Citat:
Du rapade ut "rasistiska floskel" om att thailändskor i regel är importerade prostituerade som köpts online av svenska män. Det är förövrigt inte ens floskel, men definitivt rasistiskt. Bara för att det är rasistiskt så betyder det inte att det inte är i princip sant. Men jag skulle säga att det är större chans att en svensk man har jämställd relation med en thailändska än att en arab och en svensk kvinna har en jämställd relation.
Det är antagligen mindre chans att thailändskan slås gul och blå än svenska kvinnan med araben också. Det är många fler MENA som mördat sin svenska partners än svenka män som slagit ihjäl sin thailändska partner.
Min förhandlingsposition med trådens ämne är vad du ska debattera ifall du ska svara på mina inlägg. Den eviga horan som kan finnas i en kvinna ska män vara medvetna om, men inte genom någon autistisk bodycount. Det finns en massa nyanser på saker de ska fokusera på som är viktigare än detn ändå okända variabeln av hur många hon har legat med.
Det är antagligen mindre chans att thailändskan slås gul och blå än svenska kvinnan med araben också. Det är många fler MENA som mördat sin svenska partners än svenka män som slagit ihjäl sin thailändska partner.
Min förhandlingsposition med trådens ämne är vad du ska debattera ifall du ska svara på mina inlägg. Den eviga horan som kan finnas i en kvinna ska män vara medvetna om, men inte genom någon autistisk bodycount. Det finns en massa nyanser på saker de ska fokusera på som är viktigare än detn ändå okända variabeln av hur många hon har legat med.
Direkt fel....
jag har skrivit att fruimport oftast är problematiskt...och att en thailändsk kvinna med en vit man associeras med detta....i verkligheten så kan det ju vara fullt normal kärlek som uppstått mellan just en svensk man och en thailändska. vilket inte alls är något problem.
Finns ingen rasistisk kritik i detta, men en kritik mot fenomenet att "köpa sig en fru" eller för den delen köpa sex...finns säkerligen fler ryska eller ukrainska kivnnor som köps....i världen än just thailändskor.
Och verkligen? det vet du för att.....? Du har en sån saklig och realistisk syn på just arabiska män?
"den eviga horan"??!
Horan är ett patriarkalt påhitt....det är vad patriarkala samhällens män genom tiderna har lyckats tvinga kvinnor till, via att ta ifrån dem möjligheter att försörja sig själva och via att lägga hela ansvaret för barns existens på just kvinnor.
Och skillnaden mellan de där männen som köper sex via nätet, bordeller eller via att shoppa en kvinna från X,C eller Y, eller männen som "köper" en fru i ett samhälle där kvinnor säljs till män av sina föräldrar som boskap, är faktiskt ...intet.
Exakt samma skit...ett utnyttjande av att kvinnor oftare än män är i desperata situationer, och att just män i den patriarkala traditionen fortsatt nånstans betraktar kvinnor, barn och även ibland andra män som...nått man kan köpa och exploatera.
Exakt samma synsätt som också gör att de där männen som runkar till att kvinnor torteras ex. inte har några som helt betänkligheter över vad de faktiskt sysslar med.
Horan...är dessa män och den patriarkala synen över att män har denna "rätt".
Kivnnor försöker fan mest överleva och göra det bästa av den sits och misogyna skitsamhällen de nu råkat hamna i.