Citat:
Ursprungligen postat av
Bandita
Vill minnas att det stod i förhöret med kompisen att han skulle ha frågat henne vem som var barnvakt, och att hon svarade att det var hennes 14-åring.
Tillägg: plockade fram det nu.
Ur förhöret med kompisen:
Hur var hennes inställning till att åka?
Jag tjatade rätt mycket, men hade hon sagt att det går inte hade jag respekterat det. Hon har sagt nej förr hon har barnet och jobbat.
Vad berätta hon för dig om barnen?
Jag fråga vem som tog barnvakten. Då sa hon att det var 14åringen som tog det för Maria skulle vara hemma igen till 06. Insåg inte det själv förrän hon ringde från St: Göran då tänkte jag att det kanske inte var bra att de lämnades.
Så han frågade ändå och hon hittade på eller hade 14 åringen ansvaret över sitt syskon?
Nu ska man kanske inte lasta 14 åringen för mycket då det alltid är föräldrarnas ansvar men som 14 årig så ska man kunna passa sina mindre syskon.
Även om inte mamman sa till 14 åringen så är det märkligt att som 14 åringen inte känner ansvar för sitt syskon om man vet att man har en mamma som är alkoholist.
Finns många barn som tar en vuxen roll när man har föräldrar som är missbrukare. Märkligt att inte denna tog denna rollen.