2025-03-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Ovan var ett citat, inte en studie, förstår du inte skillnaden?

Jag repeterar: Har du hört talas om alkoholdemens? Verkar som DU lider av alkoholdemens.

Jag är inte din dadda, är säker på att du själv kan söka på Internet efter information. Sen varför du är så besatt utav alkohol när tråden handlar om cannabis är en mer relevant fråga.

Cannabis är inkörsport till demens, jag hittar hur mycket studier som helst bara jag söker på det du kallar för citat.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10311823/?utm_source=perplexity

Early onset frontotemporal dementia following cannabis abuse: a case report
Senast redigerad av KFCnogger 2025-03-17 kl. 21:36.
Citera
2025-03-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Jag är inte din dadda, är säker på att du själv kan söka på Internet efter information. Sen varför du är så besatt utav alkohol när tråden handlar om cannabis är en mer relevant fråga.

Cannabis är inkörsport till demens, jag hittar hur mycket studier som helst bara jag söker på det du kallar för citat.

Det var du som nämnde alkohol först i denna tråd? Varför är DU så besatt av att alkohol är bättre än cannabis?
Citera
2025-03-17, 23:09
Medlem
sluskjohans avatar
Cannabis kan vara en inkörsport till tyngre droger i Sverige, varför? Pga det är olagligt och förr eller senare kommer du troligtvis stöta på någon dealer eller kompis som har en annan drog än cannabis och du har redan tagit steget till att pröva olagliga "dödsdroger"(cannabis) som visade sig vara skonsam.
Skulle alkohol uppfinnas imorgon så hade det blivit olagligt snabbt som attan och det hade varit alla föräldrars mardröm och rädsla att deras barn skulle komma i kontakt med alkohol. Många här på flashback är totalt outbildade inom ämnet och kan inte ens begripa effekten alkohol har på samhället, kostnaderna, misären och brott som uppstår i samband med alkohol. Utbilda unga om cannabis och gör det lagligt, mindre pengar och makt till kriminella, mindre brott och mer pengar åt staten via försäljning. Cannabis gör dig lugn och glad medans alkohol kan göra dig aggressiv och galen. Visst vet ni på flashback att alkohol är den farligaste drogen i världen?
Citera
2025-03-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Eftersom du inte ens har förmågan att använd stor bokstav i dina utlägg styrker min tes.
Hur ska du kunna klara vardagen om du inte lyckas med en sån basal grej?
Nä, förbjud skiten så slipper folk gå ner sig.

Folk går med all säkerhet ner sig mer idag än dom gjort om cannabisen varit laglig.

Har du inte ens förstått att sånt här existerar på grund utav det? Förbud på förbud bygger bara nya problem.

Vakna upp och inse att det finns saker man kan påverka här i världen och andra inte, att fortfarande tro att förbjud löser problem av denna rang borde vara en enkelbiljett till omyndighetsförklarande.
Citera
2025-03-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ditt cannabisknark kommer aldrig bli lagligt i Sverige, bara loosers som vill bli dementa innan 30 som romantiserar smörjan. Det knarket som ni röker idag är genmanipulerat för att maximera yielden per planta.
Goddag yxskaft?

Jag poängterade att ingen mer än du definierar ”knark” som ”rusprodukt” och detta är ditt svar?
Citera
2025-03-18, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Så du sitter alltså helt skitnödig där hemma livrädd för att man precis plötsligt skulle börja legalisera massa narkotiska läkemedel hux flux bara för att man tar bort kriminaliseringen av en växt som funnits i tusentals år?

Tur att inte du sitter i en beslutande position då din skitnödighet antagligen hade gjort att vi fortfarande hade 4-kantiga hjul.

Det är så tröttsamt att försöka förklara saker för pundare som dom borde lärt sig i grundskolan som dom knarkade bort.

Min tarmtömning lever i högsta välmåga, tackar för visat intresse! Jag skiter regelbundet och särskilt skiter jag i om ni knarkar bort era liv, men kom inte och förvänta er att mina skattepengar ska finansiera er arbetslöshet och hälsoproblem. Knarka på, helst en överdos
Citera
2025-03-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ditt cannabisknark kommer aldrig bli lagligt i Sverige, bara loosers som vill bli dementa innan 30 som romantiserar smörjan. Det knarket som ni röker idag är genmanipulerat för att maximera yielden per planta.
Ytterligare en som tror på myter och legender än riktig forskning och fakta...
Citera
2025-03-18, 10:45
Medlem
Citat:

Att du länkar till en fallstudie och ingen större visar på ditt mentala förfall.

Här är en dansk studie med 5000 personer som visar snarare på att cannabisbrukare har lägre risk att drabbas av demens!
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/brb3.70136
Citera
2025-03-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det är så tröttsamt att försöka förklara saker för pundare som dom borde lärt sig i grundskolan som dom knarkade bort.

Min tarmtömning lever i högsta välmåga, tackar för visat intresse! Jag skiter regelbundet och särskilt skiter jag i om ni knarkar bort era liv, men kom inte och förvänta er att mina skattepengar ska finansiera er arbetslöshet och hälsoproblem. Knarka på, helst en överdos

Ja att du ens förknippar cannabis med överdoser och arbetslöshet visar hur långt ifrån verkligheten du egentligen är i frågan, vad gör du ens här inne liksom.

Vi är en enormt stort grupp här inne där flertal som mig besitter över 20 års bruk men istället känner ni ett sådant behov av att köra över oss och hänvisa till propagandan som skapades i många fall på rena rasistiska grunder och andra utifrån djup oförståelse.

Du skulle trilla av stolen om du skulle veta hur många i din närhet som faktiskt brukar cannabis regelbundet.
Citera
2025-03-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Ja att du ens förknippar cannabis med överdoser och arbetslöshet visar hur långt ifrån verkligheten du egentligen är i frågan, vad gör du ens här inne liksom.

Vi är en enormt stort grupp här inne där flertal som mig besitter över 20 års bruk men istället känner ni ett sådant behov av att köra över oss och hänvisa till propagandan som skapades i många fall på rena rasistiska grunder och andra utifrån djup oförståelse.

Du skulle trilla av stolen om du skulle veta hur många i din närhet som faktiskt brukar cannabis regelbundet.
Har en stark misstanke om att det hela handlar om att bogert kör på med projicering och inget annat. Finns ingen annan förklaring...
Citera
2025-03-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Har en stark misstanke om att det hela handlar om att bogert kör på med projicering och inget annat. Finns ingen annan förklaring...
Drogromantisering borde likställas med uppvigling, dvs straffbart.
Citera
2025-03-18, 17:22
Medlem
Citat:
Drogromantisering borde likställas med uppvigling, dvs straffbart.
Din älskade alkohol är en drog, vännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in