Citat:
Ursprungligen postat av
jan-sandelius
Jag försöker få personalen att följa med mig på aktiviteter ibland men dom säger att dom inte har resurser till det..exempelvis resturang besök,bio,hockey,badhus..men jag gör aktiviteter på egen hand ibland exempelvis hälsar på min bror eller mamma jag har dessutom sysselsättning på en kommunal dagverksamhet några timmar I veckan.jag har inget rum utan en riktig lägenhet på ca 43 kwm..angående mediciner lämnar dom iofs min nattmedicin propavan hos mig och låter mig ta den på egen hand när kan vill gå och lägga mig..I övrigt har jag medicin 3 gånger om dagen.jag har även fått en kontaktperson genom min lss handläggare som ska träffa mig en gång I veckan.
Sociala aktiviteter ingår i boendebeslutet. Har boendet inte resurser får de införskaffa resurser för att kunna utföra detta. Inom rimlig mängd förstås. Kontaktperson hoppas jag däremot inte att du har fått beslut om då boendepersonalen är de som ska utföra motsvarande.
Medicinfrågan lyfter du med sköterskan som är knuten till boendet, eller din kontakt på regionen.