• 8
  • 9
2025-03-18, 17:24
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Din älskade alkohol är en drog, vännen.
Vad alkohol har med tråden att göra vet jag inte, men ja, alkohol är en drog och cannabis är knark
Citera
2025-03-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Drogromantisering borde likställas med uppvigling, dvs straffbart.

Ja du kan ju börja ge dig på medierna i Sverige som plöjer ut alkohol reklam som om det inte fanns någon morgondag.. Det är inget vi andra heller anser särskilt smakfullt.

Men vi får hålla tummarna att man snart omvärderar cannabisen för ett sundare och friskare Sverige utan all misär alkoholen för med sig. Jag är övertygad att många kan räddas från den onda spiralen av supande som sker i var och varannan stuga i vårt avlånga land om mildare substit erbjöds för gemense man.

Ge inte upp kampen mr.nogger!
Senast redigerad av kutis123 2025-03-18 kl. 17:44.
Citera
2025-03-18, 21:06
Medlem
Citat:
Vad alkohol har med tråden att göra vet jag inte, men ja, alkohol är en drog och cannabis är knark
kan du bestämma vad för språkbruk du använder dig utav då ditt skiftande mellan droger, narkotika och knark flyter ihop på tok för mycket!

Jag håller gärna en vuxen dialog med dig om detta, men då måste du först växa upp.
Citera
2025-03-18, 22:24
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
kan du bestämma vad för språkbruk du använder dig utav då ditt skiftande mellan droger, narkotika och knark flyter ihop på tok för mycket!

Jag håller gärna en vuxen dialog med dig om detta, men då måste du först växa upp.
Frågan är om du själv begriper vad du skriver, du uttrycker dig som om du lider av demens.
Citera
2025-03-19, 06:38
Medlem
Citat:
Frågan är om du själv begriper vad du skriver, du uttrycker dig som om du lider av demens.
Kan vi sluta slänga skit på varandra nu?
Citera
2025-03-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det är så tröttsamt att försöka förklara saker för pundare som dom borde lärt sig i grundskolan som dom knarkade bort.
Argumentationen från er förbudsivrare består påfallande ofta av att kalla folk för ”knarkare” och ”pundare”.
Det är nästan så man misstänker att era uppfattningar bara bygger på fördomar och okunskap.

Citat:
Min tarmtömning lever i högsta välmåga, tackar för visat intresse! Jag skiter regelbundet och särskilt skiter jag i om ni knarkar bort era liv, men kom inte och förvänta er att mina skattepengar ska finansiera er arbetslöshet och hälsoproblem. Knarka på, helst en överdos
Tror du på riktigt att arbetslöshet och hälsoproblem är hur livet ser ut för gemene cannabisbrukare?
Citera
2025-03-19, 09:17
Medlem
Citat:

Även alkohol är knark enligt din egen definition:

Citat:
Cannabis är en rusprodukt = knark.

(FB) Det lagliga knarket: Se bilderna inifrån fabriken utanför Göteborg
Citera
2025-03-20, 05:26
Medlem
För mig används bara ordet knark i propaganda och det är för att smutskasta droganvändare. För mig är knark tung narkotika som heroin, benzo, crystal meth, crack osv.
Citera
2025-03-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
För mig används bara ordet knark i propaganda och det är för att smutskasta droganvändare. För mig är knark tung narkotika som heroin, benzo, crystal meth, crack osv.

Eftersom journalister såväl som doktorer och politiker använder ordet ”knark” om olika droger, i sammanhang som är menat att vara seriösa, så tycker jag inte att det borde vara för mycket begärt att de förklarar vad definitionen av den här kategorin av droger faktiskt är. Vad är det egentligen som gör att en drog är knark?

Det kan ju inte vara synonymt med psykoaktiva droger rent allmänt, eftersom ingen av de här personerna tycker att alkohol är knark.
Legal status kan det inte heller ha att göra med, eftersom även ej narkotikaklassade droger kallas för knark.
Man argumenterar ju t.o.m för att en drog borde bli olaglig, därför att det är ”knark”.
Potentiella skadeverkningar kan inte heller vara avgörande för vilken drog som hamnar i den här kategorin, eftersom droger med förhållandevis små skadeverkningar kan vara knark (typ cannabis) samtidigt som droger som har väldigt stora skadeverkningar, inte är knark (alkohol).

Jag är genuint nyfiken på vad ”knark” betyder för de här människorna.
Kan man inte definiera begreppet så är det ju precis som du själv säger, bara propaganda och smutskastning.
Citera
2025-03-22, 21:07
Medlem
OM det är KingLeaf AB det gäller, så står det en adress på deras hemsida - Maskingatan 4, Alingsås. Detta är ett industriområde i Alingsås, och det tar ca 1 timme mellan Göteborg-Alingsås.

Kan detta vara företagets plats? Om det gäller KingLeaf AB, dvs
Citera
2025-03-27, 16:46
Medlem
Vad heter fabriken och vart ligger den?
Citera
2025-03-28, 07:12
Medlem
Företaget heter DR Herbals, går att beställa från deras webbsida.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in