Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Så kryper det fram alltså, att det hela bottnar i en rädsla att bli avfärdad, kanske bortvald? Det är inte inte acceptabelt, att en kvinna ska välja själv vem hon går med, genom sin egna tillvaro? Mannen ska manipulera hennes känslor till att stanna hos honom, för annars ... vad händer då? Känner du dig förminskad? Gör det 'för ont'? Blir du hjälplös?
Ta sen och faktiskt tala med åtminstone en enda tjej om hur dom upplevde sin första gång med sex, innan du börjar tro saker till höger och vänster. Personligen har jag talat väldigt intimt med lätt över 100 unga tjejer om hur dom upplevde sexuell kontakt för första gången. Så länge man verkar vara en sjyst och balanserad person som verkar att gå att lita på, och dom känner sig trygga med att dom inte kommer bli outade eller dömda, så har unga tjejer i regel inga som helst problem att prata om sin första upplevelse, även i detalj.
Du hittar i princip ingen ung tjej, nånsin, som kommer säga "Åh, bäjbä, det var en sån astronomisk upplevelse, himlen öppnade sig, blev så hänförd o kär, kommer aldrig mer titta åt en annan man i hela mitt liv!" - som du tycks tro.
De flesta tjejer beskriver första gången som en trevande, nervös och lite osäker situation, där hon upplät det mesta till honom. Hennes tankar vandrade ofta över att råka bli gravid, eller att någon skulle höra/upptäcka dom, eller vad han skulle tycka om henne och hennes kropp, för att sen övergå i tanken "Alltså oj, nu knullar jag verkligen, är det såhär det ska kännas?", och att han grejade på en del där nere, som kändes småskönt typ, även om killen gav för lite av det bästa: varm närhet med mycket hud mot hud. Han skulle mest på tuttarna och ner mellan benen direkt. Kunde göra lite smått ont tidvis, svårt att avgöra om hon tyckte det gjorde mer ont eller var mer skönt, och han kunde vara aningen hårdhänt tidvis. Men allt dramatiskt hon hört om sex i sitt liv dittills, manifesterade sig inte alls, och lämnade henne efteråt lite med känslan av "Ok ..? så .. det var det ... eller?".
Tjejers första upplevelse är oftast tydligt mindre intensiv än för unga killar, minst 99% når inte orgasm första gången ens (inte för att det ska va nåt krav heller) medan över 90% säger att unga killen kom första gången, och för fort för att hon skulle hinna slappna av helt först. För tjejer är det oftast en mer positiv än negativ upplevelse, men även förvånande naken o fadd, där killen var långt mer ivrig och aktiv än hon själv. Så säger de flesta tjejer.
Och om det vore som du påstår, att en tjej kommer fastna stenhårt för den hon första gången upplever sex med, så skulle de flesta livslånga partnerskap börjat väldigt tidigt i livet för de flesta tjejer. Hon skulle ju aldrig vilja se åt en annan man efteråt, enligt dig.
Men verkligheten visar snarare tvärtom. Det är oftare killar som har svårare att acceptera att tjejen han först låg med intresserar sig för andra, fastän dom inte ens var ihop.
Prova att prata med åtminstone en enda ung tjej, och lär från verkligheten istället.
Det finns kanske tjejer här i tråden rentav, vars identitet är dolt bakom sitt alias, som har lust att yttra sig gällande detta?
Ja, vad fan… vad handlar det där om egentligen? Jag kände ingenting för första killen, varken före eller efter. Vad är det killar tror händer? Att man blir "avtrubbad" för att man blir dissad av honom…? Och besviken efter det. Nä då, han ville ses igen så dissad blev man i alla fall inre. Det gjorde vi flera gånger även själva sexet uppriktigt sagt aldrig blev bra.
sedan träffade han en tjej, vilket jag förstod för han hade varit på UMO och fått klamydia. mitt var negativt. träffade honom ute och han berättade att han hade träffat en tjej. jag gratulerade honom bara och även till klamydian. vi skrattade bara och han sa att hon hade smittat honom med det det första hon gjorde. och ja… det var det om honom.
sluta tro för fan att tjejer blev kära killen som tog hennes oskuld

. och sedan att alla som blev "dissade" av honom eftrr det fick en permanent nedreglering av receptorer för oxytocin i hjärnan. det låter ungefär som toleransutveckling för droger, haha aja… Som sedan skulle göra att tjejen aldrig igen kan bli lika glad som hon kunde bli innan

.
nej då, allt var som vanligt för mig i alla fall. jag ville inte ha någon relation med den killen. vi passade inte ens.
intressant att så många män tror att det följer samma mönster för alla tjejer. frågan är om de har tagit någon tjejs oskuld och själva märkt att hon skulle ha blivit besatt av honom? de kanske tror det bara annars…
sedan är det ganska naivt att tro att man i början lyckades få orgasm också. det dröjde flera år innan jag ens blev medveten om jag hade en g-punkt. man måste lära sig träffa den för att kunna komma av sex.
killar tycker inte det är viktigt att tjejen är "erfaren" sedan innan. men alltså för vår egen del är det ju det

. hur ska man annars veta hur man vill ha det? det är inte som en kuk som enkelt får sitt oavsett ställning osv. det är svårare att stimulera en tjej. och hmmm… förut vågade man aldrig säga till, t ex till killar som tror att fingrar in ut skulle göra något

. Nu hade jag fakriskt vågat säga till om något inte är bra. man måste bara veta själv hur man ska göra.