2025-05-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdrift
De lät öppna för det och glada över att jag hörde av mig snabbt, men så snöade de in sig lite på att kolla om det är fel på skärmen då de inte alls kan förstå hur den kan ha kurvatur.

Vad är Senetic? Kul att din blev bra! Känner lika med själva datorn. Största skillnaden hittills är att Windows 11 är lite smådrygt (som alla nya Windows, särskilt hur varje ny version tycks skala bort fler bra funktioner) men inget man inte kan leva med, och så laddar dessutom många saker lite snabbare, vilket ju är skönt. Så jag skulle nog säga att det i överlag slutade lyckligt och är frid och fröjd så fort skärmbiten är löst

Suveränt att du fått nya datorn även om jag förstått att det är lite strul med skärmen.
Hoppas att allt ordnar sig till slut.
Citera
2025-05-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Suveränt att du fått nya datorn även om jag förstått att det är lite strul med skärmen.
Hoppas att allt ordnar sig till slut.

Tack så mycket!
Jag fick så sent som idag (då skärmen anlänt hos inet) svar från dem där de påstår att ångerrätten har gått ut. Den ska gälla en månad och jag kontaktade dem samma dag jag fick hem den, vilket var en knapp vecka sen. Jag fick ju dock vänta en månad eller så på datorn då en komponent var slut på deras lager, så min gissning är att den som svarade idag sett köpdatumet (då jag fick betala och sen vackert vänta i evigheter) och trott att det är jag som tagit lång tid på mig.
Förhoppningsvis är fallet så att den faktiskt gäller från att datorn skickats (annars är det ju inte mitt fel liksom, jag har ju gjort allt snabbt och rätt), så de kan korrigera detta och inte lurar mig på pengarna.
Men i värsta fall får jag ju annars en ny skärm istället vilket troligtvis lär behövas så småningom, så det är ingen undergång eller något, bara lite surt och förtroendeskadande.
Citera
2025-05-14, 00:42
Medlem
Citat:
Tack så mycket!
Jag fick så sent som idag (då skärmen anlänt hos inet) svar från dem där de påstår att ångerrätten har gått ut. Den ska gälla en månad och jag kontaktade dem samma dag jag fick hem den, vilket var en knapp vecka sen. Jag fick ju dock vänta en månad eller så på datorn då en komponent var slut på deras lager, så min gissning är att den som svarade idag sett köpdatumet (då jag fick betala och sen vackert vänta i evigheter) och trott att det är jag som tagit lång tid på mig.
Förhoppningsvis är fallet så att den faktiskt gäller från att datorn skickats (annars är det ju inte mitt fel liksom, jag har ju gjort allt snabbt och rätt), så de kan korrigera detta och inte lurar mig på pengarna.
Men i värsta fall får jag ju annars en ny skärm istället vilket troligtvis lär behövas så småningom, så det är ingen undergång eller något, bara lite surt och förtroendeskadande.

Men va fabian, det låter ju helt vrickat!!

Du måste stå på dig för du ska väl inte bli lidande för att Inet är sega som knäck??

Hoppas att det bara är ett missförstånd.
Citera
2025-05-14, 14:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack så mycket!

Det är nog som du tror, hursom, ring dem, de är enkla att ha att göra med.
Citera
2025-05-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Men va fabian, det låter ju helt vrickat!!

Du måste stå på dig för du ska väl inte bli lidande för att Inet är sega som knäck??

Hoppas att det bara är ett missförstånd.

Ja, de bad om ursäkt för att den som svarade då trodde att den gått ut, och de betalar tillbaka pengarna direkt utan vidare krångel
Citera
2025-05-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är nog som du tror, hursom, ring dem, de är enkla att ha att göra med.

Räckte med att få svar på email, de fixade det direkt. Skönt det, har ringt de stackarna nog med gånger nu, haha.
Citera
2025-05-15, 22:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Räckte med att få svar på email, de fixade det direkt. Skönt det, har ringt de stackarna nog med gånger nu, haha.

Och de är alltid lika "serviceminded" och lätta att ha att göra med vare sig det är mail eller via telefon, eller hur?
Citera
2025-05-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Och de är alltid lika "serviceminded" och lätta att ha att göra med vare sig det är mail eller via telefon, eller hur?

Ja, jag kan absolut inte säga att de inte levt upp till ryktet. Man får mer känslan av att de är vanligt schysst folk som vill hjälpa en bekant än att de är stela anställda på något stort företag. Varit väldigt bra att ha att göra med hela vägen faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in