2025-03-23, 16:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det säger en del om hur feminiserat Sverige har blivit. T.o.m. manosfären-männen behandlar sina flickvänner som "queens" som får ha haft hur många snoppar i sig som helst.

Ja, det verkar komma en ny generation av incels, som ser sig som offer för skadliga könsnormer. Gav verkligen upp helt när jag insåg det.
Citera
2025-03-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Det mycket viktigt. Det har inget med manosfärer att göra- Det är Svenskt förnuft- Jag skulle inte röra en tjej med tång om hon varit med någon annan.

Tjejen ska vara ren likt en ängel.
Tråkigt för dig att du kommer att vara oskuld hela livet och åldras ensam.
Citera
2025-03-23, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tråkigt för dig att du kommer att vara oskuld hela livet och åldras ensam.

Knappast, mina 5 flickvänner jag haft har samtliga varit oskulder. Jag var ung och dum som man som lämnade dom. Saknar mina änglar varje dag.
Citera
2025-03-23, 16:12
Medlem
Citat:
Nej, det är det primala inom män och kvinnor.

Kvinnan vill ha en en stark maskulin man som kan försörja henne och beskydda henne.

Medan mannen vill erövra en feminin, fertil jungfru som kan föda en dynasti åt honom.

Detta är medfött och inget man lär sig. Även feminister gillar maskulina, långa, muskulösa män. Det är biologi.
Vet inte hur gammal du är, men forumet har en 18-års gräns som jag hoppas du är medveten om?

Om din verklighetsbild varit sann, hade vi alla levt i en värld där ultra-maskulina kaxiga män haft familjer med 12-15 kanske 20 barn då, och mer balanserad rentav- mildare män utan kroppar med skarpa linjer hade varit ensamma och barnlösa.

Men som du själv ser i världen, så är det snarare tvärtom. Måttlösa ultra-maskulina män är oftast de som lever barnlösa eller frånskilda med smärtsamt problematiska relationer till barnets mamma, och har oftare även problem med rättvisan och sociala relationer till andra män. Mer balanserade- rentav milda män utan kroppar med skarpa linjer har förhållandevis många barn och oftare en solid familjefunktion i många årtionden.

Det är kanske ingenting du tänkt på hittills, men det kanske kommer.
Finns även gott om studier på primater som nästan enhälligt visar samma mönster. Dom stora buffliga aggressiva hanarna har oftare mer fri tillgång till honorna, men honorna ser honom mer som förströelse, och inget hon vill binda sig till. Och när sen väldigt farliga situationer uppstår, som när allvarliga smittor drabbar flocken, eller stora faror som natur-katastrofer drabbar flocken, så lämnas dom buffliga aggressiva hanarna utanför gemenskapen, rentav stöts ut, och ingen skyddar eller hjälper dom.
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-23 kl. 16:19.
Citera
2025-03-23, 16:16
Medlem
Citat:
Knappast, mina 5 flickvänner jag haft har samtliga varit oskulder. Jag var ung och dum som man som lämnade dom. Saknar mina änglar varje dag.
Well de var ju inte rena änglar längre efter du varit på dem så det är ju inte så konstigt.

Eller så tyckte de att du hade en märklig syn på kvinnor och kvinnors sexualitet och drog.
Citera
2025-03-23, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Well de var ju inte rena änglar längre efter du varit på dem så det är ju inte så konstigt.

Eller så tyckte de att du hade en märklig syn på kvinnor och kvinnors sexualitet och drog.

Det är män som har en konstig syn på kvinnor sexualitet, män driver typ café tidningar. Kvinnor anpassar sig efter den sjuka manliga blicken. Inte min blick - där finns bara kärlek för mina änglar.
Citera
2025-03-23, 16:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Inte viktigt. Om hon är oskuld så kommer hon vara helt hopplöst i sängen. Det kan också en erfaren vara också men det ökar att personen vet hur man tillfredsställer en kille med erfarenhet.

Tror en tjej som har haft ca 5-10 killar har bättre koll.
0-5 har inte så bra koll om dom inte har haft långa förhållande då kan dom under förhållande fått upp erfarenheten.
Bara one night stand då har man inte heller så koll. Bättre med människor med långa förhållande.

Sen spelar ålder den roll. Tänk er om hon är 50 år men har legat med 30 killar, det kanske låter mycket men det kanske bara är 2st per år från hon var 20 år. 2st ligg på 365 dagar är inte alls mycket.
Om hon är 50 år, och har legat med 2 per år sedan hon var 20, så är det 60 män hon har legat med. Inte 30 som du hävdar med din matematik.

Och du tycker inte det är vidrigt att dela vagina med 60 andra män? Kan du tänka dig att gifta dig med henne?
Citera
2025-03-23, 16:55
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?

Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.

Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Ja Absolut. Hon måste vara oskuld och samtidigt vara över 50 år.
Citera
2025-03-23, 17:08
Medlem
Citat:
Om hon är 50 år, och har legat med 2 per år sedan hon var 20, så är det 60 män hon har legat med. Inte 30 som du hävdar med din matematik.

Och du tycker inte det är vidrigt att dela vagina med 60 andra män? Kan du tänka dig att gifta dig med henne?

Sant, haha,

60 är inte så farligt beroende på hur man ser det, därför frågar jag aldrig efter antalt för jag vill inte veta svaret.

Absolut om hon är bra människa.
Citera
2025-03-23, 17:25
Medlem
Citat:
Det är män som har en konstig syn på kvinnor sexualitet, män driver typ café tidningar. Kvinnor anpassar sig efter den sjuka manliga blicken. Inte min blick - där finns bara kärlek för mina änglar.
Extra synd att du gjorde slut med dem. För chansen att träffa en ny oskuld minskar ju med din ökande ålder.
Citera
2025-03-23, 19:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Ja Absolut. Hon måste vara oskuld och samtidigt vara över 50 år.
Är man över 50, och jagar en 50-årig brud, så är man redan förlorad och för sent ute. Helt meningslöst att diskutera sådana förlorare. Givetvis kommer de männen få välja bland haggorna i bottenskrapet som är skilda 3 gånger och har 7 barn med 5 olika män.
Citera
2025-03-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Aggressiva muskulösa män är bästa pappa- och make-material för ens barn?
Aggressiva muskulösa män ju är oftast de minst intresserade av att skaffa barn o stadga sig.
Grundkurs 1A: titta på filmen "Once were warriors" (1994, "Krigarens själ" på svenska) och återkom.

Det är en extremt stor skillnad på hur vi människor fungerar psykologiskt vid 14- och vid 25 års ålder; tjejer som killar likadant. Upp till 15 års ålder så har barn svårt för att skilja på inre- och yttre värld t.o.m. Om något händer dom, i vardagen, så har dom svårt att avgöra om detta skedde på tillkortakommanden hos sig själva, eller tillkortakommanden hos omvärlden.
Det är en av de främre anledningarna till varför byxmyndighetsåldern är satt till just 15 år, moppe-åldern och annat. Det är mellan 14-16 år som man har börjat kunna utveckla den multidimensionella förmågan inombords att förstå sin egna funktion i en komplex tillvaro, och kan därför börja ta mer ansvar för egna idéer och handlingar.

En 25 åring, har utvecklats väldigt långt ifrån detta. Och det påverkar i väldigt hög grad hur en 25-åring tänker om långsiktighet, framtidsperspektiv och ansvar; inte minst gällande prospektet om att starta familj.

Aggersiva och muskulösa män har i naturen varit hett eftertraktad just pga att dom kan beskydda kvinnor och barn, och detta sitter kvar än.
Aggresiv betyder inte att mannen ska va aggresiv mot kvinnan såklart, men det fattar väl du med.

Som sagt, en 14 åring har samma preferenser som en 25 åring, ingen av dom kommer tycka föredra en mesig och vek man framför någon som är lång, stark och ser hyfsat bra ut, varför förstår du inte detta?
Hur tror du de av manligt kön i 14-50 års åldern skulle beskriva sin drömtjej?
De skulle beskriva en snygg och ung tjej som är snäll och femenin.
Frågar du de av kvinligt kön i samma ålder så skulle ingen beskriva sin man som mesig, vek och fattig.

De killar som var populär i skolan är av samma typ som var populär i vuxen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in