin och Hamas och nu ocks med gldje tar p sig frsvaret av Kneecap.

Har ngon p GP uttalat sig om Kanye Wests senaste lt?
Citera
2025-05-15, 18:35
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ruggugglan Jenny Hgstrm har skrivit ytterligare en artikel (250424 Recension av Nation av poeter) om sitt favoritrunkobjekt Yasin.

Denna gng recenserar hon en vrdels bok om Yasin skriven av en annan svart person. Alla som knner Jenny Hgstrm vet att hon inte kan f nog av svarta personer.

Jenny Hgstrm kallar Yasin "stor artist" och bermmer honom fr att ha rimmat Guccimssa med hagelbssa. Jag skojar inte. Hon skriver s. Hon bermmer Yasin fr hans grtrim. Nr det gller GP Kultur behver jag inte ljuga. Skribenterna frser oss frivilligt med material att skratta t.

Afrikaresenren Jenny Hgstrm glmmer ven i denna artikel att stlla relevanta frgor om huruvida Yasin knner skuld fr sina brott, om han har erknt sina brott och om han har bett sina offer om urskt. Svaren p dessa frgor r NEJ, NEJ, och NEJ, men det spelar ingen roll fr GP Kulturs medellders Gambieresenr Jenny Hgstrm.
Jag freslr att du tipsar Jenny Hgstrm om den avlidne rockpoeten Hkan Flor, alias Onkel Knkel. Han lyckades rimma brevbraren med tampongfrtraren. Det slr Guccimssa och hagelbssa med hstlngder.
Citera
2025-05-15, 19:00
Medlem
Jag lser inte GP, men alla kulturdelar r trsk fr vnstern. Mrkte det frst i Kulturnyheterna p SVT, som Jrgen Huitfeldt p Kvartal en gng beskrev som vnsterbingo, fr man kan bocka av deras vnsterteman varje program. Samma sak ser man i DN kultur och ven i en hgertidning som SvD fick deras vnsteragenda i kulturdelen mig att sluta lsa den, fr typ fem r sedan. (Jag startade en trd om det ocks, tror jag)

Mitt rd r kanske att sluta lsa dessa "kultur" delar. Anledningen att kulturen r vnster r ngot som diskuteras hr och var s det finns olika teorier som skert frklarar GPs vnsteragenda.

Kan man absolut inte st ut med propaganda freslr jag att sga upp sin prenumeration . Man missar visserligen vad som hnt men bttre det n att man drabbas av psykisk ohlsa av att lsa skiten.
Citera
2025-05-15, 19:22
Medlem
Upplyftens avatar
Alla gammelmediers kultursidor r rena skiten . GP var den frsta tidningen jag gav upp p p grund av kultursidorna (Trots att jag bor i Gteborg) Fortsatte med DN och SvD bara fr att upptcka att det satt samma typ av sekter dr ocks. Grlsjuka ytliga med illa dolda antydningar lgger andra journalisters ord p guldvg och ltsas pltsligt bli intellektuella giganter nr alla ser att detta r en liten ankdam av grlsjuka ideologer illa kamouflerade

Gr som jag. Sadla om till mindre hjrndd kulturjournalistik. Det finns faktiskt vederhftiga publikationer som Axcess , Fokus eller VI, kvartal m.fl.
Gr dig en tjnst och leta rtt p ngot som du str ut med snarare n att bka runt i skiten och bli otillfredsstlld varje gng. Whats the point ? En soptunna blir inte renare fr att ngon kom och tmde den till nsta dag, den blir lika full till nsta tmning likt frbannat
Senast redigerad av Upplyften 2025-05-15 kl. 19:31.
Citera
2025-05-19, 20:22
Medlem
Idag har drarna p GP Kultur vertrffat sig sjlva.

Aktivist"journalisten" Philippa Fransson publicerar en konspirationsteoretisk vinkel p Eurovision, dr Israel anklagas fr att ha fuskat sig till segern bland folket. Artikeln illustreras med en bild p palestinska flaggor! Naturligtvis innehller artikeln ocks ett stycke om palestinska protester mot Israel i Basel.

Nazisten Lisa Stevik (jag kallar henne nazist eftersom jag tror att hennes judehat hnger kvar frn tonrstiden d hon umgicks i hgerextrema kretsar) skriver en artikel som hade gjort till och med Goebbels stolt. Allt r judarnas fel. Judarna ddar barn. Judarna vill dda alla i Gaza. Judarna vill inte mdrar vl. Hur skall ngon kunna fira Mors dag med vetskapen att onda judar vill dda alla mammor. Ja, det finns ingen hejd p Lisa Steviks judehat. Kulturchef Johan Hilton har uppenbarligen kapitulerat hel och hllet. Dyker han ens upp p redaktionen? gnas dagarna helt och hllet t tonrspojkar nufrtiden?

Efter tv hatartiklar mot judar slnger GP Kultur in en artikel som uppmuntrar till bilfrbud i Gteborg. Om bilarna frsvinner frn stan kommer alla m bttre, fastighetspriserna explodera och inga problem lngre existera, menar Eva-Lotta Hultn. Eva-Lotta Hultn r en fullblodsgalning som ker land och rike runt och dansar fr klimatet. Hon har skrivit bok med Henrik Arnstad, s ni fattar vilket stolle det r.

Nr man trodde att GP Kultur inte kunde f fram fler galna klimakteriekrringar som hatar judar s slnger dom allts in en joker i leken i form av Eva-Lotta Hultn. Imponerande! Hon hatar naturligtvis Israel ocks. Och r kommunist. S checkar alla boxar.
Citera
2025-05-20, 21:20
Medlem
Den pantade judehataren Lisa Stevik skrev som bekant en artikel i GP om hur Israel frstr Mors dag. Denna artikel redigeras nu lpande p grund av faktafel. GP har till och med varit tvungna att rtta faktarttningstexten, men det ltsas man inte om.

Lisa Stevik hvdade i den publicerade artikeln att medellivslngden fr kvinnor i Gaza sjunkit frn 75 r till 40 r sedan kriget startade, och hnvisade till en artikel i Lancet (som naturligtvis inte styrkte pstendet). En person med normalfungerande hjrna fattar att det r ett helt orimligt pstende. Redaktren, som naturligtvis ocks r judehatare, tyckte pstendet verkade rimligt och slppte igenom det.

I den version som r publicerad just nu str det bara att den frvntade livslngden fr kvinnor sjunkit.

Lisa Steviks artikel r ett utmrkt exempel p att hatet mot Israel frblindar tanken. Frhoppningsvis har tidningens ledning lrt sig ngot av det intrffade.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in