• 6
  • 7
2025-04-06, 14:57
Medlem
Har själv en Xiaomi och är nöjd. Hade tidigare Samsung men tyckte dom blev för dyra. Märker ingen större skillnad mot en Samung.
Citera
2025-04-09, 09:58
Medlem
bema56s avatar
Nu med 104% så lär väl ingen amerikan köpa nån Iphone.
Sjukt kul med de amerikaner som gillar Trumps tullar. De får höra att dessa tullar kommer att göra Amerika rikt. Men de verkar inte fattat att det är de själva som kommer att få betala tullarna genom dyrare varor.
Citera
2025-04-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nu med 104% så lär väl ingen amerikan köpa nån Iphone.
Sjukt kul med de amerikaner som gillar Trumps tullar. De får höra att dessa tullar kommer att göra Amerika rikt. Men de verkar inte fattat att det är de själva som kommer att få betala tullarna genom dyrare varor.
Apple-användare har ju aldrig haft något emot att betala överpris innan så varför skulle de ha det nu?
Citera
2025-04-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Batterier till handverktyg suger men de finns väl numera en viss interoperabilitet mellan olika varumärken? Hur utbrett det är vet jag inte dock, inte heller om de är en marknadstandard. Men numera är man så cynisk så man försöker i möjligaste mån undvika produkter med egna standarder. Sånt får mig rent förbannad.

Nintendo och Apple t.ex utvecklar egna skruvstandarder bara för att den som köpt produkten inte ska kunna laga den själv. Känns som att bli urinerad på.
Mellan dom större märkena finns inte vad jag vet interoperabilitet, däremot kan billiga Kina märken ofta fungerar med Makita batterier.

Själv har jag adaptrar till mina Dewalt batterier som gör dom kompatibla med flera andra märken.
Citera
2025-04-09, 11:35
Medlem
upplaenningens avatar
Behåll den telefon du har idag och skit i att slänga bort skatteåterbäringen på en ny.
Citera
2025-04-09, 11:49
Moderator
Siegfrids avatar
De flesta mobilfabrikanter gör sina modeller i olika serier för olika marknader. En flagship för västvärlden, en lite mer bantad för lite fattigare länder och en hårdbantad för afrikaner. Visst kommer flagshipmodellerna att öka i pris - i USA - men du kommer fortfarande att ha råd med mellanklassmodellerna och lågprismodellerna speciellt här i Europa där vi inte direkt kommer att drabbas av USA:s plågsamma tullförsök.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in