Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Hur viktigt är det för er att tjejen ni bygger ett liv med är oskuld?
Själv är jag sån att jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara med en använd hona. För mig tappar hon värde för varje snubbe hon varit med. Man vill ju ha mint condition, en ren tjej, som inte har någon lång historia bakom sig. Om man ska vara ihop hela livet, så vill man ju ha en kvinna av bra kvalitet.
Men i dagens dejtingträsk, med alla appar och sånt, känns det som att sådana tjejer typ är omöjliga att hitta. Hur ser ni på det? Är det en dealbreaker för er också, eller är det bara jag som kör den linjen? Vad tycker ni, är oskuld ett måste eller bara en bonus?
Jag är retrospektivt svartsjuk. Men har inga brydderier kring
hur många sexpartners Min partner har haft. För min del är det bara en obetydlig siffra. Vare sig den är 0, 5, 15, 25....
Men jag vill inte höra några detaljer, vare sig om sexet eller kyssar eller om förlovning eller om vart min partner reste med tidigare partner. Osv. För det väcker svartsjukan inom mig. Detaljer undanbedes!
Sedan vill jag givetvis veta att en partner är fri från könssjukdomar. Och är trogen och lojal till sin natur.
Krav har jag. Men inte krav på oskuld. Som andra tidigare skrivit: låter mer som något direkt hämtat från hederskulturer. Hör inte hemma i detta land.