2025-03-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Men det måste man ju göra om man till och med inte kan lämna barnet en liten stund själv då måste man tro att det måste ligga någon slags handikapp bakom det som gör att barnet är speciellt behov av 24 timmars övervakning.

Det där är ju inte riktigt normalt att man inte kan lämna ett så pass vuxetbarn utan det skall bli skrik i media.

Så då antar jag det måste ligga någon sjukdomsbild bakom som gör man inte kan lämna barnet ensamt en längre tid.

Håller du inte med om det?

Va? Skojar du? Barn i den åldern behöver tillsyn all vaken tid, man kan inte släppa det ur sikte i fem minuter. Läs på lite grann, tack.
Citera
2025-03-10, 20:17
Medlem
Citat:
Men det måste man ju göra om man till och med inte kan lämna barnet en liten stund själv då måste man tro att det måste ligga någon slags handikapp bakom det som gör att barnet är speciellt behov av 24 timmars övervakning.

Det där är ju inte riktigt normalt att man inte kan lämna ett så pass vuxetbarn utan det skall bli skrik i media.

Så då antar jag det måste ligga någon sjukdomsbild bakom som gör man inte kan lämna barnet ensamt en längre tid.

Det är bara att googla. Under tre år ska aldrig lämnas ensamma. Inte ens fastspända i bilen om du bara ska in i affären.

Detta barn lämnades ett helt dygn i en spjälsäng. I en och samma blöja. Tror du han var hungrig? Rädd?

Man har en sjukdomsbild eller något förståndshandikapp om man tror att det är okej att lämna ett sådant litet barn ensamt.
Citera
2025-03-10, 20:45
Medlem
Malouises avatar
Citat:

24 timmar?
Lämnar du din hund ensam i 24 timmar så blir det ett jävla liv.
Vem fan lämnar sitt barn 1,5 år ensam i ett helt dygn?
Det där var en riktigt rubbad kommentar.
Man kan gå på toaletten och eventuellt ta en snabb dusch, men lämnar inte ett så litet barn ensam hemma i ett helt dygn!
Senast redigerad av Malouise 2025-03-10 kl. 20:52.
Citera
2025-03-10, 20:48
Medlem
Malouises avatar
Råkade dubblera mitt inlägg, så bortse ifrån detta eftersom det inte gick att radera (fick redigera istället)
Senast redigerad av Malouise 2025-03-10 kl. 20:56.
Citera
2025-03-10, 20:50
Medlem
Malouises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Född maj 2021
Så nästan 2,5 om jag räknat rätt
Fast nu hände ju detta i december -23
Citera
2025-03-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malouise
Fast nu hände ju detta i december -23

Ja, 2,5 år vid tillfället. Nu är barnet snart fyra år.
Citera
2025-03-10, 22:12
Medlem
Nu har jag gjort en JO-anmälan.
Citera
2025-03-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Såklart de är medvetna om sin omgivning! Vissa kan prata med flerordsmeningar.

De är fortfarande VÄLDIGT små.
Räknas som babies och inte toddlers i USA.

Och vaddå bara bajsar, äter och sover de första sex månaderna??
En sexmånaders bebis kan göra massor. Min väninnas som gick när han var 6 månader, den andra när han var 7 (extremt tidigt dock, de har inget utvecklat djupseende så de kan vandra rakt ut för ett stup). Själv sa jag några ord vid en åldern (också extremt tidigt). Alla sexmånaders barn är dock medvetna om sin omgivning.

Stod 18 månader i tråden. Senare har jag sett 2 år.

Stod i fup att mamman gick på cipramil eller liknande under graviditeten (recept).
Pojken va 2,5 år/30 månader
Citera
2025-03-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att ett barn som är 18 månader gammalt är medveten om vad som händer i dess omgivning?

Och visst är det fruktansvärt att en mamma lämnar sitt barn ensam för att åka iväg och festa.
Är du korkad eller ? Klart barnet fattar att han blivit övergiven av mamman och inte kommer komma när han ropar! Fy faan!
Citera
2025-03-10, 23:42
Medlem
Citat:

Kallar du en 2-åring för ett vuxet barn ??
Citera
2025-03-10, 23:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är du korkad eller ? Klart barnet fattar att han blivit övergiven av mamman och inte kommer komma när han ropar! Fy faan!

Det var just detta jag ville komma fram till, ett barn som är 18 månader gammalt är fullt medveten om sin omgivning och vad som händer och i det här fallet så har barnet blivit lämnad ensam i ett dygn och det måste ha varit en skrämmande upplevelse.
Citera
2025-03-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jo, det är fel. Har man modersinstinkter väntar man inte till efter 30, och graviditeten var säkert inte alls oplanerad vid den åldern.

Är du lite dum i hela huvudet? Tror du att det räcker med ett matpaket för att en så liten unge ska klara sig i ett dygn på egen hand?!

Är du dum i hela huvudet? Hälften av alla mammor får sitt första barn efter de fyllt 30 år. Det är knappast i den gruppen du hittar den största gruppen där det finns problem.

Givetvis så menade personen inte att det är det minsta ok att lämna ett barn ensam, hur fick du det till det? Man kan ju ändå fråga sig hur djävligt dålig en mamma kan vara. Det är ju inte direkt svårt att lägg dit mat och dryck och även en empatilös lågbegåvad pucko borde kunna tänkt att det givetvis blir extra jobbigt om man är hungrig och törstig när man dessutom är övergiven med full blöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in