Citat:
Ursprungligen postat av
OlleKrok
Min förra telefon var en iPhone men nu har jag jag köpt en Android istället och jag kan verkligen rekommendera den. Den kan ansluta till hörlurar osv
Nästan alla mobiltelefoner som inte är iPhone (iOS) är ju Android. Så att säga att du köpt en Android istället för en iPhone är lite som att säga att du bor i en bostad - det säger ingenting. Jag frågade uppenbarligen efter modeller och märken i trådstarten. Det finns miljontals modeller av Android.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoldemortZelenskyj
Det kan inte hända, då operativsystemet är Android (Google). Det övervakas av den andre killen, genom telenätet och FRA över internetstrukturen.
Enda realistiska alternativ till iLur är för övrigt bara Xiaomi, Huawei och Samsung. Oppo och Vivo är lågbudgetalternativ som inte riktigt håller måttet.
Fel. "Stock Android" tillhandahålls av Google, men det är bara en EXTREMT grundläggande källkod som mobiltillverkarna sedan bygger sina egna OS ovanpå. Här har du en video du kan lära dig från:
https://www.youtube.com/watch?v=-hlRB2izres Som du ser är Android bara basen, men alla mobiltillverkare utom Google modifierar Androids källkod för att få det att lira med sina mobiltelefoner, och således är det extremt vanligt att de bygger in sina egna trackers.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoldemortZelenskyj
Nä, frakten går från Shenzhen till Stockholm utan att passera USA. Inga tullar.
Det är tyvärr inte så verkligheten fungerar. iPhones blir dyrare i Sverige om Sverige inför tullar mot USA, även om produktionen och frakten sker från Kina.
Detta beror på att Apple är ett amerikanskt företag, och tullar påverka kostnaderna för att importera produkter från amerikanska företag, oavsett var produkterna tillverkas. Om tullarna införs kan Apple behöva höja priserna för att kompensera för de ökade kostnaderna, vilket kan göra iPhones dyrare för svenska konsumenter.