Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det vi debatterar i denna tråd är vissa mäns krav om oskuld, eller extremt få partners av typen bara ha sex med den där enda pojkvännen som dessa män möjligen kanske kan acceptera att kvinnan i fråga ska fått lov ha i innan hon fyllt 25. Samtidigt som dessa män själva mer än gärna har konsumerat 10 partners i form av ONS, relationer etc...
Vi debatterar alltså inte det reella problemet med existensen av sexuella perversioner...ex alla de där männen, oftast som gillar att runka till att en 2 åring våldtas, eller en ung kvinna knullas i alla öppningar under uppenbar smärta, dvs tortyr.
DET är som jag redan skrivit reella problem, som drabbar miljoner av kvinnor.
Att kvinnor råkar vara sexuella varelser, som har behov att uttrycka denna sexualitet via normala sexuella relationer och då och då sexuella möten med sexiga män de träffar på i livet är INTE ett problem.
Vänligen håll dig till sakfrågan.
Ingen nämnde något om att runka till 2-åringar som våldtas, herregud. Sluta med dina halmgubben.
Jag tog just exempel där bara njutningssökande döms ut som dekadent utan att någon skadas. Män som runkar till vuxna som är med på att göra dekadenta saker med varandra och som tycks runka hela tiden.
Vi dömer varandra för vad vi njuter av för att det säger något om vilka slags människor vi är. Hela civilisationsexperimentet kan sägas vara byggt på fördröjningen av njutning.
Vi romantiserar om vad som ger njutelse till vår potentielle livspartner därutöver. En kvinna kan döma en man så som hon önskar det, inklusive enbart vilja ligga med män som haft få partners. Det kommer nog ingen man att döma ut.
Att visa restriktioner kring den hedonism som omger oss är en dygd. Att inte visa upp sig med utmanande kläder och brösten/röven mot kameran i instagrambilder är en dygd.
Att vakta sig mot horiga beteenden från ens livspartner är en dygd. Jag har inte diskuterat oskuldsromantism förutom att det är orealistisk, men däremot har jag lyft fram kvinlig måttlighet, god selektion och diskretion som något som vi bör ha som krav av vår potentiella livspartner.
Får bara män med diskutabel karaktär en kvinnas mus att pirra till så ska du undvika henne.
En man vill aldrig vara en kvinnas rationella val efter massa dåliga irrationella val. Det irrationella framkallar både det man kallar för kåthet och passion. Sexuell attraktion är en irrationel impuls, men sex är också något som kan användas som ett verktyg för att få andra drömmar att gå i uppfyllelse.
Män vill inte vara "a means to an end" för en kvinna att få VVV-drömmen (villa, volvo, vovve) att gå i uppfyllelse efter att hon har haft sitt dekadenta roliga med märkliga män i hennes yngre år då hon guidades av passionen snarare än rationalitet. Alla män vill nog undvika att vara en kvinnas "säkra val" när hennes passion tidigare tog henne till dåliga ställen.