2025-03-23, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har du läst biologi ens?
Verkar inte som det.

En ung kvinna har väldigt stor risk att bli gravid och därför är det helt naturligt att hon också väljer partner med stor omsorg, sen att sexet inte är det bästa första gången är det nog ingen som förväntat sig heller, inte hon heller, men känner hon väldigt starkt för mannen så kommer hon inte göra slut och låta sig bli knullad av nästa man bara för att sexet var dåligt första gången.
Nja, så är det nog inte. En tonåring är inte kapabel till att börja söka efter den bästa potentiella pappan till ett barn. Hon kan inte avgöra det, eller ens hitta någon som är lämplig för det.
Citera
2025-03-23, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Så kryper det fram alltså, att det hela bottnar i en rädsla att bli avfärdad, kanske bortvald? Det är inte inte acceptabelt, att en kvinna ska välja själv vem hon går med, genom sin egna tillvaro? Mannen ska manipulera hennes känslor till att stanna hos honom, för annars ... vad händer då? Känner du dig förminskad? Gör det 'för ont'? Blir du hjälplös?

Ta sen och faktiskt tala med åtminstone en enda tjej om hur dom upplevde sin första gång med sex, innan du börjar tro saker till höger och vänster. Personligen har jag talat väldigt intimt med lätt över 100 unga tjejer om hur dom upplevde sexuell kontakt för första gången. Så länge man verkar vara en sjyst och balanserad person som verkar att gå att lita på, och dom känner sig trygga med att dom inte kommer bli outade eller dömda, så har unga tjejer i regel inga som helst problem att prata om sin första upplevelse, även i detalj.

Du hittar i princip ingen ung tjej, nånsin, som kommer säga "Åh, bäjbä, det var en sån astronomisk upplevelse, himlen öppnade sig, blev så hänförd o kär, kommer aldrig mer titta åt en annan man i hela mitt liv!" - som du tycks tro.

De flesta tjejer beskriver första gången som en trevande, nervös och lite osäker situation, där hon upplät det mesta till honom. Hennes tankar vandrade ofta över att råka bli gravid, eller att någon skulle höra/upptäcka dom, eller vad han skulle tycka om henne och hennes kropp, för att sen övergå i tanken "Alltså oj, nu knullar jag verkligen, är det såhär det ska kännas?", och att han grejade på en del där nere, som kändes småskönt typ, även om killen gav för lite av det bästa: varm närhet med mycket hud mot hud. Han skulle mest på tuttarna och ner mellan benen direkt. Kunde göra lite smått ont tidvis, svårt att avgöra om hon tyckte det gjorde mer ont eller var mer skönt, och han kunde vara aningen hårdhänt tidvis. Men allt dramatiskt hon hört om sex i sitt liv dittills, manifesterade sig inte alls, och lämnade henne efteråt lite med känslan av "Ok ..? så .. det var det ... eller?".

Tjejers första upplevelse är oftast tydligt mindre intensiv än för unga killar, minst 99% når inte orgasm första gången ens (inte för att det ska va nåt krav heller) medan över 90% säger att unga killen kom första gången, och för fort för att hon skulle hinna slappna av helt först. För tjejer är det oftast en mer positiv än negativ upplevelse, men även förvånande naken o fadd, där killen var långt mer ivrig och aktiv än hon själv. Så säger de flesta tjejer.

Och om det vore som du påstår, att en tjej kommer fastna stenhårt för den hon första gången upplever sex med, så skulle de flesta livslånga partnerskap börjat väldigt tidigt i livet för de flesta tjejer. Hon skulle ju aldrig vilja se åt en annan man efteråt, enligt dig.
Men verkligheten visar snarare tvärtom. Det är oftare killar som har svårare att acceptera att tjejen han först låg med intresserar sig för andra, fastän dom inte ens var ihop.

Prova att prata med åtminstone en enda ung tjej, och lär från verkligheten istället.
Det finns kanske tjejer här i tråden rentav, vars identitet är dolt bakom sitt alias, som har lust att yttra sig gällande detta?
Ja, vad fan… vad handlar det där om egentligen? Jag kände ingenting för första killen, varken före eller efter. Vad är det killar tror händer? Att man blir "avtrubbad" för att man blir dissad av honom…? Och besviken efter det. Nä då, han ville ses igen så dissad blev man i alla fall inre. Det gjorde vi flera gånger även själva sexet uppriktigt sagt aldrig blev bra.

sedan träffade han en tjej, vilket jag förstod för han hade varit på UMO och fått klamydia. mitt var negativt. träffade honom ute och han berättade att han hade träffat en tjej. jag gratulerade honom bara och även till klamydian. vi skrattade bara och han sa att hon hade smittat honom med det det första hon gjorde. och ja… det var det om honom.

sluta tro för fan att tjejer blev kära killen som tog hennes oskuld . och sedan att alla som blev "dissade" av honom eftrr det fick en permanent nedreglering av receptorer för oxytocin i hjärnan. det låter ungefär som toleransutveckling för droger, haha aja… Som sedan skulle göra att tjejen aldrig igen kan bli lika glad som hon kunde bli innan .

nej då, allt var som vanligt för mig i alla fall. jag ville inte ha någon relation med den killen. vi passade inte ens.

intressant att så många män tror att det följer samma mönster för alla tjejer. frågan är om de har tagit någon tjejs oskuld och själva märkt att hon skulle ha blivit besatt av honom? de kanske tror det bara annars…

sedan är det ganska naivt att tro att man i början lyckades få orgasm också. det dröjde flera år innan jag ens blev medveten om jag hade en g-punkt. man måste lära sig träffa den för att kunna komma av sex.

killar tycker inte det är viktigt att tjejen är "erfaren" sedan innan. men alltså för vår egen del är det ju det . hur ska man annars veta hur man vill ha det? det är inte som en kuk som enkelt får sitt oavsett ställning osv. det är svårare att stimulera en tjej. och hmmm… förut vågade man aldrig säga till, t ex till killar som tror att fingrar in ut skulle göra något . Nu hade jag fakriskt vågat säga till om något inte är bra. man måste bara veta själv hur man ska göra.
Citera
2025-03-23, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Inte tänkt så innan men nu för tiden kan jag faktiskt se något fint och värdefullt i att ett par bara varit med varandra.

Har dock alltid varit skeptisk till kvinnliga fullblodsmadrasser
Ja men de använder ju sex för bekfräftelser. De är är alltid daddy issues eller någon störning där de gillar att manipulera män med sex. Självklart är det dåligt, och att de kanske har mer könssjukdomar.

Men manliga sexmissbrukare är inte heller bra. Stort Uppmärksamhetsbehov är inte bra. Han är osäker i sig själv. Och har garanterat könssjukdomar eftersom han aldrig har haft kondom någonsin
Citera
2025-03-23, 11:00
Medlem
Hovslättsmannens avatar
När man läser alla dessa svar i ett forum som heter "manosfärer", så inser man att det på riktigt blivit en subkultur till feminismen. Hon verkar gärna ha fått legat med femtio snubbar, för DET HAR DU INTE MED ATT GÖRA. Och Achmed som vill ha en oskuld ska åka tillbaks till ugga-uggaland med sina OFRÄSCHA VÄRDERINGAR.
Fan, hör ni inte själv hur det låter?
Citera
2025-03-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortalitet
Nja, så är det nog inte. En tonåring är inte kapabel till att börja söka efter den bästa potentiella pappan till ett barn. Hon kan inte avgöra det, eller ens hitta någon som är lämplig för det.

jo det har hon.
Du som kille tänker inte annorlunda när du är 25 jämfört med när du är 14, och det gör inte tjejer heller.

Liksom, när du ser en fet och maskulin tjej är det inget du vill knulla.
När en 14 åring ser en femenin kille som är mesig så är det inget hon vill knulla.
Vår sexualitet är extremt djupt rotad i vad som funkat i tusentals år.
Om det hade varit bra att vara fet och femenin som man i naturen,då hade dessa fått para sig under tusentals år och då hade feta och femenina män varit attraktiva även idag.
Istället har det varit så att muskulösa och aggresiva män har varit en fördel i naturen och då har dom fått para sig, och därför finner dagens kvinnor och tjejer detta attraktivt.
Citera
2025-03-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
jo det har hon.
Du som kille tänker inte annorlunda när du är 25 jämfört med när du är 14, och det gör inte tjejer heller.

Liksom, när du ser en fet och maskulin tjej är det inget du vill knulla.
När en 14 åring ser en femenin kille som är mesig så är det inget hon vill knulla.
Vår sexualitet är extremt djupt rotad i vad som funkat i tusentals år.
Om det hade varit bra att vara fet och femenin som man i naturen,då hade dessa fått para sig under tusentals år och då hade feta och femenina män varit attraktiva även idag.
Istället har det varit så att muskulösa och aggresiva män har varit en fördel i naturen och då har dom fått para sig, och därför finner dagens kvinnor och tjejer detta attraktivt.
Aggressiva muskulösa män är bästa pappa- och make-material för ens barn?
Aggressiva muskulösa män ju är oftast de minst intresserade av att skaffa barn o stadga sig.
Grundkurs 1A: titta på filmen "Once were warriors" (1994, "Krigarens själ" på svenska) och återkom.

Det är en extremt stor skillnad på hur vi människor fungerar psykologiskt vid 14- och vid 25 års ålder; tjejer som killar likadant. Upp till 15 års ålder så har barn svårt för att skilja på inre- och yttre värld t.o.m. Om något händer dom, i vardagen, så har dom svårt att avgöra om detta skedde på tillkortakommanden hos sig själva, eller tillkortakommanden hos omvärlden.
Det är en av de främre anledningarna till varför byxmyndighetsåldern är satt till just 15 år, moppe-åldern och annat. Det är mellan 14-16 år som man har börjat kunna utveckla den multidimensionella förmågan inombords att förstå sin egna funktion i en komplex tillvaro, och kan därför börja ta mer ansvar för egna idéer och handlingar.

En 25 åring, har utvecklats väldigt långt ifrån detta. Och det påverkar i väldigt hög grad hur en 25-åring tänker om långsiktighet, framtidsperspektiv och ansvar; inte minst gällande prospektet om att starta familj.
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-23 kl. 15:43.
Citera
2025-03-23, 15:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
När man läser alla dessa svar i ett forum som heter "manosfärer", så inser man att det på riktigt blivit en subkultur till feminismen. Hon verkar gärna ha fått legat med femtio snubbar, för DET HAR DU INTE MED ATT GÖRA. Och Achmed som vill ha en oskuld ska åka tillbaks till ugga-uggaland med sina OFRÄSCHA VÄRDERINGAR.
Fan, hör ni inte själv hur det låter?
Det säger en del om hur feminiserat Sverige har blivit. T.o.m. manosfären-männen behandlar sina flickvänner som "queens" som får ha haft hur många snoppar i sig som helst.
Citera
2025-03-23, 15:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är därför hon behöver en närvarande fadersfigur som hon respekterar.

Men dagens män är fjollor. Inget man respekterar. Skilda, aldrig satt en fot på gymmet, sparrisarmar. Är man en vek fjollpappa som inte ens kan behålla sin egna fru, så är det inte konstigt att ens dotter växer upp och tar tvivelaktiga beslut.
Citera
2025-03-23, 15:42
Bannlyst
Det mycket viktigt. Det har inget med manosfärer att göra- Det är Svenskt förnuft- Jag skulle inte röra en tjej med tång om hon varit med någon annan.

Tjejen ska vara ren likt en ängel.
Citera
2025-03-23, 15:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ja, vad fan… vad handlar det där om egentligen? Jag kände ingenting för första killen, varken före eller efter. Vad är det killar tror händer? Att man blir "avtrubbad" för att man blir dissad av honom…? Och besviken efter det. Nä då, han ville ses igen så dissad blev man i alla fall inre. Det gjorde vi flera gånger även själva sexet uppriktigt sagt aldrig blev bra.

sedan träffade han en tjej, vilket jag förstod för han hade varit på UMO och fått klamydia. mitt var negativt. träffade honom ute och han berättade att han hade träffat en tjej. jag gratulerade honom bara och även till klamydian. vi skrattade bara och han sa att hon hade smittat honom med det det första hon gjorde. och ja… det var det om honom.

sluta tro för fan att tjejer blev kära killen som tog hennes oskuld . och sedan att alla som blev "dissade" av honom eftrr det fick en permanent nedreglering av receptorer för oxytocin i hjärnan. det låter ungefär som toleransutveckling för droger, haha aja… Som sedan skulle göra att tjejen aldrig igen kan bli lika glad som hon kunde bli innan .

nej då, allt var som vanligt för mig i alla fall. jag ville inte ha någon relation med den killen. vi passade inte ens.

intressant att så många män tror att det följer samma mönster för alla tjejer. frågan är om de har tagit någon tjejs oskuld och själva märkt att hon skulle ha blivit besatt av honom? de kanske tror det bara annars…

sedan är det ganska naivt att tro att man i början lyckades få orgasm också. det dröjde flera år innan jag ens blev medveten om jag hade en g-punkt. man måste lära sig träffa den för att kunna komma av sex.

killar tycker inte det är viktigt att tjejen är "erfaren" sedan innan. men alltså för vår egen del är det ju det . hur ska man annars veta hur man vill ha det? det är inte som en kuk som enkelt får sitt oavsett ställning osv. det är svårare att stimulera en tjej. och hmmm… förut vågade man aldrig säga till, t ex till killar som tror att fingrar in ut skulle göra något . Nu hade jag fakriskt vågat säga till om något inte är bra. man måste bara veta själv hur man ska göra.
Det är irrelevant ifall tjejer gillar att vara slampor. Du kan diskutera hur toppen det är med kuk i feministforumet.

Frågan är om män tolererar att ha en tjej som inte är oskuld. Det är trådens fråga.

Vi är i manosfären-forumet. Här är jag intresserad av att höra vad andra män tycker, och diskutera mäns syn på oskulder och slampor.
Citera
2025-03-23, 15:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Aggressiva muskulösa män är bästa pappa- och make-material för ens barn?
Aggressiva muskulösa män ju är oftast de minst intresserade av att skaffa barn o stadga sig.
Grundkurs 1A: titta på filmen "Once were warriors" (1994, "Krigarens själ" på svenska) och återkom.

Det är en extremt stor skillnad på hur vi människor fungerar psykologiskt vid 14- och vid 25 års ålder; tjejer som killar likadant. Upp till 15 års ålder så har barn svårt för att skilja på inre- och yttre värld t.o.m. Om något händer dom, i vardagen, så har dom svårt att avgöra om detta skedde på tillkortakommanden hos sig själva, eller tillkortakommanden hos omvärlden.
Det är en av de främre anledningarna till varför byxmyndighetsåldern är satt till just 15 år, moppe-åldern och annat. Det är mellan 14-16 år som man har börjat kunna utveckla den multidimensionella förmågan inombords att förstå sin egna funktion i en komplex tillvaro, och kan därför börja ta mer ansvar för egna idéer och handlingar.

En 25 åring, har utvecklats väldigt långt ifrån detta. Och det påverkar i väldigt hög grad hur en 25-åring tänker om långsiktighet, framtidsperspektiv och ansvar; inte minst gällande prospektet om att starta familj.
Nej, det är det primala inom män och kvinnor.

Kvinnan vill ha en en stark maskulin man som kan försörja henne och beskydda henne.

Medan mannen vill erövra en feminin, fertil jungfru som kan föda en dynasti åt honom.

Detta är medfött och inget man lär sig. Även feminister gillar maskulina, långa, muskulösa män. Det är biologi.
Citera
2025-03-23, 16:02
Medlem
Inte viktigt. Om hon är oskuld så kommer hon vara helt hopplöst i sängen. Det kan också en erfaren vara också men det ökar att personen vet hur man tillfredsställer en kille med erfarenhet.

Tror en tjej som har haft ca 5-10 killar har bättre koll.
0-5 har inte så bra koll om dom inte har haft långa förhållande då kan dom under förhållande fått upp erfarenheten.
Bara one night stand då har man inte heller så koll. Bättre med människor med långa förhållande.

Sen spelar ålder den roll. Tänk er om hon är 50 år men har legat med 30 killar, det kanske låter mycket men det kanske bara är 2st per år från hon var 20 år. 2st ligg på 365 dagar är inte alls mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in